Fietsplan
-
klaas-kippegaas
- Forum-lid
best bizar dit....
snap nooit zo goed dat mensen moord en brand schreeuwen over gedrag en voorbeeldfunctie van anderen (lees : politici) maar vervolgens zelf iets soortgelijks doen!!
ach, deze mensen houden vooral zichzelf voor de gek
snap nooit zo goed dat mensen moord en brand schreeuwen over gedrag en voorbeeldfunctie van anderen (lees : politici) maar vervolgens zelf iets soortgelijks doen!!
ach, deze mensen houden vooral zichzelf voor de gek
Lees ik nu ergens overheen, of ben ikzelf vergeten bij mijn eigen aanschaf van een fiets de regels tot in het absurde op te rekken, zoals door Zweef word gesteld?
Voor zover ik lees gaat het hier nog steeds volgens de regels, zoals door de belastingdienst en NFP vastgelegd.
Voor zover ik lees gaat het hier nog steeds volgens de regels, zoals door de belastingdienst en NFP vastgelegd.
[quote="zweef"]
Kan best fijn zijn, ben daarbij wel behoorlijk kieskeurig
Maar alle gekheid op een stokje, het tegenargument is dus "Ja maar diedaar doen ut ook!"
Sterk hoor...
[/quote]
Dat is niet helemaal mijn argument, ik zie bij geen enkel voorbeeld hier dat er iets "uitgerekt" wordt. Bij ieder voorbeeld wordt volgens de letters van het fietsplan gehandeld. Soms een beetje creatief soit, en dat is het declaratie gedrag van sommige ministers ook. Dat is inderdaad erg Nederlands, maar zolang het binnen de regeltjes blijft is er toch niks mis mee? Bovendien vind ik het argument "die daar" doet het ook wel steekhoudend, als "die daar" de personen zijn die de regeltjes bedenken.
Maar alle gekheid op een stokje, het tegenargument is dus "Ja maar diedaar doen ut ook!"
Sterk hoor...
[/quote]
Dat is niet helemaal mijn argument, ik zie bij geen enkel voorbeeld hier dat er iets "uitgerekt" wordt. Bij ieder voorbeeld wordt volgens de letters van het fietsplan gehandeld. Soms een beetje creatief soit, en dat is het declaratie gedrag van sommige ministers ook. Dat is inderdaad erg Nederlands, maar zolang het binnen de regeltjes blijft is er toch niks mis mee? Bovendien vind ik het argument "die daar" doet het ook wel steekhoudend, als "die daar" de personen zijn die de regeltjes bedenken.
VN Chinook - Canyon Ultimate CF - Specialized Langster
- Supergrover
- Forum-lid HC
[quote="baca"][quote="zweef"]
Sterk hoor...
[/quote]
[/quote]
+1 !
Sterk hoor...
[/quote]
[/quote]
+1 !
Ik kom deze brief tegen.
Hier wordt gesuggereerd dat de maxima van 749 en 82 komen te vervallen....
Even fantaseren hebben fietsen die je binnen de regeling koopt daarmee een korting van 1-loonbelasting? Dat zou fijn zijn!
Het gaat over fiets EN accessiores..... MMMMmmmmm dat wordt mooi want
wat is een fiets accessoire? Schoenen, zooltjes, Tacx fietsimulatoren,
fietscomputertje en als dat mag dan ook maar een SRM-metertje. Boy oh
Boy dat wordt Shoppen!
Sterker nog omdat ik fiets heb ik ook meer eten nodig.... Ook een
accessoire!
Fietsen staat zo centraal in mijn leven dat bijna alles eigenlijk wel
bijna een fietsaccessoire is (zelfs bijna mijn vrouw, haha die leest
hier hopelijk niet mee
.
Einde gefantaseer.
Ben benieuwd wat deze regeling nu precies gaat worden.
Groet Gert-Jan
Hier wordt gesuggereerd dat de maxima van 749 en 82 komen te vervallen....
Even fantaseren hebben fietsen die je binnen de regeling koopt daarmee een korting van 1-loonbelasting? Dat zou fijn zijn!
Het gaat over fiets EN accessiores..... MMMMmmmmm dat wordt mooi want
wat is een fiets accessoire? Schoenen, zooltjes, Tacx fietsimulatoren,
fietscomputertje en als dat mag dan ook maar een SRM-metertje. Boy oh
Boy dat wordt Shoppen!
Sterker nog omdat ik fiets heb ik ook meer eten nodig.... Ook een
accessoire!
Fietsen staat zo centraal in mijn leven dat bijna alles eigenlijk wel
bijna een fietsaccessoire is (zelfs bijna mijn vrouw, haha die leest
hier hopelijk niet mee
Einde gefantaseer.
Ben benieuwd wat deze regeling nu precies gaat worden.
Groet Gert-Jan
Redelijk snel fietsen is best grappig.
-
marcvmegroot
- Forum-lid
Dat ziet er inderdaad goed uit.
Maar als meneer de jager klaar is, dan zal er toch wel zodanig aan gesleuteld zijn dat er mitsen en maar bijkomen.
Ik denk niet dat dhr de Jager ons een mooie racefiets van pakembeet € 2500,- toestaat.
Let wel, uiteindelijk betaal je met de huidige regeling toch nog altijd 60 % zelf.
Marc
Maar als meneer de jager klaar is, dan zal er toch wel zodanig aan gesleuteld zijn dat er mitsen en maar bijkomen.
Ik denk niet dat dhr de Jager ons een mooie racefiets van pakembeet € 2500,- toestaat.
Let wel, uiteindelijk betaal je met de huidige regeling toch nog altijd 60 % zelf.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
- de zwarten
- Forum-lid HC
Zo is het. Een fiets betaal ik om de drie jaar bruto. Dus de overheid derft minder belastingen, maar het is niet zo dat de overheid moet betalen/opdraaien voor mijn fiets.
Dit is in vergelijking met bvb. lease auto's klein bier!
Ik zie er trouwens geen graten in om een groep ipv een fiets te kopen, het gaat erom dat wij hier meer dan 750 EUR/drie jaar aan fietsen spenderen, en dat mag voor mij alleen gestimuleerd worden. Wat is immers het verschil tussen om de drie jaar een groep kopen van 750, of een omafiets voor hetzelfde bedrag? De overheid heeft bij mijn weten geen enkele voorkeur voor één van beide, zolang er maar met plezier naar het werk wordt gefietst, en er geld gaat naar de fietsenmaker/verkoper.
Dit is in vergelijking met bvb. lease auto's klein bier!
Ik zie er trouwens geen graten in om een groep ipv een fiets te kopen, het gaat erom dat wij hier meer dan 750 EUR/drie jaar aan fietsen spenderen, en dat mag voor mij alleen gestimuleerd worden. Wat is immers het verschil tussen om de drie jaar een groep kopen van 750, of een omafiets voor hetzelfde bedrag? De overheid heeft bij mijn weten geen enkele voorkeur voor één van beide, zolang er maar met plezier naar het werk wordt gefietst, en er geld gaat naar de fietsenmaker/verkoper.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®-
groenespicht
- Forum-lid
Jongens...de fietsregeling zoals jouw werkgever deze heeft ingevoerd bepaald de manier waarop jij een fiets kunt kopen. Er zijn grofweg 2 manieren:
1. Via het Nationale Fietsplan NFP of vergelijkbare organisatie
2. Via bedrijfseigen regeling
Beiden moeten rekening houden met de wettelijke kaders en maxima.
Dat wil zeggen 749 euro door wg, 1 x per 3 jaar belastingvrij
Daarnaast voor 240 euro aan fietsbonnen voor de fiets. Deze verspreid over 3 jaar uitgeven (3x80 euro).
Alles wat meer is moet je zelf contact met de fm afrekenen.
Afhankelijk van de regeling kun je je fiets verzekeren (all risk of niet). De werkgever betaald dan een bepaald bedrag twv de 749 euro. Alles wat meer is boven de verzekeringspremie van 749 betaal je zelf. De hoogte hangt af van de waarde van de fiets en waar je woont (postcodegebied).
Betalen kan:
1. via berekening van het bruto loon (maandelijkse inhouding van max 12 termijnen)
2. betalen uit bovenwettelijke vakantieuren
3. betalen uit vakantiegeld
4. betalen uit extra uitkeringen zoals bonus enz.
Alles boven de 749 euro betaal je zelf aan de fm. Fietsbonnen kun je ineens afgeven aan de fm. Deze moet ze dan wel zelf elk jaar indienen (3x80). In sommige gevallen geeft de fm hier aan waarde niet de 240 euro voor...let hierop!
Met je werkgever sluit je vervolgens een aanvulling op de arbeidsovereenkomst af waarin precies is vastgelegd wat je moet betalen en hoe je dit gaat doen. Met alle rechten en plichten. Je tekent zelf voor het naar waarheid invullen van de stukken. De werkgever heeft de plicht te controleren of de gegevens kloppen (adres en reisafstand). Als deze 'fraude' vermoed zal hij niet akkoord gaan met de aanvraag!
Patrickh;
Allereerst...vraag je wg hoe de regeling in elkaar steekt!
Je schiet niets voor. Zoek de fiets uit met alles erop en eraan. Handel alles al af met de fm. Vul de gegevens op het contract in (groene doordrukformulier als het via het NFP is). Dit gaat naar HR die het naar het NFP stuurt. Maak altijd een kopie van de stukken en bewaar ze in dossier. De fiets kun je vaak binnen een week ophalen bij de fietsemaker.
Heb je de fiets al uitgezocht en gekocht?
Alle eerdere reacties die spraken over vage transacties...tja...dat moet je zelf uitvogelen. Weet dat er wel eens wat 'geregeld' wordt.
Vragen? Stel ze me maar...succes!!!!!
1. Via het Nationale Fietsplan NFP of vergelijkbare organisatie
2. Via bedrijfseigen regeling
Beiden moeten rekening houden met de wettelijke kaders en maxima.
Dat wil zeggen 749 euro door wg, 1 x per 3 jaar belastingvrij
Daarnaast voor 240 euro aan fietsbonnen voor de fiets. Deze verspreid over 3 jaar uitgeven (3x80 euro).
Alles wat meer is moet je zelf contact met de fm afrekenen.
Afhankelijk van de regeling kun je je fiets verzekeren (all risk of niet). De werkgever betaald dan een bepaald bedrag twv de 749 euro. Alles wat meer is boven de verzekeringspremie van 749 betaal je zelf. De hoogte hangt af van de waarde van de fiets en waar je woont (postcodegebied).
Betalen kan:
1. via berekening van het bruto loon (maandelijkse inhouding van max 12 termijnen)
2. betalen uit bovenwettelijke vakantieuren
3. betalen uit vakantiegeld
4. betalen uit extra uitkeringen zoals bonus enz.
Alles boven de 749 euro betaal je zelf aan de fm. Fietsbonnen kun je ineens afgeven aan de fm. Deze moet ze dan wel zelf elk jaar indienen (3x80). In sommige gevallen geeft de fm hier aan waarde niet de 240 euro voor...let hierop!
Met je werkgever sluit je vervolgens een aanvulling op de arbeidsovereenkomst af waarin precies is vastgelegd wat je moet betalen en hoe je dit gaat doen. Met alle rechten en plichten. Je tekent zelf voor het naar waarheid invullen van de stukken. De werkgever heeft de plicht te controleren of de gegevens kloppen (adres en reisafstand). Als deze 'fraude' vermoed zal hij niet akkoord gaan met de aanvraag!
Patrickh;
Allereerst...vraag je wg hoe de regeling in elkaar steekt!
Je schiet niets voor. Zoek de fiets uit met alles erop en eraan. Handel alles al af met de fm. Vul de gegevens op het contract in (groene doordrukformulier als het via het NFP is). Dit gaat naar HR die het naar het NFP stuurt. Maak altijd een kopie van de stukken en bewaar ze in dossier. De fiets kun je vaak binnen een week ophalen bij de fietsemaker.
Heb je de fiets al uitgezocht en gekocht?
Alle eerdere reacties die spraken over vage transacties...tja...dat moet je zelf uitvogelen. Weet dat er wel eens wat 'geregeld' wordt.
Vragen? Stel ze me maar...succes!!!!!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
-
groenespicht
- Forum-lid
[quote="Patrickh"]Ik ben nog 'n beetje aan het rondkijken . Maar waarschijnlijk wordt het 'n Cannodale badboy 8 ultra of 'n badboy ultra solo 26'' .
Bij de laatst genoemde ga ik dan alle shimano deore en slx onderdelen vervangen voor xtr onderdelen .
Deze wil ik dan met vakantieuren bekostigen .
Maar hoe werkt dit precies ?
[/quote]
Patrickh...wat denk je zelf
;);)
Bij de laatst genoemde ga ik dan alle shimano deore en slx onderdelen vervangen voor xtr onderdelen .
Deze wil ik dan met vakantieuren bekostigen .
Maar hoe werkt dit precies ?
[/quote]
Patrickh...wat denk je zelf
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***