Ik heb Dura Ace remmen op carbonvelgen, en dat remt eigenlijk gewoon prima met (gele) Swissstop blokken, ook in de heuvels geen probleem. Met de KCNC's was het een stuk minder. Zelfde velgen, zelfde remblokken (waren dus al ingeremd op die velgen). De KCNC's zullen best genoeg remkracht bieden als je ze flink aantrekt, maar ze vervormen dan wel behoorlijk. Het voelt dan net alsof er een 'veertje' tussenzit, wat er tegelijkertijd voor zorgt dat ze wel fijner doseren/moduleren, ze blokkeren dus ook minder snel. Maar zelf heb ik liever een meer 'direct' aanvoelende rem, zeker omdat ik geregeld in de heuvels rijd. Je kunt er gewoon niet omheen dat een Dura Ace rem voorlopig al die lichtgewicht remmetjes verslaat als het om absolute remkracht gaat, maar daar zijn ze ook op fairwheelbikes heel eerlijk in (die review is ook gewoon prima).jsparie schreef:In combinatie met mijn aluminium velg remmen ze in ieder geval nog altijd vele malen beter dan een dura ace rem in combinatie met full carbon velgen.
Nou dan had ik je bijna blij kunnen maken. Ware het niet dat 1 van de remhouders 'verpest' heb. Ik wilde namelijk de remblokhoudertjes demonteren, maar toen bleek dat het boutje compleet vastgevreten was. Ik moest dus het houdertje met de hand tegenhouden, maar toen ik het boutje wilde losdraaien begon het houdertje te buigen. Bij terugbuigen brak hij doormidden. En niks te vast gedraaid, maar zelfs met minder moment dan wat er aanbevolen wordt. De set heb ik dus nog wel, maar met 1 houdertje minder. Kan eventueel wel voor een leuke prijs weg, misschien ook iets voor reserve onderdelen voor een ander. Sorry voor de spam.Amclassic-fan schreef:Als iemand nog van een setje zwarte KCNC's af wil houd ik me aanbevolen

Verder heb ik overigens helemaal niks tegen lichtgewicht materiaal, integendeel. Het is een prima ontwikkeling (anders reden we allemaal nog rond op racefietsen van 15kg), en ooit zal er een rem verschijnen die bij een zeer laag gewicht ook nog zeer strak kan remmen. Ik maak voor mezelf even de keuze wat betreft gewicht/functionaliteit, en wacht nog even af...
*edit*
Remmen zijn al verkocht, dus binnenkort misschien weer een gebruikerservaring uit de praktijk in het topic.