Het nadeel van een superlichte racefiets
-
thomwittendorp
- Forum-lid
jaapieo schreef:Tja ik snap het niet helemaal, het waaide hier ook heel erg hard maar ik heb totaal geen serieuze problemen, en ik rij met een aero frame en 50mm wielen...
Ben ik dan een uitstekende coureur of....?
ik stond te klimmen, dus het was ook niet echt slim met die wind, doordat je zo minder druk op je fiets kreeg :rolleye:
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Goh, wat herkenbaar dit.. hier in zeeland waaide het van 't weekend ook lekker.
Ik reed aan de ene kant de (zee)dijk op en toen. ja je raadt het al. bam. er aan de andere kant er zo weer vanaf.. deed toch best wel pijn.
Maarja. ik ben dan ook 56kg.
P.s. Toen ik eindelijk met de volle wind in de rug reed, ging het stukken beter. Met een topsnelheid van 65km/h
Ik reed aan de ene kant de (zee)dijk op en toen. ja je raadt het al. bam. er aan de andere kant er zo weer vanaf.. deed toch best wel pijn.
Maarja. ik ben dan ook 56kg.
P.s. Toen ik eindelijk met de volle wind in de rug reed, ging het stukken beter. Met een topsnelheid van 65km/h
-
stillekracht
- Forum-lid
Ik woon zelf ook hier in het winderige NH. Het was afgelopen weekeinde gewoon link om te fietsen.
Waar de beste man staat gaat het niet om de windkracht 7. Hij heeft last van de versnellende wind vanaf links die tegen de dijk op komt. (Venturi effect). Dat scheelt gewoon heeeeeel erg veel.
Ik ben aanmerkelijk zwaarder, maar had op de dijken met de wind vanaf de zijkant ook behoorlijk problemen.
Waar de beste man staat gaat het niet om de windkracht 7. Hij heeft last van de versnellende wind vanaf links die tegen de dijk op komt. (Venturi effect). Dat scheelt gewoon heeeeeel erg veel.
Ik ben aanmerkelijk zwaarder, maar had op de dijken met de wind vanaf de zijkant ook behoorlijk problemen.
Stillekracht schreef:Waar de beste man staat gaat het niet om de windkracht 7. Hij heeft last van de versnellende wind vanaf links die tegen de dijk op komt. (Venturi effect). Dat scheelt gewoon heeeeeel erg veel.
Inderdaad. Bij hoge gebouwen heb je dat ook. Dan is de lokale windkracht veel en veel groter dan elders.
- chassepatate
- Forum-lid
Op de Mont Ventoux ook...
-
johanandijk
- Forum-lid
Hee wat leuk
gefilmd in mijn woonplaats , Rose herken je de omgeving
.
Die dag ook gefietst en dat was best spannend , vooral met de wind in de rug
. ik heb met 82 kilo best af en toe met 9 bft moeten stoeien .
Windkracht 9 in de vlagen, dat is niet niks op 1 km van het ijsselmeer.
gefilmd in mijn woonplaats , Rose herken je de omgeving
Die dag ook gefietst en dat was best spannend , vooral met de wind in de rug
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
Edwin01 schreef:Mooi filmpje! Ik bivakkeer in het weekend meestal bij mijn vriendin in Heerhugowaard en ik kan bevestigen dat het daar gewoon standaard 2 windkrachten (?) harder waait dan in de rest van Nederland...
BTW Tinn, keertje fietsen?
net als in flevoland, windstil is hier windkracht 3/4.
dag niet gefietst, dag niet geleefd.
johanandijk schreef:Hee wat leuk
gefilmd in mijn woonplaats , Rose herken je de omgeving.
Die dag ook gefietst en dat was best spannend , vooral met de wind in de rug. ik heb met 82 kilo best af en toe met 9 bft moeten stoeien .
Eigenlijk hoor je dan ook te gaan windsurfen:p, fietsen is dan veel te gevaarlijk