Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BikeMotion 2009 - Foto\'s en ervaringen

michelvd
Forum-lid

michelvd 31 okt 2009 15:42

Zweef schreef:
maurice schreef:- Koga: de nwe Kemera (of hoe heet dat ding). In team Skil design vind ik 'm wel aardig. Jammer dat het scandiumframe eruitgegooid hebben. (krijgen ze misschien wel spijt van)

Zullen we Scandium maar weer gewoon Aluminium noemen?

Het is geen aluminium wat in fietsen wordt toegepast. Ik dacht dat het een legering was van scandium en aluminium, maar toch echt wat lichter en ik dacht ook iets comfortabeler.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 31 okt 2009 15:55

Zweef schreef:
maurice schreef:- Koga: de nwe Kemera (of hoe heet dat ding). In team Skil design vind ik 'm wel aardig. Jammer dat het scandiumframe eruitgegooid hebben. (krijgen ze misschien wel spijt van)

Zullen we Scandium maar weer gewoon Aluminium noemen?

Nee, want zo heet het nu eenmaal.
Niets is wat het lijkt..

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 31 okt 2009 16:03

Alu zijn fietsen zij gemaakt van een legering van Aluminium en een aantal andere metalen (meestal koper, zink, mangaan, silicium, of magnesium). Alu frames tellen ongeveer 95% alumininum.

Scandium frames zijn niet echt van scandium. Scandium frame zijn gewonen Alu frames met veel scandium als legering materiaal. Een Scandium frame bestaat voor 90% uit Alu en 10% scandium.

Daarom zoude we de naam scandium eigenlijk maar gewoon moeten laten vallen. Het zijn de marketing boys die deze naam verzonnen hebben en die hebben toen duidelijk een oogjes dicht geknepen toen ze naar samenstelling van die frames keken.

on topic:
Ik ben bijna bij alle fietsen merken voorbij gelopen. Ik had toch geen nieuw race speeltje nodig. Ik heb me wel uitgebreid laten informeren over de naaf en riem aandrijving. Allemaal zeer interessante ontwikkelingen. Nu nog duur en exotisch waar volgens heeft dit wel toekomst muziek. Daarnaast ook nog wat idee-en opgedaan voor mooie vakanties.
Live fast; die young. mijn blog

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 31 okt 2009 16:28

Het frame heette FullPro Scandium en niet FullPro Alumimium.
Ik snap ook wel dat Scandium een legering is van aluminium en een aantal andere materialen. Net als 3/2.5 titanium een legering is van titanium en aluminium.
Een ieder weet wat ik met Scandium frames bedoel en waarschijnlijk niet als ik gezegd zou hebben: jammer dat ze het frame gemaakt van een legering aluminium met nog een paar andere metalen, eruit hebben gegooid.
En nu ga ik ff een chocootje nemen, gemaakt van cacaopoeder, melk en een toefje slagroom.
Niets is wat het lijkt..

forza
Forum-lid

forza 31 okt 2009 17:02

Toch wel de enige echte....:)

Ik ben het met je eens, jammer dat dit frame er uit is. De nieuwe Kimera is mooi maar niet meer de FullPro SCANDIUM.
eigenwijs is ook wijs...

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 31 okt 2009 17:30

Forza schreef:Toch wel de enige echte....:)

Wat denk je? :D
Niets is wat het lijkt..

martijnblaas
Forum-lid

martijnblaas 31 okt 2009 18:39

vandaag mijn eerste bikemotion beleeft, wat geweldig!! ik ben nog al een materiaal freak en ik keek dan ook mijn ogen uit. t was ook leuk om te fietsen met de hollandsport baan, gewoon even een volwassen man er uit gereden als 15 jarige(in een tijd van 23.84) verder veel mooie spulletjes: litespeed had een hele mooie carbon fiets, en dura ace di2 was ook leuk. De nieuwe gazelle vind ik toch ook wel mooi. En ondanks dat de stand nog al slecht bereikbaar was (ook heel druk) waren de pinarello's ook de moeite waard
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 31 okt 2009 18:41

Weer terug. Wat me opviel is dat het aantal indoortrainers met de jaren aan het toenemen is. In het begin alleen Tacx, nu zie een stuk of 6 verschillende merken en alternatieven.

Voor de rest weinig nieuws of innovatiefs. Veel stands copy past van vorig jaar. Heb wel een tijdje staan kijken naar de Rohloff met riem aandrijving bij een aantal merken. Mijn volgende mtb gaat zeker hiermee uitgerust worden.
What makes the boat go faster?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 okt 2009 19:08

Mooiste van BikeMotion vond ik Simon van Cannondale waar ik ook nog even mee gespeeld hebt. Geweldig systeem en daarmee is Cannondale weer revolutionaire. Bij Cannondale zijn ze weer op het goede pad, ik vond er jarenlang maar weinig bijzonders vandaan komen. Ook de wegframes kunnen mij wel bekoren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 31 okt 2009 19:13

scandium kun je best scandium noemen, ranja noem je toch ook geen water.
.................

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 31 okt 2009 19:19

opafiets schreef:scandium kun je best scandium noemen, ranja noem je toch ook geen water.

Ranja heet helemaal geen ranja. Het heet limonade en het wordt gemaakt op basis van siroop. We noemen die frames scandium omdat de marketeers dat hebben bedacht. Niet omdat echt logisch is.

Zo,... hier wou ik het als taalpurist voor vanavond even bij laten;)
Live fast; die young. mijn blog

bibske
Forum-lid

bibske 31 okt 2009 19:41

Ik heb heeeel veel mooie dingen gezien maar als puntje bij paaltje komt zijn er toch niet veel fietsen waar ik mijn Colnago voor zou inruilen. Een titanium frame zou me wel kunnen overtuigen maar een toppertje vond ik de Merckx EFX1 Special edition (blauw met FFWD velgen)!!!
Ik ben 2 keer gaan kijken en elke keer stond er een groepje mannen de fiets te bewonderen. De teleurstelling was groot toen het een damesmodelletje bleek te zijn :-) Heerlijk!

Verder was het wel aardig maar veel van hetzelfde...

Plaats reactie