Ik heb 1 april dit jaar ook een halve poging gewaagd om de Puy te beklimmen. Helaas niet in vorm en met 42-23 (niet aangepaste cassette) ben ik er gewoon niet aan begonnen. Het is denk ik wel stiekem mogelijk (maar denk aan de reputatie van fietsers!), als je maar vroeg genoeg komt, voor er een mannetje komt postvatten.
Er zijn nog altijd heel veel auto's die niet van het verbod weten en dus een beetje in het rond rijden aan de slagboom. De meeste namen niet de moed om een wandeling te maken (het was ook nog vrij koud).
Het mannetje aan de ingang wist mij te zeggen dat er NOOIT meer fietsers op mochten. Nu niet met de werken, en later niet als de trein er ligt. Ik was daar een beetje van geschrokken en vooral diep ontgoocheld in het regiobestuur, heb ik hem gemeld. Ik maakte allusies op Merckx en de wielergeschiedenis, maar dat mannetje kon er natuurlijk ook niet aan doen.
Na het lezen van dit topic met het nieuws van Margriet en anderen geeft me toch weer hoop, en ik wil nu dus gerust nog een paar jaar wachten (die Puy loopt niet weg!).
Ik hou het er nu dus op dat het mannetje het zelf niet exact wist.
Puy-de-Dome
- de zwarten
- Forum-lid HC
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®- margriet
- Forum-lid
- Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
- Contact
[quote="Gerwin1977"]Ok, ik had je verkeerd begrepen over de Puy de Dome. Ik heb geen postcode maar zit in de buurt van Menat zo'n 40 km boven Clermont Ferrand (hemelsbreed).[/quote]
Helaas, zo ver komen onze routes net niet. Ik ken het gebied wel redelijk goed; een beetje Ardennen-achtig en erg mooi. Veel mooie stille weggetjes en leuk fietsen langs de Gorges de Sioul. De D2144 moet je echt vermijden in je routes; erg druk! Ik zou zeker naar het Viaduc de Fades fietsen en daar het dal uitfietsen via het inieminieweggetje de D513 naar Sauret-Besserve. Superrustig.
Veel plezier!
Helaas, zo ver komen onze routes net niet. Ik ken het gebied wel redelijk goed; een beetje Ardennen-achtig en erg mooi. Veel mooie stille weggetjes en leuk fietsen langs de Gorges de Sioul. De D2144 moet je echt vermijden in je routes; erg druk! Ik zou zeker naar het Viaduc de Fades fietsen en daar het dal uitfietsen via het inieminieweggetje de D513 naar Sauret-Besserve. Superrustig.
Veel plezier!
Fietsgroet,
Margriet | Les Camélias
Margriet | Les Camélias
-
gerwin1977
- Forum-lid
Kijk, dat zijn leuke tips! Ik ga gelijk de kaart erbij pakken.
Bedankt voor de info.
Bedankt voor de info.