Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

scheur of enkel lakschade ?

lyot
Forum-lid

lyot 11 feb 2009 18:36

na nog een dagje nadenken denk ik dat ik het geld ga opleggen en voor de mat zwarte 2009 uitvoering ga gaan

compdiver
Forum-lid

compdiver 08 dec 2009 16:28

Mijn witte Canyon begint lakscheurtjes te vertonen rond het bracket, zoals hier op deze foto: http://www.shrani.si/?1z/13b/s7j4751/r3crack-0502.jpg .

Is het enkel de lak? En kom ik dan ook in aanmerking voor garantie?

Of blijf ik er gewoon rustig op fietsen?

Ik ben nu mijn conditie aan het opbouwen voor komend seizoen en kan mijn fiets echt niet missen. Mijn fiets 3 weken missen is gewoon te lang en ik lees op de site dat de leveringsdatum voor een Ultimate CF frame week 21 (+/- 24 mei 2010) is.

Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om in het servicecentrum in Heerlen een afspraak te maken zodat ik er zelf eens naartoe rij met de auto, mijn gedemonteerd frame daar afgeef en ruil voor een nieuwe? Dan ben ik mijn fiets geen 3 weken kwijt en blijf ik er ondertussen gewoon rustig op fietsen, tot de nieuwe frames geleverd zijn.
Mijn Canyon Ultimate CF

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 08 dec 2009 22:09

da's de lak en insturen (na jezelf te hebben verzekerd van het feit dat ze jouw maat überhaupt op voorraad hebben) is je enige oplossing (maandje ben je je frame al snel kwijt.
Afgeven in Limburg zal geen probleem zijn maar ruilen zal er imho. niet in zitten....

P.s. een witte winterfiets lijkt me ook niet de meest handige keuze maar ieder het zijne.

compdiver
Forum-lid

compdiver 08 dec 2009 22:45

Uhu. Dat begrijp ik.
Maar kan je soms een beetje meer uitleg geven? Hoe komt het dat de lak scheurt rond het bracket? En moet ik me zorgen maken dat dit ook nog op andere plaatsen begint te scheuren?
Welke plaatsen moet ik dus met andere woorden goed in het oog houden?
(Sharkman 1, bedankt voor het antwoord.)

Ik had eerst een zwarte Ultimate Cf, maar na een zware valpartij was deze gescheurd. Toen heb ik gekozen voor een crashreplacement en was er enkel nog een witte in voorraad. De zwarte kon pas in mei 2010 geleverd worden.
Daardoor was de keuze vlug gemaakt en heb ik voor een witte gekozen.

Dit is niet mijn winterfiets. Dit is mijn "echte"fiets. Met andere woorden, mijn fiets om het hele jaar door mee te fietsen.
Mijn Canyon Ultimate CF

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 dec 2009 23:01

Het frame buigt bij het bracket meer dan de dikke laag witte lak kan hebben. Doordat het contrast verschil tussen het zwart van het carbon en de witte lak erg groot is zie je het direct als de lak gescheurd is. Zo'n beetje ieder merk heeft er de laatste jaren problemen mee gehad.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

compdiver
Forum-lid

compdiver 08 dec 2009 23:07

Dat is een zeer duidelijk antwoord. Bedankt!
Ik ga er me voorlopig geen zorgen meer over maken (of denkt daar iemand anders over?) en gewoon verder trainen voor het nieuwe seizoen.

Indien het verder moest scheuren, stuur ik mijn frame op.
Mijn Canyon Ultimate CF

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 09 dec 2009 09:41

Die lak gaat verder scheuren maar als het je niet stoort dan kun je gewoon blijven fietsen en garantie claimen op een moment dat het je beter uitkomt. Lak is gewoon te dik en wordt met het ouder worden gewoon harder en breukgevoeliger.

Plaats reactie