Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

110 kilo

sjax
Forum-lid

sjax 21 sep 2009 20:25

Ik was dit topic aan het volgen, maar ik ben niet zo goed met getallen en gewicht in het algemeen.........

Ik denk dat meerdere dit met mij delen, daarom wou ik effe met behulp van wat visuele ondersteuning een indicatie van het betreffende gewicht krijgen......

Ik mag toch aannemen dat onderstaande tourfietser het gewicht van 110 kilogram overschrijdt, of is het toch een 'mag het een onsje meer zijn' 110 kilogram........

[img=http://blog.oregonlive.com/rubbersidedo ... yclist.jpg]

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 21 sep 2009 20:54

rob74 schreef:Een lichaam van meer dan 100 kg op een carbon fiets is gewoon suf!!!

Een carbon racer is bedoeld voor een wielrenner die bergop maximaal wil presteren. Een wielrenner die traint om wielrenner te zijn en hard bergop kan rijden. Zo'n figuur met dikke benen en een dun bovenlichaam. 70 kg en 1,88 meter lang. Een carbon racer is bedoeld voor iemand waar gewicht besparen ook echt helpt. Een carbon racer is namelijk niet stijver dan een alu racer maar gewoon 400-500 gram lichter.

Een lichaam van 100 kg op een carbon racer is als een 80 jarige opa in een Ferrari die nooit meer dan 2000 toeren rijdt. Een rijkeluispeeltje voor iemand die niet weet waar het voor bedoeld is.

Dus jij denkt dat je echt harder rijd door je carbon fiets????? Iedereen hier koopt zijn carbon fiets om mee te showen, en omdat je het mooi vind.

Bij mij in de koers worden er nog steeds wedstrijden gewonnen op alu!!

Let op ik heb helemaal niets tegen carbon (juist niet) maar ik vind jou redenering nogal suf!

tiest
Forum-lid HC

tiest 21 sep 2009 20:56

Zo'n hobbezak zag ik laatst real-life fietsen, best indrukwekkend :O

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 21 sep 2009 21:00

Ik hoor veel verhalen van mensen (die geen aandelen in Carbon hebben) dat Carbon gewoon comfortabeler fietst. Ook leveren een carbon achtervork en voorvork extra comfort op een alu frame. Tijdens een wedstrijd is comfort niet belangrijk en val je liever met een €500,- frame als een €1500,- frame. Vandaar dat in het amateur rijden de trainingsfiets 'beter' is als de wedstrijd fiets, lijkt mij althans.

Kortom, ik begin ook te twijfelen om een Carbon frame te kopen, momenteel richt ik me nog op de Canyon Ultimate frames of een Cervelo S1. Maar als er meer mensen zijn die zeggen voor dat budget een carbonkel te halen, dan overweeg ik het ook zeer. Gewicht is niet erg belangrijk. Misschien dat jullie me hier nog wat over kunnen toelichten?

@Sjax, geweldig plaatje overigens.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 21 sep 2009 21:14

Ik denk dat er meer carbon in de koers rijd dan alu. En dan ook niet de minste zoals een Prince, Cervelo, Colnago enz.

@ ypuh: Canyon heeft nu wel mooie aanbiedingen met carbon frame`s

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 21 sep 2009 21:26

Toen der Jan in de wintermaanden met een buikje op Ibiza werd gefotografeerd, werd hij ook gewoon 2e in de Tour. Dus vooralsnog geen paniek met deze foto van Damiano Cunego, met de ronde van Lombardije zal hij er gewoon staan!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 21 sep 2009 21:34

Misschien wil Rob zo vriendelijk zijn aan te geven waar de grens ligt: onder welk gewicht cq boven welke gemiddelde snelheid mag je van hem op een carbon fiets gezien worden?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

pietr
Forum-lid

pietr 21 sep 2009 21:41

Ik kocht laatst een Specialized Roubaix. Op mijn vraag hoe 'stevig' carbon is, hoorde ik dat Specialized geen gewichtslimiet opgeeft voor het frame. Hiermee bedoelen ze volgens mij dat carbon heel wat kan hebben.

Correct me if I'm wrong.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

padelzijn
Forum-lid

padelzijn 21 sep 2009 21:41

Ypuh schreef: Ook leveren een carbon achtervork en voorvork extra comfort op een alu frame.

Comfort zou voor mij wel een argument voor Carbon zijn. Gewichtsbesparing lijkt mij idd ook idiotie. Als ik effe doortrain en goed eet dan heb ik er zo 5 kilo bij in een paar weken. Kilo's eraf door minder trainen en ander voedsel. Dan ga je toch niet op een kg'tje frame meer of minder kijken?

En idd die dikke met zijn Lampre tenue is echt het prototype van ons 100+'ers. Tja ik zou wel willen dat ik er ook uit zie als de gemiddelde wielrenner van 70 kg zoals hieronder, echt een plaatje hoor ;)

[img=http://www.gbmnews.com/News_Photos/0316 ... -thumb.jpg]
Ik fiets dus ik besta.

geert-jan
Forum-lid

geert-jan 21 sep 2009 21:45

Dogestyle schreef:

Toen der Jan in de wintermaanden met een buikje op Ibiza werd gefotografeerd, werd hij ook gewoon 2e in de Tour. Dus vooralsnog geen paniek met deze foto van Damiano Cunego, met de ronde van Lombardije zal hij er gewoon staan!

Dan doet hij dat toch beter dan der Jan, die een hele winter voor een buikje nodig had, Cunego doet dat in een paar dagen :P

zweef
Forum-lid

zweef 21 sep 2009 21:56

Ik zie dat de indoctrinatie van onze overheid al aardig begint te werken, na de eliminatie der rokende medemens is het jachtseizoen volledig geopend op degenen met overgewicht, op welke manier dan ook. Ik lees in dit topic van net drie pagina's lang al zoveel stuitend onbeschofte en tactloze beledigingen dat ik m'n ogen bijna niet geloof. Hier heeft TS echt iets aan hoor jongens.

Wat een klootjesvolk zeg...
You should see me go downhill...

fizik
Forum-lid

fizik 21 sep 2009 22:02

Padelzijn schreef:
Ypuh schreef: Ook leveren een carbon achtervork en voorvork extra comfort op een alu frame.

En idd die dikke met zijn Lampre tenue is echt het prototype van ons 100+'ers. Tja ik zou wel willen dat ik er ook uit zie als de gemiddelde wielrenner van 70 kg zoals hieronder, echt een plaatje hoor ;)

[img=http://www.gbmnews.com/News_Photos/0316 ... -thumb.jpg]

Ik ben zo'n 70 kg, redelijk afgetraind, maar zo zie ik er echt niet uit hoor. Als dat 60 kilo is, vind ik het zwaar.

On topic:

Ik mis totaal de achtergronden. Wat ga je met de fiets doen? Wat is je budget? Hoeveel fietservaring heb je al? Voor een beginner is een Alu fiets met Tiagra en handgespaakte wielen prima. Voor iemand die gevorderd is, is een Ultegragroep een betere keus, met meteen een wat beter frame. Heb je een groot budget en ben je een ervaren fietser, dan ga je voor een stijf carbon frame met een Dura Ace groep of wellicht Sram Red of Campa Record....

Plaats reactie