Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

beste fiets

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 15 sep 2008 01:12

Op de Granville-site onder ‘bedrijfsinformatie’ vindt men voor het in 1928 opgerichte Ludo –in 1988 omgedoopt tot Granville- naast de vele bekroningen die het merk te beurt vielen, ook een overzicht van op Ludo behaalde zeges in grote wielerwedstrijden.
Vandaag spreekt het allicht meer tot de verbeelding te weten dat Scott Benelux sedert 1989 in handen is van dezelfde familie Huygens, die in 1928 het merk Ludo lanceerde. De zetel van Scott Benelux bevindt zich dan ook te Kortenberg, in de gebouwen van Granville zelf. Vanzelfsprekend is hierdoor een zéér nauwe samenwerking ontstaan tussen Scott USA en Granville, vanwaar de bewuste bedrijfsstrategie om rond het kleine broertje van het grote Scott geen marketingmachine aan gang te zetten en het kleinschalig te houden. Dit neemt echter niet weg dat de research, de know-how en de technologie van Scott USA, gekoppeld aan de 80 jaar ervaring van Granville zelf, zich weerspiegelen in de kwaliteit van hun fietsen.
Dit zijn keiharde feiten en géén in boekjes gepubliceerde testen, waarvoor niet de minste standaardnorm bestaat en waarvan de resultaten dus aan vele twijfels blootstaan. Voor wie die testen toch heilig zijn kan ik verwijzen naar een onlangs in Mountainbike Plus verschenen artikel i.v.m. de Granville Pulse 2.0, waarin letterlijk staat geschreven:”De Granville Pulse heeft alles wat een echte wedstrijdfiets in zich moet hebben”, en waarin wordt besloten met de woorden:”Geen enkel specifiek minpunt”.
Hiermee beschouw ik mijn bijdrage tot dit topic als definitief afgerond.

Plaats reactie