Alles over vakanties op én met de fiets

shimano fietschallenge 2009

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 03 mei 2009 20:51

Deze verhalen over de fietschallenge komen ieder jaar weer voorbij. Ik zou zeggen. Doe jezelf een lol en zet voor volgend jaar de Grenslandklassieker in je agenda. Je betaalt een fractie van het bedrag voor de fietschallenge en je krijgt er een mooie route en prima organisatie voor terug.

Het enige wat je moet missen is de tijdswaarneming. Nou, dan kijk je toch even op je fietscomputertje?

mm
Forum-lid

mm 03 mei 2009 21:23

[quote="dream"]Mijn ervaring is toch wat minder, ik heb ook de 100 gereden, ben om 10:30 vertrokken en toen ik bij de bevoorrading kwam niks geen krentebrood of bananen !!! en ik was zeker niet de laatste. Een toilet bij de enige bevoorrading was ook wel handig geweest al was het alleen voor de dames.
Verder ongeveer 10 km na bevoorrading geen pijlen meer, dus gokken, uiteraard gaat dat mis, gelukkig hadden we een kaartje dus op een gegeven moment weer op route gekomen, kwamen nog meer zoekende rijders tegen, dus waarschijnlijk waren er wat pijlen weggehaald of verdwenen. verder leuke dag gehad mede door het prachtige weer. Maar die bevoorrading moet beter !!!![/quote]
Wij ook niks te eten zat zonder! krijg de mededeling dat ze vorig jaar over hadden! of ik daar wat aan heb.
Na het debacle van 2 jaar terug hebben ze er nog niks van geleerd wat een kutorganisatie trouwens bij aankomst was OOK niks meer te vreten, oh ja een BAKJE pasta! Mevr Corinne Dorland liep alleen maar mooi te wezen maar organiseren ho maar, wat een commercile bende mij zien ze nooit meer
Wil trouwnes m`n geld terug ga maandag bellen in A`dam Sloten
K..Tzooi

arnito
Forum-lid

arnito 04 mei 2009 00:03

Prachtig parcour, maar deze organisatie ontloopt zijn plichten!

Wat doe je als je iemand bewusteloos en gehavend voor dood in de kant vind?
Uw plan trekken en u vooral niet afvragen waarom de organisatie zijn verantwoordelijkheid niet neemt!
Dankzij 2 attente mederenners en enkele bereidwillige autobestuurders hebben we veel erger voorkomen.

Oeps, 2de bevoorrading , niet geregeld gekregen, communiceren daarmtrent, hoeft niet, trek u plan! Dus heb ik maar 60 km droog gestaan.
Gevaarlijke kruispunten en tegenliggers op smalle banen, pas wat op en trek vooral uw plan!

30 EURO AUB! Neen dank U, dit is er zwaar over!

Ik rij een 8-tal cyclo's per jaar en weet dus wat je kan verwachten.

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 04 mei 2009 00:09

Die tweede bevoorrading stond in Voeren. Echter had de organisatie geen toestemming van de gemeente om daar te staan. Toen kwam dus de poltie en mochten ze wieberen.... PFW was daarbij en heeft een pijl weten te redden ;-). En daarmee een tijd gestaan totdat een groot aantal voorbij was. Toen de pijl weer opgehangen, maar toen hij richting auto ging, kwam er weer een agent aan....
~live fast, die young ~

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 04 mei 2009 00:10

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets voor of tegen de organisatie van de Fietschallenge maar wat moet de organisatie doen aan een renner die ergens op het parcours aan de kant licht?

Bevoorrading en bewegwijzering niet goed regelen is uiteraard hun verantwoordelijkheid maar bovenstaand punt begrijp ik niet echt.
"Try not. Do or do not......there is no try"

@work
Forum-lid

Gebruikersavatar @work 04 mei 2009 00:12

Dit jaar voor het eerst en waarschijnlijk laatst meegedaan (150 km cyclo). Belangrijkste redenen:
- ik begrijp dat de organisatie niet elk (gevaarlijk) kruispunt kan bemannen, maar er waren er zeker een vijftal waar ze gerust een mannetje neer hadden mogen zetten. Is het niet voor het tegenhouden van auto's (mogen ze niet want geen vergunning) dan zeker voor het waarschuwen of tegenhouden van renners.
- Het niet aanwezig zijn van de 100km bevoorrading. Ik heb begrepen dat hier wel een vergunning voor was, maar dat de politie op de dag zelf het alsnog verboden heeft. Kan zijn, maar probeer dat dan te communiceren rond het 100 km punt of verzin een noodoplossing. Ik ben vertrokken met 1 kleine bidon en was van plan om op 100 km bij te tanken. Niet dus, heb nu de volledige race op de inhoud van die ene bidon gereden.
- Is persoolijk en valt de organisatie dus niet aan te rekenen: parcours lag me niet. Te weinig echt klimwerk en relatief veel slechte wegen.

arnito
Forum-lid

arnito 04 mei 2009 00:39

[quote="andromeda"]Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets voor of tegen de organisatie van de Fietschallenge maar wat moet de organisatie doen aan een renner die ergens op het parcours aan de kant licht?

Bevoorrading en bewegwijzering niet goed regelen is uiteraard hun verantwoordelijkheid maar bovenstaand punt begrijp ik niet echt.[/quote]

Hulpverlening verzorgen, noodnummer voorzien, mobiele medische interventie, voldoende seingevers over ganse parcour. Kijk naar de toporganisaties...
Het gevoel van machteloosheid was zeer groot.
Ooit al eens in Voeren geprobeerd om een ambulance ter plaatse te krijgen??? Vive La Belgique!

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 04 mei 2009 02:19

Als cyclo valt de tocht inderdaad in deze vorm niet echt serieus te nemen, als een toertocht met tijdsregistratie is het op zich wel leuk peddelen. Ook was het leuk om een dag met mannen als Lars Boom, Thijs Al en Maarten den Bakker te mogen 'koersen', hoewel ze (lees: Al) dan ook weer niet meteen hoeven te winnen, laat dat lolletje aan het pannenkoekenvolk over, denk ik dan.
Maar toch een leuk dagje gehad, en redelijk tevreden met de 9e stek.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 04 mei 2009 12:48

Wat betreft het afzetten van kruizingen en andere eventueel gevaarlijke punten in een parcours. Als ik in België een toertocht ga rijden die is georganiseerd door een plaatselijke wielervereniging met start en finish bij de kroeg dan is de kans groot dat ze op de punten die gevaarlijk kunnen zijn gewoon seingevers hebben staan die op een voortreffelijke manier hun werk doen. En dan heb je dus geen deelnemers die hun leven wagen om een paar seconden sneller te zijn.

Als je een cyclo wilt organiseren dan lijkt het mij zo dat je dat alleen moet willen als je hetzelfde kunt bieden. Je weet dat mensen compleet anders op de fiets gaan zitten zodra je zorgt voor tijdsregistratie. Nu hebben mensen natuurlijk hun eigen verantwoordelijkheid maar het is een gegeven waar je gewoon mee te maken hebt. Als dat in Nederland om wat voor een reden dan ook niet mogelijk is moet je gewoon geen cyclo organiseren. Flikker die tijdsregistratie in de prullenbak (en niet in de berm zoals al het afval wat de deelnemers achterlaten) en organiseer een gewone toertocht.

Hoe gaat dat trouwens in Italië bij al die Granfondo's? Schiet iedereen daar ook gewoon aan alle kanten door het verkeer heen?

amateurke
Forum-lid

amateurke 04 mei 2009 13:14

Denk dat dit wellicht ook het grote verschil is in de reacties die te lezen zijn (toertocht of cyclo). Mijn eigen reactie staat toch in schril contrast met enkele andere reacties. Zoals al geschreven; ik kan weinig kritiek geven want voor mij was het prima. Zelf heb ik de toertocht op zaterdag gereden.

Hier wordt (voor zover ik kon zien) niet gereden om een overwinning en over het algemeen houden de rijders zich goed aan de verkeersregels en kijken gewoon uit bij een gevaarlijke kruising (lijkt me ook vrij normaal).
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie