dank alweer!
ik blijf maar vragen hebben: bij aanschaf balhoofd, moet je daar ergens op letten ?
Derailleur met aanlas - hoe werkt dit?
-
jonny.coulon
- Forum-lid
Je wilt niet gelijk een heel compleet overzicht van alle systemen, dan dus eerst de vraag: Wat is er mis met je balhoofdstel? Laten we het vanaf het begin AHeadset noemen, want dat is het. Een balhoofdstel is met schroefdraad aan het frame verbonden. Een AHeadset heeft een klemverbinding met de vorkbuis.
Dus: 1. Wat is het probleem?
Misschien moet je dit toch in een apart topic onderbrengen!
Dus: 1. Wat is het probleem?
Misschien moet je dit toch in een apart topic onderbrengen!
Volgens mij heet alles wat er voor zorgt dat je vork in je frame kan draaien een balhoofdstel, en is die term niet specifiek voorbehouden aan ouderwetse "quill" systemen. Balhoofdstellen heb je in vele maten: niet geïntegreerd, semi geïntegreerd of juist volledig, en in verschillende diameters. Hier o.a. meer info. Maar misschien is een bezoekje aan een goede fietsenmaker ook wel een goed plan. Waarom wil je het ding vervangen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Campagnolo wel (in ieder geval tot bouwjaar 2007). Ik vertel je graag hoe dat moet. Nieuwere Campagnolo weet ik eerlijk gezegd niet (ik rijdt er niet mee en heb dat dus ook niet geprobeerd) en dat geldt ook voor Shimano.NicoNB schreef:Klemband is niet om te bouwen naar aanlas.
Gewoon je derry in de verkoop en een nieuwe aanlas kopen.