Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Mechanicien

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 18 apr 2007 16:58

Mogen er inmiddels wel namen worden vrijgegeven dan? Misschien wel goed om andere fietsers te waarschuwen.

sharkman
Forum-lid

sharkman 18 apr 2007 17:48

Ben ik niet mee eens. De fietsenmaker heeft dit probleem gewoon netjes opgelost. Met wat kleine ingrepen zou dit best een goede fiets zijn.
Probleem was enkel dat de fiets gewoon veel te groot is. Dat de vraagprijs voor de fiets zo'n 1000 Euro te hoog was vindt in niet echt erg (daar ben je als koper zelf bij).
Wat betreft de time achtervorken: da's bullshit ik heb altijd een recht wiel bij de hand en die ging er gewoon goed in (op 1 mm na dan maar dat is acceptabel).
Ken een ander forumlid die een zeer terechte klacht bij een dealer in het zuiden des lands heeft neergelegd. Ik denk dat de manier waarop daarop gereageerd werd veel meer in aanmerking kwam voor een "koude douche"

edgar
Forum-lid

edgar 18 apr 2007 22:16

Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 18 April 2007

jammer dat het zo moet lopen, gelukkig dan maar dat het toch nog op een 'goede' manier opgelost wordt. dat van de asymetrishce vork als rede voor het 'off-center' staan van het wiel betwijfel ik zeer, maar dat terzijde.
edgar wat ga je nu aanschaffen en misschien net zo belangrijk, waar?
succes

Het grappige is dat voor en achterwiel niet in "een" spoor liepen met losse handen fietsen was bijna onmogelijk.
Heb wat opties gehad van Sharkman ga komende dagen mijn huiswerk doen

edgar
Forum-lid

edgar 18 apr 2007 22:19

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 18 April 2007

Ben ik niet mee eens. De fietsenmaker heeft dit probleem gewoon netjes opgelost. Met wat kleine ingrepen zou dit best een goede fiets zijn.
Probleem was enkel dat de fiets gewoon veel te groot is. Dat de vraagprijs voor de fiets zo'n 1000 Euro te hoog was vindt in niet echt erg (daar ben je als koper zelf bij).
Wat betreft de time achtervorken: da's bullshit ik heb altijd een recht wiel bij de hand en die ging er gewoon goed in (op 1 mm na dan maar dat is acceptabel).
Ken een ander forumlid die een zeer terechte klacht bij een dealer in het zuiden des lands heeft neergelegd. Ik denk dat de manier waarop daarop gereageerd werd veel meer in aanmerking kwam voor een "koude douche"

Ben het hiermee eens. De man haalde het wiel eruit en dit was recht. Het was alleen onmogelijk hem recht in de vork te krijgen. Daarna was er nog een kleine discussie over het bedrag en werd alles netjes geregeld. Zelf mijn Look pedalen en mijn zadel die ik was vergeten worden nog nagestuurd.
Hier kan je dan weer niets van zeggen.

edgar
Forum-lid

edgar 18 apr 2007 23:07

Quoten: Origineel geplaatst door TiesT op 18 April 2007

En, gaat deze fm de fiets nu weer aan iemand anders aansmeren?

Ben bang van wel. De man wilde graag de TIME pedalen (totaal versleten) en het originele zadel (versleten) terug.

edgar
Forum-lid

edgar 18 apr 2007 23:16

Quoten: Origineel geplaatst door girlinred op 14 April 2007

Zal ik dan ook maar even Sharkman support verlenen. Trouwens wat een zelfvertrouwen dat je jezelf als een topmechanicien durft te beschrijven .
Of je het van een vrouw aanneemt of niet moet je zelf maar weten. Maar in Sharkman vind je denk ik iemand die veel kennis heeft van zaken en daarnaast ook oog heeft voor detail, iets dat lang niet alle mechaniciens hebben. En net zoals AMF zou ik mijn fiets zo bij hem neerzetten als er iets mis mee is en er daarna zonder te controleren op weg rijden. En bij mij zegt dat wel wat. Ervaring met loslopende trapassen, verkeerd gemonteerde kabels e.d (door mechaniciens ja) maakt je toch wat kritischer.
@Edgar: Je vraagt om een goede mechanicien, iemand biedt zich aan en dan trek je dat in twijfel. Wat wil je dan?

Mijn vorige FM had ik meer dan 10 jaar jammer genoeg met pensioen. Je bracht je fiets vertelde wat er aan moest gebeuren en haalde hem weer op zonder dat je ergens op hoefde te letten. Tegenwoordig moet je blijkbaar eerst proef fietsen dan demonteren om te kijken of ze wel echt vervangen hebben wat er op de rekening staat. Stom ik had het kunnen weten.
Heb ondertussen intensief contact met Sharkman dus het zou nu moeten lukken. Antwoord duurde even, sorry.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 19 apr 2007 01:42

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 18 April 2007
Ben ik niet mee eens. De fietsenmaker heeft dit probleem gewoon netjes opgelost. Met wat kleine ingrepen zou dit best een goede fiets zijn.Probleem was enkel dat de fiets gewoon veel te groot is. Dat de vraagprijs voor de fiets zo'n 1000 Euro te hoog was vindt in niet echt erg (daar ben je als koper zelf bij).Wat betreft de time achtervorken: da's bullshit ik heb altijd een recht wiel bij de hand en die ging er gewoon goed in (op 1 mm na dan maar dat is acceptabel). Ken een ander forumlid die een zeer terechte klacht bij een dealer in het zuiden des lands heeft neergelegd. Ik denk dat de manier waarop daarop gereageerd werd veel meer in aanmerking kwam voor een "koude douche"
Ok, jij en de koper van de fiets kunnen dit natuurlijk beter beoordelen, 't was meer uit nieuwsgierigheid en omdat ik toch ook wel schrik van zulke verhalen. Zelf zou ik alleen niet graag bij een fietsenmaker terechtkomen die je naar huis stuurt met een gebrekkige fiets met de problemen zoals hier beschreven, ongeacht of het uiteindelijk netjes wordt opgelost, maar ik heb weinig verstand van fietstechniek waardoor ik op de fm moet vertrouwen.

sharkman
Forum-lid

sharkman 19 apr 2007 09:50

Da's nou net het probleem. De meeste fietsenmakers zijn wel te vertrouwen maar als je ziet waar "leken" door sommige mee naar huis worden gestuurd.
Vindt ik ook altijd een risico bij prijsstunters. Rijders die verstand van zaken hebben zijn meestal alert en zorgen dat ze goed geholpen worden. Leken worden op dezelfde manier geholpen en verlaten de winkel met een matig/slecht produkt. Jammer maar het is nu eenmaal zo.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 apr 2007 10:37

Edgar (& Sharkman) laat wel even weten wat 't nu gaat worden want deze soap is natuurlijk om te smullen. Laten we hopen dat 't happy end heeft (zoals een goede soap betaamt )

colnagogissmio
Forum-lid

colnagogissmio 19 apr 2007 14:24

Quote: Origineel geplaatst door havana op 19 April 2007
Edgar (& Sharkman) laat wel even weten wat 't nu gaat worden want deze soap is natuurlijk om te smullen. Laten we hopen dat 't happy end heeft (zoals een goede soap betaamt )

Een beetje soap heeft ook nog wat romances, moorden en slecht in beeld gebrachte vrijpartijen...

tarzander
Forum-lid

tarzander 20 apr 2007 00:55

even off-topic
@girlinred
waar kom je vandaan in twente? en welke fm kun je dan aanbevelen (zonder reclame te maken)
mzzl
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

edgar
Forum-lid

edgar 25 apr 2007 07:37

Helaas houdt FM zich weer niet aan afspraken. Geld is om onduidelijke redenen nog niet teruggeboekt. Ook onderdelen zijn nog niet geretourneerd
Woensdag 18-4 heb ik de fiets teruggebracht er zou onmiddellijk worden betaald. Nog steeds geen geld. Kreeg net een mail dat ze alleen op woensdag avond betalen????.
Wordt vervolgd

Plaats reactie