Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2008?

juri
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 nov 2005 19:26

juri 03 jan 2008 20:28

[quote="ottie"]Maar ik wissel de band nog liever in de kou de volgende keer dan 700 meter met een lekke band voor l*l te lopen.[/quote]


paar honderd meter op de velg rijden kan toch ook gewoon ?

Vandaag 3 uurtjes getrapt. NK parcour alvast verkend, mooi glooiend rondje met een paar kleine klimmetjes erin, stukje binnenstad + soort keitjes en het kan ook nog behoorlijk op de kant gaan.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jan 2008 21:08

Goed voor je velg is 't niet om er mee te rijden als je band plat staat, daarvan ga je de schade wel zien.
Nu pas 't nk rondje verkend? ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

juri
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 nov 2005 19:26

juri 03 jan 2008 21:38

700 meter op plaatjes lopen is ook niet goedkoop he, look keo plaatjes kun je daarna vervangen.
Asito had laatst al een paar rondjes gefietst hoorde ik ?

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 03 jan 2008 21:40

Eindelijk gaf het zonnetje wat warmte af. Om 6:00 was het al -1°C dus ik dacht "dat gaat goed"! Maar om 11:00 was het nog maar +1°C. Kortom de hele klerenkraam maar weer aangetroken. Echter na 5 km werd de bivakmuts al geruild voor een helmmutsje. Na 'n half uur gingen de armwarmers naar beneden. Die gingen vervolgens in de achterzak na 'n uur! Zelfs nog 'n blosje opgelopen! Is ook wel mooi zo'n rood neusje in een halve chineese kop (geel van de knal op de schaatsbaan). In elk geval weer 90 km D1 bijschrijven.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jan 2008 00:44

Ja we hebben al 2 weekendjes met de ploeg gehad. We zijn 2 keer op 't NK rondje geweest. Van mij mag dat extra lusje waar je tegen gesteld rijdt aan 't DK parcours er nog wel uit. Het rondje wordt er wel iets zwaarder van, maar 2 110 graden bochten (2e en 4e) en die 3e bocht is nog scherper. Ik had 't NK liever in Limburg gezien, maar dit is een stuk beter dan rondjes door Rotterdam heen rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

juri
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 nov 2005 19:26

juri 04 jan 2008 12:26

Klopt, de scherpe bocht die we bij het DK altijd via de parkeerplaats aansnijden moeten we nu vanuit een afdaling nemen. Gaat nog leuk worden, vaartje van 60 km per uur en dan die bocht induiken. Het stukje binnenstad viel me goed mee, niet te smal en bochtig en die keitjes heb je weinig last van.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 04 jan 2008 17:43

Nacht en dag temperaturen zijn weer boven nul en dat opent weer nieuwe routes. Vandaag 'n korte training van 'n dik uur met 2 * 2 min W en 2 * 3 min D3. Dit tegen 6 km van de Col de Leschaux (4%) en naar Puget (8%). Het motortje had er zin in door de openstelling! Verandering van route doet fietsen of was dat iets met spijs en eten? Afdalen is nog steeds glibberen dus zeer voorzichtig. Er komt hier nog wel eens een stukje rots mee omlaag tijdens het ontdooien.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 04 jan 2008 18:02

[quote="HenkV"]Nacht en dag temperaturen zijn weer boven nul en dat opent weer nieuwe routes. Vandaag 'n korte training van 'n dik uur met 2 * 2 min W en 2 * 3 min D3. Dit tegen 6 km van de Col de Leschaux (4%) en naar Puget (8%). Het motortje had er zin in door de openstelling! Verandering van route doet fietsen of was dat iets met spijs en eten? Afdalen is nog steeds glibberen dus zeer voorzichtig. Er komt hier nog wel eens een stukje rots mee omlaag tijdens het ontdooien.[/quote]

Hoi Henk,

Leuk om weer van je te horen. Tja ........verandering van spijs doet eten inderdaad. Ik neem mijn fiets hier ook wel eens op de trein en rijdt dan naar huis door compleet onbekend terrein. Altijd leuk maar soms ook resulterend in iets meer kilometers :D

Eeeeh....de volgende zin was niet echt duidelijk: 'met 2 * 2 min W en 2 * 3 min D3' en dan heb ik het vooral over de '2 * 2 min W'.

Was D3 gepland of had je er gewoon effe zin in?

Tja, die vallende keien en sneeuw. Ga je nooit onderuit (afgezien van op de vlakke ijsbaan ;) ?
Zelfs hier in Nederland vind ik het niet relaxed om te gaan fietsen als er sneeuw ligt en zeker niet als het af en toe dooit want dan veranderd sneeuw gedeeltelijk in ijs welk zeer verradelijk is (zoals vandaag).

Mvg, Zorro

p.s. waar is die stoere avatar met opgestroopte mouwen? Zo herkende ik je makkelijk in posts namelijk. Henk de bikkel.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 04 jan 2008 19:19

@zorroI: W is wat ik dacht dat in NL mijn franse D5 zone is. Oftewel weerstand. Je trapt gedurende het interval voor alles wat je waard bent. Het zuur giert dan door je benen. Dit soort intervallen doe je in deze periode nog sporadisch omdat ze dusdanig belastend zijn dat goede D1 trainingen eronder lijden. D3 is gewoon lekker doortrappen in de intervallen. Dat is het gebied rond je omslagpunt. Als je fit bent mag dat geen enkel probleem zijn.

Tja, die avatar, dat was de zomerversie. Enorm uitvergroot natuurlijk want ik ben maar 'n klein manneke!
Mijn trainingen op bikeplanner.com

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 04 jan 2008 20:31

Gisteren en vandaag 45 km met de MTB uiteraard off road!
Wat doet dat goed na twee weken rust...(=niet gefietst).
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 04 jan 2008 21:34

Van middag snel (want ik kreeg bezoek) 1:20 op de ATB in het bos met een vlot tempo gereden.
Lekker muziekje op dan gaat alles beter dus ook sneller.
Ik vond trouwens dat nummer van Rob Hoeke lekker rijden down south of zoiets .
lekker opzwepend.
CU
cornelli racing cycles Uden

Plaats reactie