Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Artikel on compression at Cyclingnews

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 26 okt 2009 23:46

Hij zegt idd niet dat het barslecht is. Maar ik denk wel dat alle kleine beetjes helpen. Dus zo ook compressie sokken. Als het niks bevorderlijk is hoef je het ook niet te vermarkten ofwel? Vroeg of laat val je toch wel door de mand als het niks aanvult.
Als iets nieuw is kan je ook niet zo snel met cijfers komen. En ieder persoon is anders dus zou er voor ieder persoon ook een andere uitkomst zijn.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 okt 2009 00:15

Punt is dus alleen dat er geen enkel bewijs is dat het ook maar een klein beetje helpt tijdens het herstel. Denk je dat het die fabrikant interesseerd of het werkt? Zolang hij maar veel kousen verkoopt vindt ie 't wel best. Ga er maar vanuit dat er voor alle partijen een gezonde marge op die kousen zit.

En ja iedereen is anders, maar jouw spieren zijn echt niet heel anders opgebouwd dan die van een andere fietser (met vergelijkbaar talent).

@Jorisb, 14 proefpersonen is voor dit soort onderzoek zeker geen vreemd getal. Dit soort onderzoeken worden nagenoeg nooit met grote groepen gedaan. Zeker niet als het idee toch al is dat het niet werkt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 27 okt 2009 00:22

Denk wel dat het de fabrikant uit maakt of zijn product werk of niet. Mond-op-mond reclame??
Voor alle partijen zal uiteraard wel een goede marge zitten schat zo'n 30% als het niet meer is.
Ik denk trouwens wel dat mijn spieren anders zijn want ik zit nogsteeds in de groei maar dat terzijde.

[quote="Amclassic-fan"] Zeker niet als het idee toch al is dat het niet werkt. [/quote]

Waar onderbouw je die zin op?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 okt 2009 00:26

Op 2 onderzoeken waar geen effect in het herstel bleek bij duursporters.

Marketing is veel belangrijker, je ziet nu al wat voor een hype dit is zonder enig bewijs dat het werkt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 27 okt 2009 00:29

Maar als je een beetje doordenkt zal er toch wel een kern van waarheid in zitten.

Maar ik zie nu ook je ''handtekening''

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 27 okt 2009 00:50

[quote="Geert Jan"]Maar als je een beetje doordenkt zal er toch wel een kern van waarheid in zitten.

Maar ik zie nu ook je ''handtekening''[/quote]

Doordenken en dan op Wetenschappelijke motieven uitkomen? Nah. Je kan best een gevoel hebben maar moet dat niet met waarheid ineenschakelen.
Meten is weten.

En die wil ik dan ook wel ondertekenen (die signature van AMClassic). Te veel 'meuk' op de markt waarbij de fabrikant CLAIMED dat het werkt op grond van vage of niet statistisch valide testen.

Zonder gedegen en dus gecontroleerd onderzoek mag en kun je niets zeggen over de positieve dan wel negatieve resultaten. Punt!!
Wat iedereen subjectief meldt is leuk en aardig maar niet meer dan dat.

Voelt het voor jou goed? Doen!

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 27 okt 2009 00:53

Anders gezegt een stukje logica..

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 27 okt 2009 00:56

[quote="Geert Jan"]Anders gezegt een stukje logica..[/quote]

Wat JIJ wilt. Ik geef op.

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 27 okt 2009 00:58

haha ik nu ook.

Bedtijd!

cesar_
Forum-lid

cesar_ 27 okt 2009 09:07

[quote="Amclassic-fan"]@Geert Jan, sommige doen voorkomen alsof dit een enorm effect heeft, zo ook de fabrikanten (niet zo gek). Als dat het geval zou zijn, dan zouden die onderzoeken allemaal toch duidelijke uitkomsten laten zien dat het werkt?

De medische wetenschap weet nog maar voor een klein deel hoe onze spieren werken. Het is niet zo makkelijk als 1+1=2.

Maar het is precies wat Pjotr zegt, Marketing! Je geeft een paar profrenners wat sokken en vervolgens denken duizende liefhebbers dat ze die sokken moeten hebben.
Van die ijsbaden is trouwens wel enig bewijs dat het werkt.
[/quote]

Chapeau dat je probeert dingen te onderbouwen met wetenschap itt sommigen hier alles maar op boerengevoel te doen. Dit is niet vervelend bedoeld, maar ik vind dat je jezelf wel een beetje tegenspreekt door te zeggen dat we niet weten hoe iets werkt, maar wel hoe we het herstel ervan meten. Over validiteit gesproken ;) .

Over die ijsbaden; klopt. Er is echter ook tegensprekend gedachtengoed van ene meneer van der Loo en er zijn ook onderzoeken die geen-weinig effecten aantonen. Het verschil tussen adaptatie (prestatieverhoging) en herstel (zonder prestatieverhoging) zou afhanekelijk kunnen zijn van de mogelijkheid van een bepaald soort cellen om zich te manifesteren. Kan er 123 niet opkomen maar zie ook hier. Goochel evt. verder op de auteur.

@ Xsocks; ik wil weten of een peer lekker is maar ik kan er geen betalen en koop dus maar een appel en doe vervolgens toch lekker een uitspraak over de peer. Lekker puh.

Cesar

thja14
Forum-lid

thja14 27 okt 2009 09:31

@Cesar, je hoeft niet te weten hoe iets werkt om te kunnen meten of het werkt.
@ Geert Jan, gezegt?

Inhoudelijk tijdens de inspanning vind ik het al vervelend als ik een stel beenstukken heb dat te strak zit. Heb redelijk dikke benen en heb dan meteen het gevoel dat het bloed moeilijker stroomt. Volledig niet wetenschappelijk, maar als het niet goed voelt helpt het mij zeker niet. Bij herstel, volg ik dezelfde gedachten gang, nogmaals in het geheel niet wetenschappelijk, maar laat mijn bloed toch liever vrij stromen om te herstellen dan dat ik mijn been "afbindt" en dus de doorstroming voor mijn gevoel belemmer.
Ooit actief als Ophetkantje

casran
Forum-lid HC

casran 27 okt 2009 09:49

[quote="Jorisb"]@Cesar, gelukkig (of helaas) heb ik best wel flinke kuiten. En aangezien ik nog geen overtuigend wetenschappelijk bewijs pro compressie heb gezien zijn de X-socks voor mij een betaalbare optie om het eens te proberen. Gaat mij dan toch even te ver om 40 euro uit te geven voor zoiets. Dit had ik er nog net voor over.[/quote]

Met die X-socks probeer je helemaal niets uit, want X-socks zijn immers geen compressiesokken maar gewoon wat hogere sokken. Dus je gaat op die manier helemaal niets te weten komen over compressiekledij; in dat opzicht zijn die 20 euro's voor jouw X-socks eigenlijk wel duur want ze gaan voorbij aan je doelstelling :)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie