Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Melk goed voor elk?

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 18 nov 2009 17:14

[quote="TarzAndeR"]OffT: Nope merk ook niks, want de boeren dumpen het zelf omdat de prijs zo laag is. Daardoor is er weer geen te grote melkplas ;);)

OnT: @ superrose

Ik leef heel verschillend met zulk soort dingen, ik houd namelijk erg van BBQen en das ook niet helemaal verantwoord ;) Precies wat je zegt, omdat het me stukken gelukkiger maakt dan constant naar elk etiket van een verpakking kijken. :)

En over dat light, dat kwam toch door het gebruik van kunstmatige zoetstoffen, waardoor mensen een grotere eetbehoefte zouden krijgen?! :s[/quote]

geen idee, wat ik wel weet dat als je kijkt naar wat er in die zogenaamde lowfat produtcen zit vergeleken met wat er in normale producten zit dat die low fat producten vaak pulp zijn, ik heb een tijdje in NYC gewoond en daar eten ze puur gif, maar wel low fat.

Ik kan niet goed tegen suiker, eet suikervrij, als in toegevoegde suikers, in mijn koffie doe ik zoetjes, maare krijg er niet echt honger van.
Ik denk al met al dat er veel onzin wordt verteld over voedsel. Ik eet op een manier die werkt voor mij en daarin doe ik mijn best te luisteren naar mijn lichaam, als het zin heeft in zoet eet ik zoet en zin in zout dan eet ik zout.
Soms heb ik heel veel zin in heel veel boterhammen dan weer in melk dan weer in eieren, als ik helemaal volgens regels zou eten zou ik gek worden denk ik.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

_jeroen_
Forum-lid

_jeroen_ 18 nov 2009 17:25

Sinds ik gestopt ben met melk drinken voel ik me veel beter. Dat heeft te maken met mijn lactose intolerantie. Er zijn veel meer mensen die hier mee te maken hebben zonder dat ze het in de gaten hebben. Lees de volgende link eens zou ik zeggen :)

http://www.mlds.nl/ziekten/130/lactose-intolerantie/

waterman
Forum-lid

waterman 18 nov 2009 18:18

[quote="superrose"][quote="TarzAndeR"]OffT: Nope merk ook niks, want de boeren dumpen het zelf omdat de prijs zo laag is. Daardoor is er weer geen te grote melkplas ;);)

OnT: @ superrose

Ik leef heel verschillend met zulk soort dingen, ik houd namelijk erg van BBQen en das ook niet helemaal verantwoord ;) Precies wat je zegt, omdat het me stukken gelukkiger maakt dan constant naar elk etiket van een verpakking kijken. :)

En over dat light, dat kwam toch door het gebruik van kunstmatige zoetstoffen, waardoor mensen een grotere eetbehoefte zouden krijgen?! :s[/quote]

geen idee, wat ik wel weet dat als je kijkt naar wat er in die zogenaamde lowfat produtcen zit vergeleken met wat er in normale producten zit dat die low fat producten vaak pulp zijn, ik heb een tijdje in NYC gewoond en daar eten ze puur gif, maar wel low fat.

Ik kan niet goed tegen suiker, eet suikervrij, als in toegevoegde suikers, in mijn koffie doe ik zoetjes, maare krijg er niet echt honger van.
Ik denk al met al dat er veel onzin wordt verteld over voedsel. Ik eet op een manier die werkt voor mij en daarin doe ik mijn best te luisteren naar mijn lichaam, als het zin heeft in zoet eet ik zoet en zin in zout dan eet ik zout.
Soms heb ik heel veel zin in heel veel boterhammen dan weer in melk dan weer in eieren, als ik helemaal volgens regels zou eten zou ik gek worden denk ik.
[/quote]

die sacharine oftewel kunstmatige zoetstof, is in mijn ogen al eens niet gezond
vergeleken met rietsuiker of druivensuiker (wat wel minder zoet is)
Gerafineerde suiker neem ik bv ook niet.
Veel te veel heisa word er gemaakt van wat wel of niet moet/mag. Mij doet melk
goed, dat vetpercentage haal je makkelijk met de mcdonald shit en friture zooi,
dat mijd ik in ieder geval wel. Ik kan het niet verdragen.
Bovendien (wel deels offtopic allemaal), word er veel te veel zout geconsumeerd
en verwerkt in voedsel. Te zout vind ik o.a het brood tegenwoordig.

tijmen
Forum-lid

tijmen 19 nov 2009 13:02

[quote="TarzAndeR"]Ik neem aan dat het voor je broertje dan wel om magere melk gaat?! Want er zitten natuurlijk wel eiwitten in melk die zorgen voor spieropbouw (en een beetje calcium voor de botten, maar daar zijn hele verschillende ideeën over of het ook maar iets goeds toevoegt aan het lichaam), maar in volle melk zit gewoon te veel vet ;)

Mengt hij de melk ook nog aan met eiwitpoeder? Dan helpt het namelijk stukken beter, want alleen melk drinken voor de eiwitten schiet neiet heel erg op.[/quote]

Hij drinkt halfvol volgens mij. Of hij er extra eiwitten in mengt weet ik niet. Zal wel niet, want hoor mijn vader vaak genoeg zeuren dat hij een glas moet gebruiken.
slow is smooth, smooth is fast

tarzander
Forum-lid

tarzander 19 nov 2009 13:38

Haha, owja en als hij een goed effect uit het calcium wil halen, dan moet hij er wel op letten dat hij genoeg vitamine D binnen krijgt, anders wordt calcium bijna niet opgenomen ;) (daarom hebben ze in USA melk met toegevoegde vitamine D) en als hij dus echt meer spier wil krijgen -> Eiwitpoeder toevoegen (let erop dat het absoluut zonder aspartaam is)
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

Plaats reactie