Dat past inderdaad perfect, zeker in combinatie met dat schitterende shirt. Dan sla je geen slecht figuur bij de italianen.
Eigenlijk vind ik ook dat je een tocht als deze niet met een hypermoderne fiets moet rijden. Het kan natuurlijk wel maar juist de hang naar historie is een belangrijk onderdeel van het geheel. Met een lichtgewicht carbon fiets val je denk ik toch een beetje uit de toon.
Ik ga dit topic in ieder geval volgen. Misschien dat ik tegen die tijd toch ook wel interesse heb om die kant op te gaan.
l\'Eroica: 5 oktober 2008
-
bottecchia
- Forum-lid
-
bottecchia
- Forum-lid
Haha, wie weet. Een tocht als deze spreekt me in ieder geval wel aan. Het is weer eens wat anders als het zoveelste rondje over de Redoute. Maar goed, eerst maar eens het Parijs-Roubaix project tot een goed einde brengen!
-
bottecchia
- Forum-lid
Wat zou nu voor een tocht als deze de beste keuze zijn kwa materiaal? En dan heb ik het met name over bandenkeuze en verzetten.
De kans op lekrijden lijkt mij op de stukken Strada Bianca relatief groot is, zeker als het nat zou zijn. En klimmen tegen 20% is normaal al lastig. Laat staan als je dat op een grindpad moet doen. Pfff...dan hebben we het tegenwoordig toch maar makkelijk met al dat strakke asfalt en die mooie klimverzetten.
De kans op lekrijden lijkt mij op de stukken Strada Bianca relatief groot is, zeker als het nat zou zijn. En klimmen tegen 20% is normaal al lastig. Laat staan als je dat op een grindpad moet doen. Pfff...dan hebben we het tegenwoordig toch maar makkelijk met al dat strakke asfalt en die mooie klimverzetten.
-
bottecchia
- Forum-lid
Zo, 39x23 op de Koppenberg is straffe kost!
Voor de banden dus geen 25mm of iets dergelijks? Ik ga toch stiekem maar eens kijken of ik mijn Merckx een beetje mooi kan maken voor deze tocht. Het lijkt me eigenlijk wel de ultieme afsluiting van een heel mooi wielerjaar.
Voor de banden dus geen 25mm of iets dergelijks? Ik ga toch stiekem maar eens kijken of ik mijn Merckx een beetje mooi kan maken voor deze tocht. Het lijkt me eigenlijk wel de ultieme afsluiting van een heel mooi wielerjaar.
-
bottecchia
- Forum-lid
Aha, ik dacht al. Het was toch vooral een rit met de nadruk op retro fietsen en kleding. Dan moet je je niet teveel in het zweet werken. Hoewel ze vroeger natuurlijk ook geen keuze hadden. 
Ik ga in ieder geval eens serieus kijken naar L'Eroica. Aan de Merckx hoef ik op zich niets te doen. Het zou hier en daar misschien wat meer retro kunnen maar het moet ook functioneel blijven dus de 'Parijs-Roubaix setup' kan wat mij betreft zo één op één door richting Italië.
Dan moet ik er misschien alleen nog een leuk kleding setje bij kopen. Alleen rij ik uit principe niet in shirts van profploegen. Als ik consequent ben vallen daar ook de oude ploegen onder dus dan is het even zoeken naar wat anders. Maar goed, daar heb ik nog tijd genoeg voor.
Op de site heb ik al gezien dat je tot 21 september kunt inschrijven. Wie worden er nog meer enthousiast?
Ik ga in ieder geval eens serieus kijken naar L'Eroica. Aan de Merckx hoef ik op zich niets te doen. Het zou hier en daar misschien wat meer retro kunnen maar het moet ook functioneel blijven dus de 'Parijs-Roubaix setup' kan wat mij betreft zo één op één door richting Italië.
Dan moet ik er misschien alleen nog een leuk kleding setje bij kopen. Alleen rij ik uit principe niet in shirts van profploegen. Als ik consequent ben vallen daar ook de oude ploegen onder dus dan is het even zoeken naar wat anders. Maar goed, daar heb ik nog tijd genoeg voor.
Op de site heb ik al gezien dat je tot 21 september kunt inschrijven. Wie worden er nog meer enthousiast?
-
comebackkid
- Forum-lid
Misschien om een totaal andere reden, maar ik ben het wel met Bottecchia eens: als je in het shirt van een profploeg rijdt, betaal je je een flink bedrag om vervolgens als reclamezuil te fungeren. Echt mooier worden ze er ook niet op door alle sponsornamen erop. Zodra ik korting op kleding krijg vind ik het prima om reclame te maken..voor wat hoort wat