Op zoek naar nieuwe wielen (LW/Zipp)
Niet dat ik de zipp's wil afkraken maar ik heb gelijk met een vriend de bovengenoemde wielen aangeschaft,maar moet toch even vermelden dat mijn LW's nog geen enkel probleem gehad hebben terwijl mijn vriend met zijn 808 al meerdere malen problemen heeft gehad krakende spaken,palletje wat niet terug sprong(in de as van het achterwiel),spaakbreuk waarvan de spaken een leverijd van 3 weken hadden).
dus als het budget oereikend is zou ik voor de LW's gaan aangezien CS een zeer goede service heeft dit i.t.t Zipp.
dus als het budget oereikend is zou ik voor de LW's gaan aangezien CS een zeer goede service heeft dit i.t.t Zipp.
I live to ride,I ride Passoni
Ik heb beide....in tubeversie. Ik neem gewoon een reservetube mee. Dus geen geklooi met sealant (en het niet werken) Ben dit jaar 1 maal lekgereden, andere tube gelegd en gewoon doorgefietst. Geen probleem. Dan vind ik de meerprijs voor LW clinchers echt wel erover om zogezegd geen probleem te hebben. Ik mag er niet aan denken dat je de velg beschadigd wanneer je de buitenband er af wil lichten bij een lekke band. Wat is het voordeel dan. Trouwens, af en toe willen buiten banden wel eens moeilijk er af of erop : wat is je voordeel dan?
Goed : ik heb dus beide.
LW zijn fantastisch en hebben bij zijwind weinig nadeel. het enige nadeel dat ik zou kunnen bedenken, is dat ze wat te licht uitvallen (letterlijk) bij veel wind. Dan prefereer ik de Zipp's808. Wanneer de wind te strak is dan steek ik een 404 voorwiel en daarbij kom ik dus bij de essentie van de zaak :
overweeg eens de combo 404/808. Aerodynamisch zeker top, minder last van zijwind dan een 808 voorwiel.
Sterkte dus met (de moeilijke) keuze.
LW zijn fantastisch en hebben bij zijwind weinig nadeel. het enige nadeel dat ik zou kunnen bedenken, is dat ze wat te licht uitvallen (letterlijk) bij veel wind. Dan prefereer ik de Zipp's808. Wanneer de wind te strak is dan steek ik een 404 voorwiel en daarbij kom ik dus bij de essentie van de zaak :
overweeg eens de combo 404/808. Aerodynamisch zeker top, minder last van zijwind dan een 808 voorwiel.
Trifox schreef:Ik heb beide....in tubeversie. Ik neem gewoon een reservetube mee. Dus geen geklooi met sealant (en het niet werken) Ben dit jaar 1 maal lekgereden, andere tube gelegd en gewoon doorgefietst. Geen probleem. Dan vind ik de meerprijs voor LW clinchers echt wel erover om zogezegd geen probleem te hebben. Ik mag er niet aan denken dat je de velg beschadigd wanneer je de buitenband er af wil lichten bij een lekke band. Wat is het voordeel dan. Trouwens, af en toe willen buiten banden wel eens moeilijk er af of erop : wat is je voordeel dan?
Potver, die gozer heeft me toch een mooie verzameling wielen!

Ssssst. Ik weet het. Maar de verzameling is gegroeid in een tijdspanne van 20 jaar. D.w.z. kopen en verkopen, een beetje bijleggen en af en toe op interessante omstandigheden stuiten.
Nu wil het toeval dat ik vorig seizoen praktisch de volledige zooi heb verkocht en ik alles heb vernieuwd (mits wat opleg)
De LW heb ik extra bijgekocht (Standaard 20/20). Heb het vrouwtje eens diep in de ogen gekeken, en na toestemming aangeschaft. Let wel waren tweedehands, maar slechts een 8-tal maand in bezit van eerste eigenaar en waren niet van nieuw te onderscheiden en heb er 1550€ voor betaald (incl tuben).
Vandaar.
Ik begrijp dat dit een luxe-situatie is, en ik geniet er dan ook volledig van.
Nogmaals. Met de huidige kwaliteit van beide merken heb je steeds top-wielen in je fiets steken. Als je mij de keuze vraagt, zou ik het ook niet weten eigenlijk...maar ik moet dan ook niet kiezen of het is dat ik moet kiezen welke ik in de fiets steek...en dat kan soms ook moeilijk zijn
.
Nu wil het toeval dat ik vorig seizoen praktisch de volledige zooi heb verkocht en ik alles heb vernieuwd (mits wat opleg)
De LW heb ik extra bijgekocht (Standaard 20/20). Heb het vrouwtje eens diep in de ogen gekeken, en na toestemming aangeschaft. Let wel waren tweedehands, maar slechts een 8-tal maand in bezit van eerste eigenaar en waren niet van nieuw te onderscheiden en heb er 1550€ voor betaald (incl tuben).
Vandaar.
Ik begrijp dat dit een luxe-situatie is, en ik geniet er dan ook volledig van.
Nogmaals. Met de huidige kwaliteit van beide merken heb je steeds top-wielen in je fiets steken. Als je mij de keuze vraagt, zou ik het ook niet weten eigenlijk...maar ik moet dan ook niet kiezen of het is dat ik moet kiezen welke ik in de fiets steek...en dat kan soms ook moeilijk zijn

Trifox schreef:Ik heb beide....in tubeversie. Ik neem gewoon een reservetube mee. Dus geen geklooi met sealant (en het niet werken) Ben dit jaar 1 maal lekgereden, andere tube gelegd en gewoon doorgefietst. Geen probleem. Dan vind ik de meerprijs voor LW clinchers echt wel erover om zogezegd geen probleem te hebben. Ik mag er niet aan denken dat je de velg beschadigd wanneer je de buitenband er af wil lichten bij een lekke band. Wat is het voordeel dan. Trouwens, af en toe willen buiten banden wel eens moeilijk er af of erop : wat is je voordeel dan?
+1
Ik moet er oon niet aandenken dat een vouwbandje van de velg afloopt bij een lekke band. Dat zal met een (goed gekitte) tube echt niet snel gebeuren.
Ik blijf van mening: Carbon velgen zijn het meest geschikt en het veiligst in tubeversie....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wederom dank voor de reacties. Een collectie zoals Trifox zou inderdaad ideaal zijn, maar daar gaat voor mij ook nog wel een aantal jaartjes overheen
.
Ik wil ze deze maand of als ik er echt niet uit kom begin augustus besteld hebben, dus ik zal jullie op de hoogte houden
. Als het de LW's worden dan wordt het de 16 spaaks versie overigens. Ik ben ligt zat voor de 12 spaaks versie, maar ik ben een beetje bang dat het voorwiel dan wat te kwetsbaar is voor als ik een keer wat slechter wegdek tegen kom.

Ik wil ze deze maand of als ik er echt niet uit kom begin augustus besteld hebben, dus ik zal jullie op de hoogte houden

Cervélo & Cannondale
Het is alweer een tijdje geleden, maar mijn wielen zijn binnen.
Ik ben uiteindelijk voor de Zipp 808 (tub) gegaan. Ik rijd toch vrijwel al mijn kilometers op het vlakke en dan denk ik meer voordeel uit aero wielen te halen dan uit klimwielen zoals de LW's (die klimwielen komen nog wel eens
). Bovendien zijn deze 808's al lichter dan mijn huidige lage velg wielen. Ik heb er nog niet mee gereden, maar als het weer een beetje droog gaat worden dan gaat dat niet lang meer duren.
Op het moment gebruik ik Swissstop yellow remblokken. Goede keuze? Of kan ik bij deze wielen beter andere blokken gebruiken (bijvoorbeeld de LW zwarte blokken?)
Allen nogmaals dank voor alle input! Foto's volgend zo spoedig mogelijk
.
Ik ben uiteindelijk voor de Zipp 808 (tub) gegaan. Ik rijd toch vrijwel al mijn kilometers op het vlakke en dan denk ik meer voordeel uit aero wielen te halen dan uit klimwielen zoals de LW's (die klimwielen komen nog wel eens

Op het moment gebruik ik Swissstop yellow remblokken. Goede keuze? Of kan ik bij deze wielen beter andere blokken gebruiken (bijvoorbeeld de LW zwarte blokken?)
Allen nogmaals dank voor alle input! Foto's volgend zo spoedig mogelijk

Cervélo & Cannondale
Jeroenr schreef:Het is alweer een tijdje geleden, maar mijn wielen zijn binnen.
Ik ben uiteindelijk voor de Zipp 808 (tub) gegaan. Ik rijd toch vrijwel al mijn kilometers op het vlakke en dan denk ik meer voordeel uit aero wielen te halen dan uit klimwielen zoals de LW's (die klimwielen komen nog wel eens). Bovendien zijn deze 808's al lichter dan mijn huidige lage velg wielen. Ik heb er nog niet mee gereden, maar als het weer een beetje droog gaat worden dan gaat dat niet lang meer duren.
Allen nogmaals dank voor alle input! Foto's volgend zo spoedig mogelijk.
Ik gebruik de gele swiss-stops zowel op mijn zipps als op mijn LW. geen problemen. remmen is ,atuurlijk ietsjes anders dan gewone alu velgjes. Maar eenmaal gewend is het evengoed.