wintersport!
Over minder dan 2 weken ben ik in Crans-Montana (CH) te vinden, dit al voor het 25ste jaar op rij
Dit wel op voorwaarde dat er geen elfstedentocht wordt gehouden, in dat geval gaan we later nog wel een keertje. Of we komen eerder terug moest dat nodig zijn...
In maart met vrienden een week naar Frankrijk. Gebied Les Trois Vallees en we verblijven in Les Menuires. Kan niet wachten, want het is zo'n geweldig skigebied. Ach en apres ski is ook wel redelijk.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Niet zo ver weg (net achter de Mont Blanc tunnel, dus hooguit 2 uurtjes vanaf Geneve), lekker rustig, prima skieen en heerlijk Italiaans (pizzas, ijs, koffie, kaas, worst, wijn, etc, etc): La Thuile, Aosta. Dorp op 1400m dus altijd tot beneden skibaar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik twijfel nog een beetje over de Dolomieten. Lijkt mij prachtig skieen daar, maar de verbinding daarheen is niet echt lekker te noemen. De Fernpass in de winter lijkt mij geen succes, wordt ene hele lange rit. En omrijden via Munchen is ook best ver.
Het zal waarschijnlijk wel Val Thorens worden na het hoogseizoen (medio maart oid). Voor weinig geld een appartement en wij gaan toch echt voor het skieen. Vorig jaar Kaltenbach (Zillertal) en Les Arcs 1850 gedaan. Sfeer en pistes in Kaltenbach VEEL mooier dan bij les Arcs. Veel te veel blauw en makkelijk rood daar.
Het zal waarschijnlijk wel Val Thorens worden na het hoogseizoen (medio maart oid). Voor weinig geld een appartement en wij gaan toch echt voor het skieen. Vorig jaar Kaltenbach (Zillertal) en Les Arcs 1850 gedaan. Sfeer en pistes in Kaltenbach VEEL mooier dan bij les Arcs. Veel te veel blauw en makkelijk rood daar.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Zelf in extremis mijn reis moeten afblazen, maar niet getreurd: laatste week januari zit ik in Oberengadin (CH); Vorarlberg zal dan voor half maart zijn. Inmiddels nog even op een houtje bijten dus, maar als het blijft vriezen kan ik hier binnenkort misschien de ijzers aanbinden: is toch ook wintersport...
Is Les Arcs toch niet zo interessant dan? Heb het al in de verte zien liggen - vanuit La Thuile - en zag er me toch een redelijk imposant bergmassief uit...
Fernpass hoeft overigens geen probleem te zijn hoor (ik vind de Brenner veel vervelender)
Is Les Arcs toch niet zo interessant dan? Heb het al in de verte zien liggen - vanuit La Thuile - en zag er me toch een redelijk imposant bergmassief uit...
Fernpass hoeft overigens geen probleem te zijn hoor (ik vind de Brenner veel vervelender)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Les Arcs ligt in een kom en die wordt naar het diepste punt toe steeds minder steil. Je krijgt dus heeeeeel veel vlakke pistes. Ideaal voor beginners en gezinnen met kinderen, maar voor de gevorderde skieer valt het allemaal wat tegen.
Kijk maar eens hoeveel blauw er is. Het rood wat er tussendoor loopt is heel licht rood of donkerblauw als je het vergelijkt met de Oostenrijkste kleurindeling.
http://www.lesarcs.com/IMG/jpg/paradiski_08.jpg
Het is idd een imposant massief, maar alleen vanaf de Aiguille Rouge loopt er een piste die daar serieus gebruik van maakt. De zwarte pistes kun je bijna wel vergeten. Zwart betekent in die regio zoiets als "steil en ongeprepareerd". Een mooie zwarte geprepareerde piste is er niet. Die in tegenstelling tot Oostenrijk waar zwart wel geprepareerd is en ze voor ongeprepareerd weer een aparte aanduiding hebben (bugel pistes).
Kijk maar eens hoeveel blauw er is. Het rood wat er tussendoor loopt is heel licht rood of donkerblauw als je het vergelijkt met de Oostenrijkste kleurindeling.
http://www.lesarcs.com/IMG/jpg/paradiski_08.jpg
Het is idd een imposant massief, maar alleen vanaf de Aiguille Rouge loopt er een piste die daar serieus gebruik van maakt. De zwarte pistes kun je bijna wel vergeten. Zwart betekent in die regio zoiets als "steil en ongeprepareerd". Een mooie zwarte geprepareerde piste is er niet. Die in tegenstelling tot Oostenrijk waar zwart wel geprepareerd is en ze voor ongeprepareerd weer een aparte aanduiding hebben (bugel pistes).
Kom er net achter dat in de periode (maart) dat wij gaan de 97e Franse Alpineskikampioenschappen Les Menuires plaats vinden.
Ik weet nu niet of ik het mooi vindt of niet. Kans op het zien van een wedstrijd, maar wel wat gesloten pistes en Franse Skitalenten die voordringen bij de liften.
(heb dat eerder mee gemaakt op de gletsjer van tignes)
Ik weet nu niet of ik het mooi vindt of niet. Kans op het zien van een wedstrijd, maar wel wat gesloten pistes en Franse Skitalenten die voordringen bij de liften.
(heb dat eerder mee gemaakt op de gletsjer van tignes)
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
-
deboefvanparma
- Forum-lid
[quote="BMiller"]Kom er net achter dat in de periode (maart) dat wij gaan de 97e Franse Alpineskikampioenschappen Les Menuires plaats vinden.
(heb dat eerder mee gemaakt op de gletsjer van tignes)[/quote]
Zou zeker gaan kijken. Heb ooit in Aspin de afdaling heren gezien. Ongelooflijk! Marsmannetjes die wel zó hard en scherp naar beneden denderen. Een spektakel.
Sta ik met mijn vrouw te wachten bij de stoeltjeslift, komt er een deelnemer naast ons zitten. Er ontstaat een gesprek in het Duits over de wedstrijd, condities, skiën USA versus EU etc. Vraagt ze of hij kans maakt op de overwinning. Nou, zegt hij, eerste drie zeker. Hermann Maier won gewoon.
(heb dat eerder mee gemaakt op de gletsjer van tignes)[/quote]
Zou zeker gaan kijken. Heb ooit in Aspin de afdaling heren gezien. Ongelooflijk! Marsmannetjes die wel zó hard en scherp naar beneden denderen. Een spektakel.
Sta ik met mijn vrouw te wachten bij de stoeltjeslift, komt er een deelnemer naast ons zitten. Er ontstaat een gesprek in het Duits over de wedstrijd, condities, skiën USA versus EU etc. Vraagt ze of hij kans maakt op de overwinning. Nou, zegt hij, eerste drie zeker. Hermann Maier won gewoon.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
En ach, dat skigebied ginder is toch groot genoeg, dus een piste meer of minder (want reken maar dat die de hele week gesloten is)
Anders is zoiets in pakweg Wengen of Cortina, waar ik ooit al de wereldbekerwedstrijden zag: daar moet je dan net de mooiste piste van het skigebied missen, en da's in het geval van de Lauberhorn en de Tofana wel zonde. Maar zo'n Lauberhornafdaling is inderdaad echt wel spektakel, dus dat maakt natuurlijk veel goed!
Anders is zoiets in pakweg Wengen of Cortina, waar ik ooit al de wereldbekerwedstrijden zag: daar moet je dan net de mooiste piste van het skigebied missen, en da's in het geval van de Lauberhorn en de Tofana wel zonde. Maar zo'n Lauberhornafdaling is inderdaad echt wel spektakel, dus dat maakt natuurlijk veel goed!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
[quote="Daniel1975"]Ik twijfel nog een beetje over de Dolomieten. Lijkt mij prachtig skieen daar, maar de verbinding daarheen is niet echt lekker te noemen. De Fernpass in de winter lijkt mij geen succes, wordt ene hele lange rit. En omrijden via Munchen is ook best ver.
Het zal waarschijnlijk wel Val Thorens worden na het hoogseizoen (medio maart oid). Voor weinig geld een appartement en wij gaan toch echt voor het skieen. Vorig jaar Kaltenbach (Zillertal) en Les Arcs 1850 gedaan. Sfeer en pistes in Kaltenbach VEEL mooier dan bij les Arcs. Veel te veel blauw en makkelijk rood daar. [/quote]
Je kan ook met de bus, rijd je s'nachts. IK vind dit veel gemakkelijker als met de auto
Het zal waarschijnlijk wel Val Thorens worden na het hoogseizoen (medio maart oid). Voor weinig geld een appartement en wij gaan toch echt voor het skieen. Vorig jaar Kaltenbach (Zillertal) en Les Arcs 1850 gedaan. Sfeer en pistes in Kaltenbach VEEL mooier dan bij les Arcs. Veel te veel blauw en makkelijk rood daar. [/quote]
Je kan ook met de bus, rijd je s'nachts. IK vind dit veel gemakkelijker als met de auto
Ben je beginner?: Een goede FM maakt je wielerfan
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bus vind ik helemaal niks. Veevervoer...... Heb 1x de skitrein gedaan, dat beviel mij wel goed; wijntje drinken, boekje lezen, slapen en wakker worden in de sneeuw.