Waalse Pijl 2011 [AFGELAST]
Of deze tocht is ook leuk.
Het is een route die ik zelf heb uitgezet en waar ik ontiegelijk diep ben gegaan, nog nooit was ik zo kapot.
We zijn toen in La Gleize gestart, op zowat de helft van de tocht kom je dan weer zowat langs je auto,
altijd makkelijk om nog iets te pakken (drinken, eten, binnenband enz.)
De rit heb ik de AIDA Classic genoemd (Afzien In De Ardennen).
Als je er een dagje voor uit wilt trekken, hier is de link:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gwwayqdidysmpmvg
Heb je geen GPS en wil je hem toch fietsen, dan kun je me een PM sturen, ik heb ook een getypte versie op A4,
die kun je in een stuurrol doen.
Zo fiets ik ook altijd rond. De route is ongeveer 120 km lang met 2660 hoogtemeters.
Thier de Coo, Les Hezalles (23 %), cote de Wanne, Stockeu (tot Eddy), cote de Amermont, Rosier oost, La Vecquee,
Thier de Nonceveaux (26 %), Redoute, Chambralles, Cote de Niaster (onbekend maar heel mooi, zijkant van cote de Kin)
en de cote de Xhierfomont zullen voor je wielen komen.
In de link zie je linksboven het hoogteprofiel, op en neer dus, met in het middenstuk een iets rustiger gedeelte.
Het is een route die ik zelf heb uitgezet en waar ik ontiegelijk diep ben gegaan, nog nooit was ik zo kapot.
We zijn toen in La Gleize gestart, op zowat de helft van de tocht kom je dan weer zowat langs je auto,
altijd makkelijk om nog iets te pakken (drinken, eten, binnenband enz.)
De rit heb ik de AIDA Classic genoemd (Afzien In De Ardennen).
Als je er een dagje voor uit wilt trekken, hier is de link:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gwwayqdidysmpmvg
Heb je geen GPS en wil je hem toch fietsen, dan kun je me een PM sturen, ik heb ook een getypte versie op A4,
die kun je in een stuurrol doen.
Zo fiets ik ook altijd rond. De route is ongeveer 120 km lang met 2660 hoogtemeters.
Thier de Coo, Les Hezalles (23 %), cote de Wanne, Stockeu (tot Eddy), cote de Amermont, Rosier oost, La Vecquee,
Thier de Nonceveaux (26 %), Redoute, Chambralles, Cote de Niaster (onbekend maar heel mooi, zijkant van cote de Kin)
en de cote de Xhierfomont zullen voor je wielen komen.
In de link zie je linksboven het hoogteprofiel, op en neer dus, met in het middenstuk een iets rustiger gedeelte.
Bikers are not alone
[quote="Bottecchia"]Voor de mensen die dat weekend toch al die kant op gaan en een gps rit gaan rijden. Waarom niet eens wat anders proberen en de uitdaging van de Redoute 4000 aangaan. Dat Waalse pijl rondje kun je dan weer doen als de toertocht terug is.
De route is gemaakt door de onvolprezen routekapitein van dit forum: Buzz.
Neem er wel de tijd voor want het is een 'stevig ritje'.
[/quote]
Dank! Mooi woordje ook: routekapitein.
)
En ja, de Redoute 4000 is inderdaad wel een stevig ritje. Warm aanbevolen voor degene die op zoek is naar wat sloopwerkzaamheden.
Voor een wat eenvoudiger (lees: minder verticaal) alternatief zou ik daarnaast nog altijd de Rursee-route in de Eifel aanraden (zie handtekening). En dan met name de 144km variant. Toevallig heeft forummer Gaisdergerman (met z'n fietsmaten) deze rit afgelopen Paasweekend gereden. (Daarbij had ik nog 2 andere routes voor 'm ingetekend.) Dit was zijn reactie...
De route vd de Rursee is wel echt heel mooi! Wat een verschil met die slechte wegen in België. We hebben echt heerlijk gefietst en ook genoten van het landschap. Heel erg bedankt daarvoor.
De route is gemaakt door de onvolprezen routekapitein van dit forum: Buzz.
Neem er wel de tijd voor want het is een 'stevig ritje'.
Dank! Mooi woordje ook: routekapitein.
Voor een wat eenvoudiger (lees: minder verticaal) alternatief zou ik daarnaast nog altijd de Rursee-route in de Eifel aanraden (zie handtekening). En dan met name de 144km variant. Toevallig heeft forummer Gaisdergerman (met z'n fietsmaten) deze rit afgelopen Paasweekend gereden. (Daarbij had ik nog 2 andere routes voor 'm ingetekend.) Dit was zijn reactie...
De route vd de Rursee is wel echt heel mooi! Wat een verschil met die slechte wegen in België. We hebben echt heerlijk gefietst en ook genoten van het landschap. Heel erg bedankt daarvoor.
Super Buzz, ik heb beide routes gebookmarkt en ga ze zeker eens rijden.
-
bottecchia
- Forum-lid
Dat Rursee rondje wil ik ergens in de komende weken gaan doen. Stond eigenlijk vorig jaar al in de planning maar toen kwam het er niet van. En wellicht dat ik de Redoute 4000 nog eens een keer doe ergens in de weken voor de Viking Tour. Dan schrik ik daar niet meer zo van de verticale wegen. 
-
fietspraat
- Forum-lid
- Contact
Heeft iemand misschien meer duidelijkheid waarom de Waalse Pijl niet doorgaat ?
Vond het inderdaad altijd een super mooie tocht. Zwaar, maar zeer mooi.
Heeft de Waalse Pijl ook al problemen met het krijgen van vergunningen, of ligt een andere oorzaak aan de afgelasting ten grondslag ?
Heeft de Waalse Pijl ook al problemen met het krijgen van vergunningen, of ligt een andere oorzaak aan de afgelasting ten grondslag ?
fiets,fiets,fiets en verder niets.
Gaat inderdaad om vergunningen.
[quote="daPOKER"][quote="amateurke"]Pijlen vervagen, zeker als erover gereden wordt; hoe zit dat met de Waalse Pijlen?
Is de route op alle punten goed te volgen (ook de splitsingen bv?)
Wellicht een alternatief: Les crêtes Ourthe,Aisne,Amblève- http://www.aux-assemblees.com/randonnees_2011.ws ;
Kan een forumlid hier meer over vertellen? (info is vrij summier)[/quote]
De pijlen staan er nog. Maar idd op veel plekken zijn ze niet heel goed zichtbaar meer. Ik weet niet welke afstand je wilt rijden maar ik zou je kunnen voorzien van 'n gps route van de 130 en 160 km van afgelopen jaar. [/quote]
De GPS-route van de 130km zou zeer welkom zijn. Alvast bedankt.
Is de route op alle punten goed te volgen (ook de splitsingen bv?)
Wellicht een alternatief: Les crêtes Ourthe,Aisne,Amblève- http://www.aux-assemblees.com/randonnees_2011.ws ;
Kan een forumlid hier meer over vertellen? (info is vrij summier)[/quote]
De pijlen staan er nog. Maar idd op veel plekken zijn ze niet heel goed zichtbaar meer. Ik weet niet welke afstand je wilt rijden maar ik zou je kunnen voorzien van 'n gps route van de 130 en 160 km van afgelopen jaar. [/quote]
De GPS-route van de 130km zou zeer welkom zijn. Alvast bedankt.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="fietspraat"]Heeft iemand misschien meer duidelijkheid waarom de Waalse Pijl niet doorgaat ?
Heeft de Waalse Pijl ook al problemen met het krijgen van vergunningen, of ligt een andere oorzaak aan de afgelasting ten grondslag ?[/quote]
Het probleem is dat er dit jaar voor het eerst een nieuwe set regels (het lastenboek) is voor tochten met meer dan 500 deelnemers die door de provincie Luik voeren. Aan de start van het seizoen wist niemand hoe deze regels precies geïnterpreteerd zouden worden. Zeker niet de organisatoren van toertochten aan het begin van het seizoen.
Heeft de Waalse Pijl ook al problemen met het krijgen van vergunningen, of ligt een andere oorzaak aan de afgelasting ten grondslag ?[/quote]
Het probleem is dat er dit jaar voor het eerst een nieuwe set regels (het lastenboek) is voor tochten met meer dan 500 deelnemers die door de provincie Luik voeren. Aan de start van het seizoen wist niemand hoe deze regels precies geïnterpreteerd zouden worden. Zeker niet de organisatoren van toertochten aan het begin van het seizoen.
Komende zaterdag ga ik deze tocht rijden met csteenbe (op eigen gelegenheid). We starten vanaf de CCR in Remouchamps. Zijn er nog forumleden die ook die kant op gaan? Wij gaan voor de 160 km versie met +/- 3100 hm. Start 9h00.
Mmmmm....
Klinkt erg aanlokkelijk. Ik was al van plan om verder zuidelijk te trekken om daar de Tour de Namur te doen. Maar in goed gezelschap 'n rondje rijden is ook niet erg. Eens kijken wat m'n fietsgezelschap van het aanvankelijke plan er van denkt.
Hoe zien jullie het voor je? Waren jullie van plan om nog ergens een kleine stop in te bouwen om de beentjes te strekken en wat proviand in te slaan? Wat wordt er verwacht aan gemiddelde snelheid op dat terrein? Dat van mij ligt momenteel - in m'n uppie, dus altijd in de wind - tussen de 24,5 en 26,5 op vergelijkbaar terrein en lengte.
Klinkt erg aanlokkelijk. Ik was al van plan om verder zuidelijk te trekken om daar de Tour de Namur te doen. Maar in goed gezelschap 'n rondje rijden is ook niet erg. Eens kijken wat m'n fietsgezelschap van het aanvankelijke plan er van denkt.
Hoe zien jullie het voor je? Waren jullie van plan om nog ergens een kleine stop in te bouwen om de beentjes te strekken en wat proviand in te slaan? Wat wordt er verwacht aan gemiddelde snelheid op dat terrein? Dat van mij ligt momenteel - in m'n uppie, dus altijd in de wind - tussen de 24,5 en 26,5 op vergelijkbaar terrein en lengte.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
We zijn niet van het type "appeltaart-stop", alleen stoppen om bidons bij te vullen en/of iets te eten te kopen. Jouw gemiddelde lijkt me prima, ik reed zelf gisteren 25,2 (ofzo) in de Eiffel. Wel solo en met windkracht 5, maar goed. Csteenbe en ik reden samen de Omloop Math Salden met 27nogwat, maar toen hebben we ook wel wat geprofiteerd van groepjes. Bovendien makkelijker parcours!