Pagina 3 van 4

Geplaatst: 14 apr 2011 03:23
door fdegrove
Hoi,

jaapieo schreef:En als de prijs van de oesters gelijk is aan die van de mosselen........ ;)


In dit geval denk je een oester gekocht te hebben voor de prijs van een mossel. Is niet zo.

Niet dat ik er niet voor gewaarschuwd had.... ;)

Ciao, ;)

Geplaatst: 14 apr 2011 08:56
door campasuper
@jaapieo : veel plezier ermee en laat even weten hoe ze bevallen.

Geplaatst: 15 apr 2011 10:23
door turbo66
jaapieo schreef:
Afbeelding
FMB 003 by JasperSteen, on Flickr


Hoi Jaapieo, al je eerste kilometers er mee gereden? Persoonlijk vind ik ze er niet mooi uit zien ( smoezelig en uitgedroogd?) en is het rubberloopvlak nu scheef uitgesneden?....
(zie foto midden bij logo) of zijn dit de geneugten en charmes van handgemaakte tubes ?

Geplaatst: 16 apr 2011 01:39
door jaapieo
De tubes zijn zeker niet uigedroogd, da's de foto die vertekend ;)
Er zit daar een scheef gesneden stukje, maar dit kan verder geen kwaad, elke tube is overigens handgemaakt, maar in een goedkope zit geen ziel, een goede tube is met liefde in elkaar gezet.

De tubes zijn verder gewoon in top staat, niks mis mee ;)

Geplaatst: 16 apr 2011 12:30
door kikkie
Prachtige tubes, kan niet begrijpen dat sommige mensen hier de charme niet van in zien!

Geplaatst: 16 apr 2011 12:32
door poulain
In het april-nummer van le Cycle staat een interview met Marie en een beschrijving van het productieproces met foto's. Als je dat leest, begrijp je waarom een tube van FMB niet goedkoop kan zijn; hij gebruikt enkel natuurproducten als zijde, katoen, natuurrubber (latex) etc. en alles wordt met de hand gemaakt (een productietijd van anderhalf tot twee uur voor één tube).

Heel bijzonder dat zo iets vandaag de dag nog mogelijk is. Als ik op tubes zou rijden (ooit gedaan, maar mee gestopt na alle ellende met plakken, lek onderweg etc.) zou ik subiet een paar FMB's willen proberen.

Geplaatst: 16 apr 2011 13:16
door poulain
ps: productietijd is het goede woord niet; die duurt namelijk een aantal dagen (ophangen, uitdrogen etc.). Moet zijn: aantal arbeidsuren

Geplaatst: 16 apr 2011 16:43
door campasuper
En Francois Marie is ook nog een aardige kerel.
Neem een klein presentje mee als je er heen gaat ( Bretagne ) en hij gaat helemaal los.
Als je een bestelling plaatst duurt het zomaar vier tot acht weken voor ze klaar zijn.

Geplaatst: 16 apr 2011 23:53
door freccia
heeft iemand ervaring met Gommitalia tubes? de platinum of de espresso? Of toch veloflex roubaix??

Geplaatst: 17 apr 2011 05:02
door fdegrove
Hoi,
poulain schreef:In het april-nummer van le Cycle staat een interview met Marie en een beschrijving van het productieproces met foto's. Als je dat leest, begrijp je waarom een tube van FMB niet goedkoop kan zijn; hij gebruikt enkel natuurproducten als zijde, katoen, natuurrubber (latex) etc. en alles wordt met de hand gemaakt (een productietijd van anderhalf tot twee uur voor één tube).

Heel bijzonder dat zo iets vandaag de dag nog mogelijk is. Als ik op tubes zou rijden (ooit gedaan, maar mee gestopt na alle ellende met plakken, lek onderweg etc.) zou ik subiet een paar FMB's willen proberen.


Bij Veloflex gaat er er niet echt anders aan toe, alleen een beetje grootschalerig.
Meettechnisch is er geen verschil tussen een CX van FMB en een Veloflex Carbon.

Uiteraard aplaus alom voor wat Francois doet, da's op zijn minst lovenswaardig.

Ciao, ;)

Geplaatst: 17 apr 2011 05:05
door fdegrove
Hoi,
Freccia schreef:heeft iemand ervaring met Gommitalia tubes? de platinum of de espresso? Of toch veloflex roubaix??


Gommitalia maakt niks. Alles is uitbesteed aan o.a. Veloflex.

Ciao, ;)

Geplaatst: 18 apr 2011 13:33
door freccia
@fdegrove: dus Gomm is eigenlijk hetzelfde als Veloflex? Of zit er nog wel verschil in de tubes?