ronde van vlaanderen
-
patmaessen
- Forum-lid
Het was weer een hele happening, vrijwel alle hellingen goed kunnen doorrijden, alleen op de koppenberg stond het stil waardoor afstappen een must werd.
Heb alleen op de paddenstraat iemand met zijn gezicht in de kreukels zien liggen en 500 meter verder een reanimatie gezien van iemand met een behoorlijk postuur. Hoop dat het goed afgelopen is. Vandaag genieten van het echte werk en volgend jaar weer erbij en dan maar hopen dat het nog een graadje of 3/ /4 warmer is.
Heb alleen op de paddenstraat iemand met zijn gezicht in de kreukels zien liggen en 500 meter verder een reanimatie gezien van iemand met een behoorlijk postuur. Hoop dat het goed afgelopen is. Vandaag genieten van het echte werk en volgend jaar weer erbij en dan maar hopen dat het nog een graadje of 3/ /4 warmer is.
Het was weer geweldig. Alle hellingen kunnen fietsen. De eerste helling (Molenberg?) was wat problematisch omdat het daar nog heel druk was en vrijwel iedereen liep waardoor je tussen de lopers moest laveren. Koppenberg hetzelfde verhaal. Maar omdat daar het deelnemersveld al wat uit elkaar lag iets minder druk en meer ruimte om te fietsen.
Kasseistroken gingen super. Lekker met een gangetje van 30-35 over de keitjes kunnen dokkeren.
Nu voel ik wel dat ik 140 km gefietst heb........
Kasseistroken gingen super. Lekker met een gangetje van 30-35 over de keitjes kunnen dokkeren.
Nu voel ik wel dat ik 140 km gefietst heb........
Ook weer terug. Lekker gereden. Zo laat mogelijk gestart (tegen half 11) en op 1km van de start kunnen parkeren. Drukte viel mee, alleen op Paterberg en op Koppenberg teveel lopers/afstapper. Bijna boven op de Koppenberg de kant in geduwd daardoor. Nog wel vast kunnen houden aan de kant maar ja om dan weer op gang te komen is onmogelijk met de stijgingspercentages. Afgestapt, naar beneden gelopen en in de herkansing. Toen zonder veel problemen wel naar boven kunnen rijden.
Mooie tocht, 19000 deelnemers en goed georganiseerd. Jammer dat het weer wat tegen viel. Vond het af en toe frisjes. Maar verder mooie happening. 141km en 1520hm.
Mooie tocht, 19000 deelnemers en goed georganiseerd. Jammer dat het weer wat tegen viel. Vond het af en toe frisjes. Maar verder mooie happening. 141km en 1520hm.
Het was zoals hierboven ook al beschreven goed georganiseerd, klein minpuntje was de 2e bevoorrading daar was het wel heel erg file. Helaas moest ik wel wachten zat helemaal zonder drank in de bidons.
Overal naar boven kunnen fietsen al was het op de Paterberg, Koppenberg en de Muur wel slalommen tussen de lopers door. Met ook beetje mazzel daar overeind kunnen blijven en tot boven kunnen fietsen. Was om 8 uur gestart en overal was de drukte goed te doen.
Wat ademt dit parcours toch een hoop historie, veel meer dan bijv de amstel, alleen dat al maakt het mooi hier te fietsen.
Net als patmaessen heb ik op de paddenstraat ook die 2 mensen zien liggen vooral die reanimatie was wel even schrikken. Hopen dat het goed afgelopen is ?
Overal naar boven kunnen fietsen al was het op de Paterberg, Koppenberg en de Muur wel slalommen tussen de lopers door. Met ook beetje mazzel daar overeind kunnen blijven en tot boven kunnen fietsen. Was om 8 uur gestart en overal was de drukte goed te doen.
Wat ademt dit parcours toch een hoop historie, veel meer dan bijv de amstel, alleen dat al maakt het mooi hier te fietsen.
Net als patmaessen heb ik op de paddenstraat ook die 2 mensen zien liggen vooral die reanimatie was wel even schrikken. Hopen dat het goed afgelopen is ?
Gisteren de 140 gereden. Leuke tocht, gevarieerd parcours. Molenberg moeten lopen omdat er 2 fietsers vlak voor me op hun plaat gingen. Datzelfde overkwam me op de muur, maar daar kreeg ik "een duwke" van een aardige vlaamse meneer en kon ik een 'doorstart' maken. Dat wachten om "groepsgewijs" de grote wegen "te dwarsen" maakte het allemaal erg relaxed (je moet hier met 19.000 deelnemers niet een pr willen neerzetten). Wachttijden bij 2de de bevoorrading (brandweerkazerne) waren nét te doen, maar als het volgend jaar drukker wordt.....???
En natuurlijk smaakte dat Belgische biertje na afloop weer heerlijk
Eindconclusie: heerlijke dag en de tocht gaat voor volgend jaar weer in de agenda. Moet er alleen niet aan denken die kasseienhellingen in de stromende regen te moeten nemen.....
[quote="patmaessen"]een reanimatie gezien van iemand met een behoorlijk postuur[/quote]
Sprak een Vlaamse agent die me vertelde dat dit avontuur slecht is afgelopen.....helaas.
En natuurlijk smaakte dat Belgische biertje na afloop weer heerlijk
Eindconclusie: heerlijke dag en de tocht gaat voor volgend jaar weer in de agenda. Moet er alleen niet aan denken die kasseienhellingen in de stromende regen te moeten nemen.....
[quote="patmaessen"]een reanimatie gezien van iemand met een behoorlijk postuur[/quote]
Sprak een Vlaamse agent die me vertelde dat dit avontuur slecht is afgelopen.....helaas.
staal.....what else.....??
[quote="lange63"]Voor de goede orde: die smiley aan het eind is misplaatst, maar was bedoeld voor een andere zin (....het belgische biertje).
Blijft wennen die nieuwe muis![/quote]
Mss verstandig even via bewerken het bericht aan te passen.
Mss verstandig even via bewerken het bericht aan te passen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="pinarello"][quote="lange63"]Voor de goede orde: die smiley aan het eind is misplaatst, maar was bedoeld voor een andere zin (....het belgische biertje).
Mss verstandig even via bewerken het bericht aan te passen.[/quote]
Het zal mijn onhandigheid wel zijn, maar toen ik voor 'bewerken' koos, kon ik geen smiley in het scherm ontdekken!
Maar goed, is nu opgelost, waarvoor mijn dank!!!!
Mss verstandig even via bewerken het bericht aan te passen.[/quote]
Het zal mijn onhandigheid wel zijn, maar toen ik voor 'bewerken' koos, kon ik geen smiley in het scherm ontdekken!
Maar goed, is nu opgelost, waarvoor mijn dank!!!!
staal.....what else.....??
Heb m ook gereden gister, ondanks een "amper" voorbereiding.
Zeer goede organisatie en van begin (ergens op de A40? omgekleed en stukje moeten fietsen) tot eind zit je continu in een gebied waar het een en al wielerhistorie ademt.
Op koppenberg even af moeten stappen door valparty, op paterberg hetzelfde, maar door een alerte behulpzame omstander op gang gehouiden en de rest allemaal in ene keer kunnen doen.
De muur heb ik helemaal als een festijn beleefd.
Kortom, het was een hele dag genieten van fietsen en historie en een historisch landschap.
Zeer goede organisatie en van begin (ergens op de A40? omgekleed en stukje moeten fietsen) tot eind zit je continu in een gebied waar het een en al wielerhistorie ademt.
Op koppenberg even af moeten stappen door valparty, op paterberg hetzelfde, maar door een alerte behulpzame omstander op gang gehouiden en de rest allemaal in ene keer kunnen doen.
De muur heb ik helemaal als een festijn beleefd.
Kortom, het was een hele dag genieten van fietsen en historie en een historisch landschap.
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!
Gisteren ook de 140 km gereden en ondanks de enorme drukte toch genoten. Echt een mengelmoes van echte tourristen (zelfs op tandem!) en wat meer geoefende fietsers. Op de Molenberg en de Koppenberg helaas vlak voor de top moeten afstappen vanwege filevorming, de andere beklimmingen konden gelukkig wel fietsend.
Hardstikke leuk om een keer gereden te hebben, maar het was wel erg massaal (maar dat wisten we van tevoren). Bij deze ene keer zal het wat mij betreft dan ook blijven.
Hardstikke leuk om een keer gereden te hebben, maar het was wel erg massaal (maar dat wisten we van tevoren). Bij deze ene keer zal het wat mij betreft dan ook blijven.
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!