Over de wielersport en zijn beoefenaars.

nieuw fietspad: wel recreatie, geen wielrenners

mauricev
Forum-lid

mauricev 31 aug 2009 23:37

Nederland fietsland die racefietsers wilt weren.

Het is definitief. De wereld gaat achteruit.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 31 aug 2009 23:44

Het idee is natuurlijk helemaal van de pot gerukt. Het is hetzelfde als snelwegen aanleggen waar geen motoren op mogen rijden. Of Wandelpaden aanleggen waar je niet op mag joggen.

Als je het echt wilt realiseren en volgens mij, als je diep in je hart kijkt, wil je dat echt niet. Dan zit er maar een ding op. Het pad zo bochtig maken en zo onoverzichtelijk zodat hardrijden onmogelijk wordt. Alle maatregelen die nadelig zijn voor wielrenners zijn ook nadelig voor recreanten. Dus dan maar een maatregel kiezen waar echt niemand iets aan heeft.

Veilig is mijn voorstel echter allesbehalve!
Live fast; die young. mijn blog

gast
Forum-lid

gast 31 aug 2009 23:50

Ik ken dit soort verzoeken ook (zit ook in het vak). Ik ben er niet voor, maar het is wel te verklaren. De laatste tijd racefietsers veel negatief in het nieuws, o.a. door asociaal gedrag van collegafietsers die er een potje van maken. Hierdoor herkennen mensen de verhalen en kaarten eea aan bij de overheid. Beleidsmakers en bestuurders pakken dat op. En reken maar dat er een hoop recreatieve fietsers blij mee zullen zijn.

Bij de duinenfietspaden in Zuid Holland zijn na nare "zondagochtendongelukken" al eerder verschillende maatregelen genomen: tussen Wassenaar en Katwijk ribbels voor en na bochten, tussen Wassenaar en Scheveningen drempels, etc.

bingohome
Forum-lid

bingohome 31 aug 2009 23:55

Ik weet een hele goede truc om wielrenners te weren.

Maar ik verklap het lekker niet.
Maar ik heb meer verstand van gitaren...

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 01 sep 2009 00:04

als ik jou was zal ik die projectleider bij de eerst volgende vergadering op zn bek slaan! Vraag is wat zijn hobby/sport/bezigheid is behalve andere mensen dwars zitten. En confronteer hem dan als hij bijvoorbeeld voetbal zegt dat wij ook niet in het veld staan met bijvoorbeeld ronkende motoren en uitlaatgassen zodat hun niet kunnen voetballen. Maak er maar wat leuks van en zo niet sla hem op zn bek!
Overigens als ze bij mij in de buurt zo'n weg hebben fiets ik nooit meer een rondje maar alleen maar heen en weer. Lijkt me wel een uitdaging en mij krijgen ze niet gek.
Ik ken wel een weg ga je er vaak langs kost het je gegarandeerd een keer een voorvork! (dan word het wel een heel duur grapje)

word vervolgd door: TS

P.s. Help eerst mensen met vragen of post iets zinnigs en begin dan pas zo'n topic als dit. Wel zo netjes;)

-Divo- :
Verder mag er ook hier op dit forum een grens gesteld worden aan dit soort vragen bijv dat je minimaal 100 posts moet hebben om input te vragen bij het uitvoeren van studie/werk opdrachten. . . . . Teveel mensen gebruiken dit forum voor eigen gewin terwijl het feitelijk een gebruikersforum is waar liefhebbers elkaar helpen.

+10
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

gast
Forum-lid

gast 01 sep 2009 00:20

Geert Jan schreef:als ik jou was zal ik die projectleider bij de eerst volgende vergadering op zn bek slaan!

En jij hebt het over grenzen stellen? Schaam je.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 01 sep 2009 00:28

Overigens als ze bij mij in de buurt zo'n weg hebben fiets ik nooit meer een rondje maar alleen maar heen en weer. Lijkt me wel een uitdaging en mij krijgen ze niet gek.

Lijkt me hard nodig dat ze zo'n weg aanleggen aangezien dan niemand meer last van je heeft.

Wat zijn dit nu voor antwoorden van jouw kant? ('Sla ze maar op zijn bek' of wat voor meuk het ook was).

Goede reclame voor Wielrenners ben jij.......
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 01 sep 2009 00:32

Simpel, gewoon een inhaalverbod instellen en een pliesie op een mtb met zwaailamp laten patrouilleren om de overtreders in de boeien te slaan.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 01 sep 2009 00:50

@ gast
ik schaam me nooit zo snel;)

@ zorrol
Zo'n ''antiracefietspad'' of hoe je het wil noemen is goede reclame voor een dorp/stad/gemeente.
Is gewoon discriminatie en kan ik niet tegen. Soms laat ik me wel eens gaan.

Excuses

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 01 sep 2009 00:52

gast schreef: Bij de duinenfietspaden in Zuid Holland zijn na nare "zondagochtendongelukken" al eerder verschillende maatregelen genomen: tussen Wassenaar en Katwijk ribbels voor en na bochten, tussen Wassenaar en Scheveningen drempels, etc.

Die ribbels zijn wel irritant, maar ik heb er niet echt last van. Ik zou wel een stuk harder kunnen fietsen als dat zand van het fietspad af zouden vegen...

Het is natuurlijk wel weer op en top Nederland om mensen hun plezier te misgunnen. Het schelpenpad lijkt mij dan ook de beste aannemelijke oplossing voor je.

Ik ben het zeker met Divo eens.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 01 sep 2009 00:56

Overigens.. Eerst een goede lading accijns op brandstof drukken en fietsen promoten en welke vorm dan ook. En dan van die zelfde brandstofaccijns een ''anti racefietspad'' aanleggen typisch Nederlands....

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 01 sep 2009 00:57

Sja, het gedrag van bepaalde (groepen) 'wielrenners' op sommige drukke smalle fietspaden in het weekend is ook gewoon stuitend en onverantwoord.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie