omslagpunt bepalen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Door training verschuift je omslagpunt toch steeds meer richting je maximale hartslag? Mijn maximale hartslag blijft redelijk stabiel, mijn omslagpunt is in beperkte mate afhankelijk van training en andere factoren.amclassic-fan schreef: ↑23 jul 2020 23:02 Die vlieger gaat bij mij niet op, met 95% zit je er een stuk dichter bij in mijn geval. En dat is wel een significant verschil.
Parijs-Brest-Parijs 2023 
Nee je hf omslagpunt blijft min of meer gelijk. Door training verschuift je vermogen op omslagpunt wel, maar dat is wat anders dan hartslag.monique70 schreef: ↑24 jul 2020 06:49Door training verschuift je omslagpunt toch steeds meer richting je maximale hartslag? Mijn maximale hartslag blijft redelijk stabiel, mijn omslagpunt is in beperkte mate afhankelijk van training en andere factoren.amclassic-fan schreef: ↑23 jul 2020 23:02 Die vlieger gaat bij mij niet op, met 95% zit je er een stuk dichter bij in mijn geval. En dat is wel een significant verschil.
Mijn hartslag omslagpunt zit op 92% van max, maar sinds ik jaren met een powermeter train test ik de hf eigenlijk niet meer.
Het is ook niet zo spannend of je hf 180 of 185 is. Zones zijn toch een groter bereik, komt niet op een hf meer of minder aan. Bovendien zijn er nog veel meer variabelen die hf beïnvloeden, dus kan je beter spreken van een omslagpunt zone.
Dan ben je een medisch fenomeen , bij wie alles net iets anders zit dan doorsnee....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
En toch moet ik hier monique bijtreden.Vroeger (7à8 jaren terug) deed ik 2x/jaar een inspanningstest. Op een gegeven moment bleek mijn omslag 4% hoger te liggen. Ik dacht toen dat het een eenmalige afwijking betrof.Maar latere testen bevestigden wel deze verhoging.(conconi) ik ken alle bezwaren tegen deze meting, dus onnodig hier naar te verwijzen.