Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden?

compdiver
Forum-lid

compdiver 15 jan 2010 11:01

Ijzeren Briek schreef:Het ideale compromis is dan een Rubino Pro: bolt redelijk goed, redelijk baanvast maar bovenal de sterkste en lekbestendigste band die ik ken.

Daar ben ik het ook mee eens. Op de gewone Rubino's train ik al jaren (5 jaar) en ben daar nog maar 1 keer mee plat gereden. Ik vind dat ook een zeer betrouwbare band.
Natuurlijk is de rolweerstand iets hoger en is hij iets minder comfortabel dan een topband. Maar voor die 7 euro (bij van eyck), vind ik dat een zeer goede trainingsband.
Mijn Canyon Ultimate CF

richard-w
Forum-lid

Gebruikersavatar richard-w 15 jan 2010 16:32

Amclassic-fan schreef:Dat zijn prima banden voor in de winter, lekker goedkoop en niet lek te krijgen. Voor de rest zijn ze nergens goed voor, weinig grip, zwaar en een hoge rolweerstand. Een GP4000S is een zoveel betere band.

Op een gewone GP kan je niet hard afdalen, daarvoor heb je gewoon niet genoeg grip. Als je iemand volgt met een wedstrijdband of een goede tube die maximaal rijdt, dan schuif je gewoon onderuit.

komt het mooi uit dat ik geen wedstrijden rij:D

foosho
Forum-lid

foosho 15 jan 2010 16:40

mja, mensen die overgestapt zijn naar GP4000S van el-cheapos weten meestal niet wat ze meemaken qua verbetering in grip/lage weerstand/comfort.

Nog wat andere banden proberen staat in de planning voor deze zomer :), ik begin met Veloflex Black iig, daarna Vittoria EVO. Ultremo R was een grote fail, dus op ervaringen van de R1 wacht ik rustig af ;)

't Enige nadeel van de GP4000S vind ik dat ze redelijk snel afvlakken (achter), dit wel in perspectief gezien tov de (lange) levensduur van het rubber (!).

ridefreeordie
Forum-lid

Gebruikersavatar ridefreeordie 21 jan 2010 11:34

Ik rijd op Rubino Pro's. Vooral omdat het de eerste band was die ik tegenkwam die niet heel duur en wit was.

Ze rijden inderdaad niet heel snel lek, maar toch wel enkele keren per jaar, en dan rij ik niet eens zo veel. Volgens mij telt bij lek rijden één heel grote factor: domme pech. De één rijdt z'n conti's almaar lek, de ander niet, andere merken idem.

Wel vind ik dat er vrij snel stukjes rubber uit het loopvlak raken, maar daardoor rij je niet direct sneller lek, want die stukjes glas en ijzerdraad zitten altijd ergens anders:/

Binnenkort laat ik een oud frame opbouwen en dan ga ik ook eens kijken voor nieuwe bandjes. Denk zelf aan michelin pro 3 of conti 4000(s). Ik hoor trouwens niemand over Vredestein, is dat prut?
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

IBAN
Forum-lid

Gebruikersavatar IBAN 21 jan 2010 11:43

ik vind de GP4000s nogal zwaar lopen ten opzichte van de ultremo's. Ik rijd nu met Vredestein Fortezza's en die rijden heerlijk. Denk dat er ook een hoop tussen de oren zit..
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master

reason
Forum-lid

reason 21 jan 2010 14:13

richard-w schreef:
Amclassic-fan schreef:Dat zijn prima banden voor in de winter, lekker goedkoop en niet lek te krijgen. Voor de rest zijn ze nergens goed voor, weinig grip, zwaar en een hoge rolweerstand. Een GP4000S is een zoveel betere band.

Op een gewone GP kan je niet hard afdalen, daarvoor heb je gewoon niet genoeg grip. Als je iemand volgt met een wedstrijdband of een goede tube die maximaal rijdt, dan schuif je gewoon onderuit.

komt het mooi uit dat ik geen wedstrijden rij:D

Hoeft toch ook niet?
Je kunt ook iemand met wedstrijdBANDEN in een toertocht volgen in een afdaling, en je dan vergissen in je daalcapaciteiten omdat je hem/haar volgt.

Plaats reactie