Alles over vakanties op én met de fiets

Les Trois Ballons

hero
Forum-lid

hero 08 jun 2009 01:30

Ik ga a.s. zaterdag deze tocht rijden (205km). Wordt onderweg door de organisatie voor bevoorrading gezorgd en zo ja, hoe ziet deze bevoorrading er ong. uit? Ik heb zelf de Marmotte al eens gefietst. Is de 3B vergelijkbaar qua zwaarte of zijn er grote verschillen? Bvd

nielske
Forum-lid

nielske 08 jun 2009 13:12

[quote="hero"]Ik ga a.s. zaterdag deze tocht rijden (205km). Wordt onderweg door de organisatie voor bevoorrading gezorgd en zo ja, hoe ziet deze bevoorrading er ong. uit? Ik heb zelf de Marmotte al eens gefietst. Is de 3B vergelijkbaar qua zwaarte of zijn er grote verschillen? Bvd[/quote]

De bevoorrading van L3B is na 50 (Col d'Oderen), 100 (Grand Ballon) en na ongeveer 150 (voet van de Ballon d'Alsace). Bevoorrading bestaat uit fruit (banaan en sinaasappel) en ook koek en zoetigheid(zelfs stokbrood met brie...), water en sportdrank.

Ik denk dat L3B niet veel onderdoet voor de Marmotte. Ik denk dat het grotere aantal hoogtemeters (5000 tegen 4300) en het feit dat die hoogtemeters op grotere hoogte gemaakt worden de Marmotte zwaarder maakt. Daar tegenover stelt L3B een groter aantal kilometers en meerdere beklimmingen. Overigens is de slotklim, Planche des belles filles er eentje die behoorlijk pijn kan doen na 200 km.

Succes en misschien zien we elkaar nog!
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd."

http://img689.imageshack.us/img689/6228/img2526e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

niklas2
Forum-lid

niklas2 08 jun 2009 13:32

Ik ben er ook bij, samen met 5 fietsmaats.
Dit wordt mijn eerste Cyclo, ik ben heel benieuwd. Intussen heb ik mijn doel van heel stoer (binnen 9 uur) gewijzigd naar veel minder stoer (uitrijden in ca 11 uur) bijgesteld.....wel zo wijs voor een eerste serieuze klimtocht.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

reason
Forum-lid

reason 11 jun 2009 12:45

[quote="hero"]Ik ga a.s. zaterdag deze tocht rijden (205km). Wordt onderweg door de organisatie voor bevoorrading gezorgd en zo ja, hoe ziet deze bevoorrading er ong. uit? Ik heb zelf de Marmotte al eens gefietst. Is de 3B vergelijkbaar qua zwaarte of zijn er grote verschillen? Bvd[/quote]

Hey, leuk! Ga je 'm toch doen?
Ik zit inmiddels in de Vogezen: het weer is wisselvallig maar voor zaterdag zijn de voorspellingen goed.
Misschien zien we elkaar... draag een rode helm, Trek Discovery fiets.

Voor deelnemers: pas op bij de eerste 3-4 km van de afdaling Ballon de Servance. Er ligt veel los grind na 2 maanden droogte.

hero
Forum-lid

hero 12 jun 2009 00:01

Leuk dat je er ook bent! Heb besloten dit jaar geen marmotte te doen: Te weinig getraind voor een verbetering van mijn tijd: Ben voor de 3B meegesleept door een aantal collegas; lijkt me een erg mooie tocht en de weersvoorspellingen zijn prima, heb er zin in! Misschien tot zaterdag (een oranje / wit pak op een zwarte cervelo), succes en dank voor de grindtip.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 12 jun 2009 00:14

Ik ga de tocht ook rijden. zie je mij rijden in een zwart/wit assos shirt, assos broek, colnago extreme-c in maatje mini en hoog profiel edge carbon wielen. spreek me ff aan :D

kan is groot dat ik de korte afstand rijd vanwege een zeer gebrekkige voorbereiding maar ik kijk het terplekke.

niklas2
Forum-lid

niklas2 14 jun 2009 21:53

Net weer terug van een paar dagen Vogezen en de Trois Ballons gedaan. Zoals al eerder geschreven: mijn eerste cyclo en dus op uitrijden gemikt. En dat is gelukt, maar het viel me zwaar. Het was warm zaterdag en dan toch wel een fors aantal hoogtemeters klimmen icm met de lengte...pffffff, dat viel niet mee. Wel gehaald, maar tweemaal een hongerklop kostte me op 2 minuten zilver. En ik moest toch ook wel even wennen aan de valpartijen en mensen die als dood vogeltje in de kant zaten - eentje bijna letterlijk....

Een ding weet ik zeker: ik kom terug!

whocares
Forum-lid

whocares 15 jun 2009 01:05

Zilver gehaald in 10u 33min 54s in de klasse 40-49 , 1072 en 424 in mijn klasse.

Het ging goed tot 4 km voor de finish , kramp en toen werd het lopen op de steile stukken om toch nog fietsend over de finish te komen .

Netto tijd dat ik me bewoog 9u 47m 35s .

Die slotklim is voor iedereen moordend .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

olaf
Forum-lid

olaf 15 jun 2009 13:38

Wat een dag, ook voor mij de eerste keer een cyclo. Niveau om je heen toch wel een flink stuk hoger dan tijdens een toertocht. De tocht was warm en lang. Tot de 130 km geprobeert op beheersing te fietsen en dat leek redelijk te lukken. Op de Ballon d'Alsace de eerste mokerslag, hersteld tijdens het tussenstuk (leek wel Limburgs Mooiste!) en toen he-le-maal naar de tandjes op die Planche des belle Filles. Beklimming leek meer op een Himelaya-expeditie dan een fietsklim. Half uurtje brakend in het basiskamp op 1800 meter van de top en toen een geslaagde top-poging. Toch nog zilver, ondanks dat blamerende slot. Dat de streek prachtig was is me gelukkig de eerste 200 km nog wel opgevallen.

Toch mooi, zo'n dag waar je alle menselijke emoties bij jezelf ontwaart. Trots op mijn fietsmaten (beiden goud) en mijn vriendin die met twee maatjes naar brons op de 104 toegereden is (en niet heeft hoeven afstappen op die weduwenmaker aan het einde)

@ Niklas: dat dode vogeltje, had die een zwart Pinarello shirtje aan en een grijze Madone in de berm staan?

niklas2
Forum-lid

niklas2 15 jun 2009 13:54

@Olaf,
dat bijna dode vogeltje was op de top van een van de ballonnen (D'Alsace of de Grand - ik weet het eerlijk gezegd niet meer); ik zag dus iemand op handen en voeten in de berm zitten die er alles uit gooide wat ie maar in zijn maag had. En dat een tijd lang. Ik heb er een paar medico's op afgestuurd - en 1 minuut later lag hij in de ambulance. Ik hoorde bij de finish van een van zijn fietsmaats dat hij een hartinfarct had en diezelfde avond nog zou worden geopereerd..... En dat is dan toch wel even schrikken. Hopelijk gaat alles goed.

Het was sowieso een naar weekje, aangezien iemand die in dezelfde accomodatie zat als ik in de voorbereiding drie dagen voor de race op de klim van de belles filles aan een hartstilstand was overleden. Zeer naar voor de achterblijvers.
Dan ga ik dus echt wel anders van start dan normaal het geval zou zijn.

kilometervreter
Forum-lid

kilometervreter 15 jun 2009 16:11

Gelukkig hebben we voor de tocht allemaal een medische verklaring moeten inleveren.

Iemand ening idee waar ik de uitslag kan vinden? Twee jaar terug na lang zoeken ergens een xls gevonden.

olaf
Forum-lid

olaf 15 jun 2009 16:32

uitslag staat 'gewoon' op de site, maar soms verspringt ie bij mij iets

http://www.sportcommunication.info/GT/c ... 2&langue=1

@ niklas; allemachtig, daar schrik ik wel van zeg!

Plaats reactie