Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

ISO 9001

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 29 feb 2008 18:37

Misschien heb ik al telkens geluk gehad maar nog nooit heb ik dergelijk sleuteltje nodig gehad. Een korte ruk en de spanning is eraf en dan kan je ze zo losdraaien. Heb het ook nog meegemaakt dat de binnkenkant meedraaide maar door opnieuw vast te zetten en dan met een korte ruk te lossen lukte het wel.
Of zoals gezegd heb ik telkens geluk gehad.
Waarmee ik hier niet gezegd wil hebben dat dat sleuteltje niet nodig is of niet zou werken hé.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

intersantos
Forum-lid

intersantos 29 feb 2008 19:09

Ijzeren Briek schreef:Waarmee ik hier niet gezegd wil hebben dat dat sleuteltje niet nodig is of niet zou werken hé.

Maar 'dat sleuteltje' kost maar €4.95.
Ben het overigens wel met Havana eens, sommige dingen moet je zelf kunnen. Ik heb zelf ook anderhalve linkerhand, maar dat lukt. Grotere ''ingrepen'' als het monteren van een crankstel, shifters of derailleur durf ik me niet aan te wagen. Wel jammer, je ziet vaak de meest fantastische aanbiedingen op internet, maar het zelf kunnen monteren staat een aankoop in de weg....

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 29 feb 2008 19:55

@Yboli

Ik woon in de Beemster. Heb al het gereedschap en de vaardigheid. Wat mij betreft kom je langs en doe je het zelf. Kom je er niet uit dan help ik je. Op deze wijze kan je het de volgende keer zelf.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 29 feb 2008 20:12

Frankvanboven schreef:@Yboli

Ik woon in de Beemster. Heb al het gereedschap en de vaardigheid. Wat mij betreft kom je langs en doe je het zelf. Kom je er niet uit dan help ik je. Op deze wijze kan je het de volgende keer zelf.

Hoi,

Nou dat vind ik nou een mooi gebaar Frankvanboven.
Chapeau! We zijn hier om elkaar te helpen nietwaar en jij maakt dat concreet.

Echt leuk om te lezen dat er nog mensen als jij zijn. Er zijn er meer op dit Forum maar ik wilde hier toch wel even op reageren.

Als je iemand kunt helpen waarom het niet doen dan? Ik kan me niet anders voorstellen dan dat Yboli hier zeer mee geholpen is.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

yboli
Forum-lid

yboli 29 feb 2008 23:54

Hey,
Ja,dat is zeker een heel tof gebaar Frank van Boven, heel gaaf.
Wel is het zo, dat ik even vervoer(huurauto)moet regelen(maar dat had ik zowiezo gedaan), want een auto heb ik niet.
Kan ik je misschien bellen??

mvrgr

yboli

yboli
Forum-lid

yboli 02 mar 2008 13:58

havana schreef:Kan ik het alleen maar mee eens zijn. Komt nog eens bij dat onderdelen in Duitsland online aanschaffen ook nog eens een pak duiten scheelt (een Ultegra cassette kost daar 35 euro, sommige FM durven daar zo 50 euro voor te vragen...)

Hey,Havana,

Het ging opeens niet, om een bericht op dit forum te zetten, weet niet waarom.
Scheelt inderdaad veel geld om bijvoorbeeld bij bike-components.de, de onderdelen te bestellen.
Zo´n 30 Euro, in mijn geval.
Maar ik heb wel een probleempje, het lukt me niet om een account bij hun aan te maken, die ik nodig heb om een order te plaatsen.
Vul al m´n gegevens in en dan komt het, ze vragen dan een gebruikersnaam en wachtwoord.
Die moet ik dan creeeren, neem ik aan, want die heb ik uiteraard nog niet.
Hoe werkt dat dan??

met vriendelijke groet,

windkracht 5

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 mar 2008 22:16

Hmmz vreemd, ik heb daar nooit problemen mee. Volgens mij kies ik altijd voor "bestelling doen zonder account" of iets dergelijks. Je vult dan gewoon je gegevens in en klaar is kees.

yboli
Forum-lid

yboli 02 mar 2008 22:43

Hallo,

Ja, wil graag onderdelen bestellen bij "bike-components.de" , maar account aanmaken (dat moet toch, bij het bestellen?)lukt niet.
Zal het zonder proberen.
Had al gekeken op de site van Rose-Versand, maar wat betreft sommige onderdelen vind ik die site weer onduidelijk.

Trouwens; er staat een best negatieve review van iemand die ook een
CN-6600 ketting van Shimano had; die vertoonde na 572km al slijtage!!
Lekker! Zo'n ketting moet ik juist hebben, of kan er ook een ander merk op??
Voor een triple Ultegra, 10 speed achter, dus.
M'n huidige ketting draait nog best goed(meer dan 6000km,weet ik, veel teveel), tandwiel voor (39) ziet er best nog goed uit, cassette ook.
Maar ik wil het toch allemaal vervangen.

groet,

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 mar 2008 10:49

Ultegra kettingen zijn prima hoor, maak je niet druk.

Ik heb even voor je gekeken: je moet inderdaad een loginnaam / password hebben, vroeger hoefde dat dacht ik niet...

Zou toch gewoon moeten werken, probeer het anders eens met een ander mailadres.

yboli
Forum-lid

yboli 03 mar 2008 23:17

Hallo,Havana,

Ja voorheen was dat misschien niet nodig.
Ja, het is gelukt, ja m'n Duits is niet zo erg best, dus vandaar.
Ze bedoelde dat je 2x hetzelfde gebruikersnaam/login moet invoeren, alles met hoofdletters, dat deed ik dus fout.
Komt ook omdat je niet weet wat ze bedoelen.
Duits is toch totaal anders dan Nederlands.
Ik krijg het deze week toegestuurd, pakketdienst DPD (heb ik zelf vroeger bij gewerkt) verzorgd de levering.
Heeft niet zo'n beste naam begrijp ik, hoop maar dat het goed komt.
Als ik alles wat ik besteld heb, ook daadwerkelijk ontvang, scheelt het behoorlijk veel geld.
Ga ik er zeker meer bestellen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 mar 2008 11:24

Bij mij gaat het altijd goed, ik laat pakketjes altijd op mijn werk afleveren :)

Wat heb je nu precies besteld?

yboli
Forum-lid

yboli 04 mar 2008 22:50

Hallo,Havana,

Ik heb besteld 2 Continental Grand Prix 4000 Faltreifen(vouwbanden??) ,€ 45,95/paar!!(R.V €54,-!)
1 Ultegra 39 tands kettingblad, grijs ,€ 15,95
1 Ultegra 10 speed(10-fach) cassette , € 34,95 (fm €63,-!)
1 Ultegra 10 speed ketting,CN 6600,HG 112 , € 16,95

Alles bij elkaar + verzendkosten € 117,75.
Bestel ik hetzelfde in Nederland, zou het € 145,- inc. verzendkosten zijn.
Bij de fietsenmaker was het zo'n € 175,- alleen de onderdelen, dus, dan komt er nog arbeidsloon bovenop, zo'n € 70,- per uur, neem ik aan.
Totaal werd het dan € 250,- werd mij verteld.
Okay, ik moet nog wel de spullen binnenkrijgen, eerst zien en dan geloven.
Al zou het iets langer duren, dat maakt me niet echt veel uit, als het maar niet te gek wordt(meer dan 7 dagen) en als ik maar de spullen krijg die ik ook besteld heb, dus geen andere/verkeerde onderdelen.
Ook heel uiteraard.
Ze beloven een levertijd tussen de 2 en 5 dagen,meen ik.
Nogmaals, als ik alles binnen heb, heel en goed, ga ik er zeker weer bestellen.
Jij bedoelt denk ik pakketjes die via TPG-post bezorgd worden, die laat je op postkantoor bezorgen, ja toch??
Weet niet of dat ook kan met GLS of DPD of welke andere pakketdienst dan TPG dan ook.
Ik wacht het gewoon af, meer kan ik niet doen.

groet,

Starclassic Performer

Plaats reactie