Frame rond de 1000 euro
-
cioccpryde
- Forum-lid
Ciöcc.
-
kevin.constant
- Forum-lid
Rikkert schreef:Prorace, zie niet veel (iig niet in NL).
Roep er niet achter
Ik zou voor de cervelo S1 gaan. Heeft zich al bewezen in het triatlon-circuit, is aerodynamisch, stijf, goedkoop,...en knap!
-
mister_arby
- Forum-lid
Kevin.Constant schreef:Rikkert schreef:Prorace, zie niet veel (iig niet in NL).
Roep er niet achter![]()
Ik zou voor de cervelo S1 gaan. Heeft zich al bewezen in het triatlon-circuit, is aerodynamisch, stijf, goedkoop,...en knap!
De p2 en p3 hebben zich bewezen, maar de S1 zie je nauwelijks..
@ deslok,
waar wil je de fiets voor gebruiken? stayer of non-stayerwedstrijden of beide.
want voor non-stayerwedstrijden zou je voor een aerodynamisch frame kunnen gaan met tijdrit eigenschappen. Zie post van BigM.
Voor stayerwedstrijden zou ik voor een race frame gaan met aero eigenschappen, waar naast de s1 nog vele mogelijkheden zijn:
kuota kebel, RED BULL CARBON FLYER TT-4000, stevens slr of de stevens speed TT. De laatste is een erg aerodynamisch frame met de rij eigenschappen van een raceframe.
Waarom wil je eigenlijk graag een nieuw frame, omdat je het leuk vindt om weer op iets nieuws te fietsen of om je status wat te verhogen. Omdat je zegt dat het frame prima rijeigenschappen heeft.
Zoals al eerder gezegd zou ik ook eens gaan kijken om een setje aerowielen ipv een nieuw frame, hier kan je veel tijd mee winnen in verhouding tot een aero frame.
perik schreef:Livio Livius schreef: Hoe zo? Verklaar je nader.
De Red Bull is typisch een modern carbon frame. Met goede stijheid, lekker gewicht, mooie details en algeheel een mooie afwerking. Als ik er naar kijk krijg ik echt het idee dat er enorm over is nagedacht; er klopt gewoon een heleboel aan.
Mijns inziens is de soloist/s1 toch een beetje een achterhaald. Weliswaar is er ook enorm goed over nagedacht, maar dat is al weer heel wat jaartjes geleden (hoelang is de soloist al onveranderd op de markt?). Intussen hebben andere merken die inhaalslag wel gemaakt. De S1 is niet bijzonder licht (ook niet voor een alu frame met dik 1400g) of stijf. Verder vind ik persoonlijk de afwerking minder en het spuitwerk gewoon lelijk. Een voordeel zou dan zijn dat de S1 iets meer aerodynamisch zou zijn, waarvan ieder voor zich kan uitmaken of dat doorslaggevend is. Overigens heeft de S1 wel een mooie upgrade gekregen in de vorm van de 3T vork ipv die Wolf met stalen vorkbuis. Nogmaals, dit is mijn mening; je vraagt er immers naar.
Perik, ik zou toch echt voor je dit soort uispraken doet je iets meer in de materie verdiepen..
@ topic starter, als je inderdaad ook nog triathlon aspiraties hebt, dan zou ik zeker de S1 nemen vanwege zijn veelzijdigheid.
Zo niet, dan zou ik de keus, in deze tijd, misschien een beetje laten afhangen van de opruimingen. Wellicht dat je daar een mooie deal kan doen.
Ik heb dit jaar ook een Cervélo S1 gekocht (soloist team toen nog). En ondaks dat dit frame misschien al langer op de markt is, is het zeker nog niet achterhaald qua techniek: snel, stijf, aerodynamisch...
Als een inovatief merk als Cervélo een frame ongewijzigd op de markt laat, wil dit zeggen dat het nog goed genoeg is om met de top te blijven meedraaien. En geloof mij, dat doet het nog steeds!
Als een inovatief merk als Cervélo een frame ongewijzigd op de markt laat, wil dit zeggen dat het nog goed genoeg is om met de top te blijven meedraaien. En geloof mij, dat doet het nog steeds!
Stockie
SpEric schreef:Perik, ik zou toch echt voor je dit soort uispraken doet je iets meer in de materie verdiepen..
SpEric, ik zou toch echt voor je dit soort uitspraken doet iets meer toelichting geven. Vertel ons dan ook waarom je dat zegt.
Ik heb de fietsen uitgebreid bekeken en alle beschikbbare documentatie wel zo'n beetje gelezen. Dat, in combinatie met mijn eigen ervaring en kennis, heeft mijn mening gevormd en die geef ik dan. Volgens mij staan er geen onwaarheden in; het is aan eenieder zelf om er dan niks of juist wel iets mee te doen. Maar ik zou zeggen: licht me bij, ik ben benieuwd.
Overigens weet/snap ik wel dat jij het niet met me eens bent. Maar een ander geluid laten horen is toch ook een vorm "je kop boven het maaiveld uitsteken" (wat is een cervelo discussie zonder die uitdrukking..)?
Hoi Perik,
Zoals je weet zal ik dat altijd doen.
Natuurlijk mag jij je eigen mening hebben, das juist goed. Maar wel gebasseerd op feiten.
Om te beginnen heb je nog nooit op welke cervélo dan ook gereden bijvoorbeeld. Hoe kan je dan beweren dat deze fiets wel, of niet stijf is.
Je hebt het over gewicht, de soloist/ S1 is nooit in de markt gezet als lichtgewicht alu fiets/frame. Als je dan ook nog beweert dat andere de inhaalslag WEL gemaakt hebben, dan vraag ik me af of je wel gekeken hebt hoeveel materiaal er gebruikt wordt. De meeste andere merken komen met dit soort modellen op minstens 1700 gram uit.
De afwerking is ook iets persoonlijks, maar hoort nu 1-maal bij dit frame .( vorm constructie en manier van lassen)
Dat je kleuren niet mooi vindt is je goed recht natuurlijk. Daar kunnen we uren gezellig over kletsen.
Tenslotte is de vorkbuis bij de wolf CL niet van staal maar van een speciale legering van `OS platinum ` zoals ook op de site staat. Mede daardoor was/ s de vork niet veel zwaarder dan de 3T in de kleine maten. ( hoe meer buis je er afhaalt, hoe minder die weegt)
En een mening hebben is wat anders dan beweren. En je kop boven het maaiveld steken is precies wat Cervélo doet.
Maar goed dit kan beter weer naar het Cevélo topic. De topic starter vroeg om advies over de 3 genoemde modellen.
Zoals je weet zal ik dat altijd doen.
Natuurlijk mag jij je eigen mening hebben, das juist goed. Maar wel gebasseerd op feiten.
Om te beginnen heb je nog nooit op welke cervélo dan ook gereden bijvoorbeeld. Hoe kan je dan beweren dat deze fiets wel, of niet stijf is.
Je hebt het over gewicht, de soloist/ S1 is nooit in de markt gezet als lichtgewicht alu fiets/frame. Als je dan ook nog beweert dat andere de inhaalslag WEL gemaakt hebben, dan vraag ik me af of je wel gekeken hebt hoeveel materiaal er gebruikt wordt. De meeste andere merken komen met dit soort modellen op minstens 1700 gram uit.
De afwerking is ook iets persoonlijks, maar hoort nu 1-maal bij dit frame .( vorm constructie en manier van lassen)
Dat je kleuren niet mooi vindt is je goed recht natuurlijk. Daar kunnen we uren gezellig over kletsen.
Tenslotte is de vorkbuis bij de wolf CL niet van staal maar van een speciale legering van `OS platinum ` zoals ook op de site staat. Mede daardoor was/ s de vork niet veel zwaarder dan de 3T in de kleine maten. ( hoe meer buis je er afhaalt, hoe minder die weegt)
En een mening hebben is wat anders dan beweren. En je kop boven het maaiveld steken is precies wat Cervélo doet.
Maar goed dit kan beter weer naar het Cevélo topic. De topic starter vroeg om advies over de 3 genoemde modellen.
Ik weet niet of het een geschikte optie is om ook mee te trainen he,
maar de nieuwe aluminium tijdritkader van canyon ziet er echt prachtig uit, en die staan gekend voor hun hele goede fietsen.
met zo'n frame zal je echt niemand zien rond rijden. (totdat het wielerseizoen van de profs begint en iedereen jaloers is op de canyon's van Gilbert en Evans en co.)
Maar inderdaad, met een setje cosmic's (kan 2dehands) win je meer denk ik.
maar de nieuwe aluminium tijdritkader van canyon ziet er echt prachtig uit, en die staan gekend voor hun hele goede fietsen.
met zo'n frame zal je echt niemand zien rond rijden. (totdat het wielerseizoen van de profs begint en iedereen jaloers is op de canyon's van Gilbert en Evans en co.)
Maar inderdaad, met een setje cosmic's (kan 2dehands) win je meer denk ik.
-
demonsternaar
- Forum-lid
DeSlok schreef:Beste mensen bedankt voor de vele reacties, het is de cervélo geworden!
goede keus zal je geen spijt van krijgen
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid