Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lichte wielen

m@ve
Forum-lid

m@ve 03 jan 2010 16:37

T i n u z schreef:@ m@ve; Verduidelijk je uitspraak eens. Wat is het verschil positief, danwel negatief tussen de LW GEN II en GEN III?

De genIII zijn stijver, de genII rijden naar mijn smaak comfortabeler, daarom de genII onder de SPIN en de genIII onder de Colnago.

Ik heb het idee dat het voorwiel van de genIII tijdens een afdaling meer windgevoelig is....... mijn theorie (van de koude grond ;-)) de spaken van de gen III zijn iets breder en creëren daardoor tijdens een afdaling een dichter oppervlak..... en daardoor meer zijwindgevoelig.... ?

I don´t know..... ik heb 0 kennis van aerodynamica... en nooit beide wielen onder de zelfde omstandigheden getest, dus het zit waarschijnlijk allemaal tussen de oren :-)

Overigens beide top wielen (alleen al voor het geluid;-)) !

soloistcarbon
Forum-lid

soloistcarbon 03 jan 2010 17:43

Dus (meer dan) de moeite waard om door te sparen? Ipv n nieuw 202 setje?
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 03 jan 2010 17:53

Uiteraard, LW zijn hun geld meer dan waard. Geintje, ik denk dat er ook wel wat goedkopere setjes zijn die heel dicht in de buurt komen.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 03 jan 2010 17:53

Edge 25 !! Met DT naven onder de kilo voor een setje....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 04 jan 2010 19:37

@ soloistcarbon; LW's zijn zeker hun geld waard. Als je eenmaal met LW's gereden hebt wil je nooit meer anders. Zo stijf, zo strak, zo heerlijk mee door de bocht heen knallen, nooit het gevoel hebben dat iets te slap is... (en ga zo maar door). Ik ben verkocht!

Het verschil qua verkoopprijs tussen een setje Zipp 202 en een setje LW standaard is volgens mij zo groot. Ik zie zelfs wel eens dat Salden een setje LW aanbied voor 2.399 euro... En anders goed de verschillende fora in het oog houden, zo nu en dan wordt er wel eens een setje tweedehands weggegaan voor een goede prijs...
(ik zou graag een Gen. III set willen i.p.v. mijn Gen. I set... :))

@ japie carbon; welke wielset denk je dat enigzins in de buurt komt van LW's?
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 04 jan 2010 20:16

Ik heb geen idee, maar ik heb zipp 404`s gehad en die vond ik ook erg goed. Maar mijn LW zijn uiteraard stukken beter, maar of ze nu echt zo veel geld waard zijn?

Je moet een beetje gek zijn om die wielen te kopen, vertel maar eens op een verjaardag dat je voor 2700 euries wielen heb gekocht. Iedereen valt meteen van zn stoel!

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 04 jan 2010 22:05

Ik denk dat Edge's en Reynolds de UL's zeker in de buurt komen van lw's als ik verschillende ervaringen mag geloven, zijn echter ook niet goedkoop!
YFood !!!

soloistcarbon
Forum-lid

soloistcarbon 04 jan 2010 22:40

dat van de stoel vallen komt me bekend voor ja.... en dat voor n beetje carbon en zo hoor je dan....
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 04 jan 2010 22:52

Voor wat het voor jouw waard is.
Om dezelfde reden als jij noemt was ik op zoek naar een licht laag profiel voorwiel. Ik heb een Ventoux voorwiel gekocht dat ik combineer met mijn Obermayer achterwiel. Volgens mij de ideale combinatie.

Als je zo enthousiast bent over LW zou ik voor de Ventoux gaan.

Ik heb met meerdere hoog profiel voorwielen gereden in de wind. De hoge LW wielen zijn het meest gevoelig voor zijwind, meer dan bijvoorbeedl mijn oude Bora's (die met alu remrand). Naar mijn idee komt dat doordat de LW zo licht zijn en er dus minder massa in beweging is die door de wind beïnvloed kan worden.

Indien je een ander laag profiel wiel kiest, nieuwe EC 90 SLX kun je dik onder de duizend euro vinden. Heb je voor de prijs van een gebruikt Ventoux voorwiel een nieuw voor en achterwiel.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

m@ve
Forum-lid

m@ve 05 jan 2010 00:10

Il Grasso schreef:Ik heb een Ventoux voorwiel gekocht dat ik combineer met mijn Obermayer achterwiel. Volgens mij de ideale combinatie.

Heb je een genII of genIII Ventoux voorwiel ?, kun je eens een foto plaatsen van je fiets met het ventoux voorwielen en de Obermayer achterwiel ?

Il Grasso schreef: Als je zo enthousiast bent over LW zou ik voor de Ventoux gaan.
+1, genII staan regelmatig te koop op weight weenies en forum.tour-magazin.de

soloistcarbon
Forum-lid

soloistcarbon 05 jan 2010 23:20

Zoiets; http://forum.tour-magazin.de/showthread.php?t=185892

yummieee, ff sparen dan maar, vind ze zooooo mooi!!!

Jj

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 06 jan 2010 18:39

soloistcarbon schreef:Zoiets; http://forum.tour-magazin.de/showthread.php?t=185892

yummieee, ff sparen dan maar, vind ze zooooo mooi!!!

Jj
Staan meerdere setjes te koop waaronder obermayer's en ventoux's.
YFood !!!

Plaats reactie