\"Exploderend\" achterwiel Mavic Open pro
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Velgen met scheurtjes rond de nippels zitten tegenwoordig in het leverprogramma van DT
hebben ze waarschijnlijk een patent op genomen.
Welnee. Het heeft te maken met de velgdikte. Iedereen wil steeds minder spaken. Minder spaken betekent meer trekkracht bij de nippel. Als je dan je velg ook nog licht wilt houden, balanceer je op de grens van wat kan en wat niet kan.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Off topic:
@jaapieo, vette dikke proficiat dat je 50 mm. carbon wielen hebt. Hopelijk meld je dit zeer heugdelijke feit niet meer in je komende posts aangezien je in recentelijke post in diverse topics dit ieder keer tracht aan te halen.........
On topic:
Als ik de foto's zo bekijk vd. gesloopte velg lijkt het er sterk op dat de velg 'hol' is geremd.
Godzijdank heb je geen persoonlijk letsel. Heb je de remblokjes al gecontroleerd op stukjes metaal. Ik heb ooit tijdens het inremmen van een Mavic velg (aksium) bizar veel stukjes metaal in mijn blokjes gekregen. Als je dit er niet uithaalt kan de velg enorm gaan slijten.
@jaapieo, vette dikke proficiat dat je 50 mm. carbon wielen hebt. Hopelijk meld je dit zeer heugdelijke feit niet meer in je komende posts aangezien je in recentelijke post in diverse topics dit ieder keer tracht aan te halen.........
On topic:
Als ik de foto's zo bekijk vd. gesloopte velg lijkt het er sterk op dat de velg 'hol' is geremd.
Godzijdank heb je geen persoonlijk letsel. Heb je de remblokjes al gecontroleerd op stukjes metaal. Ik heb ooit tijdens het inremmen van een Mavic velg (aksium) bizar veel stukjes metaal in mijn blokjes gekregen. Als je dit er niet uithaalt kan de velg enorm gaan slijten.
BeOne Rosso
cmc24 schreef:Off topic:
Ja, en toen...? Stoor je je hier aan?
Ik heb nu eenmaal geen DT nippels in mijn overige wielsets, moet ik het andere topic waar ik dit aanhaal de "50mm" veranderen in "hoge velg"? Zegt u het maar, dat was namlijk enkel om iets duidelijk te maken, stel je voor dat ik er iemand mee irriteer, da's natuurlijk niet de bedoeling ;
mijn Flickr
-
wilcoelskamp
- Forum-lid
Nu lees ik dat bepaalde blokken invreten op de alu remrand. Welke blokken worden dan wel geadviseerd op alu velgen. Moet ik dan aan koolstop blokken denken, die remmen niet je velg kapot?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
misternochain
- Forum-lid
Ik heb op mijn fiets voor woon-werk verkeer mijn velg ook naar de haaien gereden op zo'n 5000km. Dat is inderdaad behoorlijk rap maar als je constant remt met zand en modder op je velg, valt weinig aan te doen. Ik had niets in het oog en mijn velg is ontploft, even schrikken toch 
Stevens SLC Team Ultegra SL
- robbebopper
- Forum-lid HC
Nou, blijkbaar komt het toch vaker voor. Ik blijf me wel afvragen of de "fout" nou bij mij ligt of bij het wiel. Het is me in vijfentwintig jaar fietsen nooit eerder overkomen.
Volgende wielset dan toch maar wat zachtere remblokken gebruiken?
Volgende wielset dan toch maar wat zachtere remblokken gebruiken?