Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wie verleidt me tot Campagnolo?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jan 2010 18:13

Mooi zwart monster, maar ik zou toch echt de Campa remmen monteren. Die KCNC's met hun gefreesde technische uitstraling passen niet bij de overige vormen in de fiets.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

pinarelloridley
Forum-lid

pinarelloridley 24 jan 2010 18:29

Rene, hoe oud is dit frame:)? Vindt hem er nog mooier uitzien met die stuurpen omlaag!
Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 24 jan 2010 20:35

rene1 schreef:In de tussentijd bij Hopmans in de kerst aanbieding de Superrecord groep gehaald, dat was dan toch voor de prijs van record nu een super record.

Vogens mij is die prijs altijd zo laag ;)

rene1
Forum-lid

rene1 24 jan 2010 21:01

Pinarelloridley schreef:Rene, hoe oud is dit frame:)? Vindt hem er nog mooier uitzien met die stuurpen omlaag!

Frame is uit juni 2006. Je smiley in je bericht doet mij eraan denken dat ik misschien eens toe ben aan een nieuw frame...een mooie Fascenario waardoor het gewicht onder UCI legaal komt.

@GastheerG: Ha leuk. Ik geloof alleen niet dat ik het type stoer jochie ben.

@Japie Carbon: Is daar nu geloof ik € 50 duurder maar vergelekn met de prijzen in oost NL was het de rit zeker waard.

roger
Forum-lid

roger 24 jan 2010 22:17

rene1 schreef:Ik neem jullie kritieken mee in het achterhoofd maar eerst ga ik de boel zo uitproberen.
Onder hoge druk van jullie heb ik de stuurpen alvast maar omgedraaid en nou niet mekkeren over dat zwarte dingetje op de achterspaak want dat is een los magneetje met een stukje isolatietape voor nood. Ik ga hem denk ik maar vastlijmen.
@Gaisdergerman: de velgen zijn de FCC 50's; full carbons clinchers dus.
FF snel fotootje in de woonkamer.:
[img=http://img96.imageshack.us/img96/4127/dsc2684large.jpg]

Ziet er zeer goed uit,een echte BOM.
I live to ride,I ride Passoni

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 25 jan 2010 11:06

Ik snap dat hele campa niet hoor!
IK voelde pas hoe die shifters werken, dat moet je toch niet willen?
Ik vraag me af hoeveel mensen Campa rijden om de naam en hoeveel omdat het zo lekker rijdt.
Dat hele Campa is volgens mij een beetje overrated.
Ik denk dat ik op mijn volgende fiets Sram wil
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

tiest
Forum-lid HC

tiest 25 jan 2010 11:20

superrose schreef: Dat hele Campa is volgens mij een beetje overrated.
Ik denk dat ik op mijn volgende fiets Sram wil

Want sram moet het niet van marketing ed hebben:D

cubebiker
Forum-lid

Gebruikersavatar cubebiker 25 jan 2010 11:28

Als je koerst begrijp je wel waarom campa absoluut beter is dan sram.
Ik hoor niets anders dan klachten over sram (in het peleton dan) ivm misschakelen en dat bij een noodstop de shifter klem zit in je stuurlint. Voor toerders een perfect systeem maar voor koersen zijn dat toch flinke nadelen.

Ik zelf heb voor mn nieuwe fiets getwijfeld over shimano dura ace omdat ik het 11-speed verhaal niet zag zitten. Uiteindelijk toch voor een nieuwe chorus groep gegaan.

pinarelloridley
Forum-lid

pinarelloridley 25 jan 2010 11:28

Je kunt dat hele campagnolo wel niet snappen superrose. Maar zonder campa was shimano nog steeds bij 5 speed blijven steken, en waren we in de ontwikkeling lang niet zover als dat we nu zijn. En sram komt net een paar jaar bij kijken, en denkt zo even alles over te kunnen nemen, en de hele markt naar zich toe te kunnenn trekken. Het ziet er tevens een stuk beter uit, en die shifters zijn juist fijn. net voor het aanzetten even pats een paar tikken erbij op, dat is juist prachtig. De kabels binnendoor had campa ook al jaren, en daar komt shimano ook net pas mee. De kwaliteit van campagnolo is ook super. Bij sram vindt ik de shifters juist helemaal niet fijn. :)

Er kan gezegd worden dat de 11 speed overdreven is.

Maar van 5 speed naar 6 speed werd hetzelfde gezegd, en nu zijn we blij met onze 10 of 11 speed.
Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a

Plaats reactie