Beschadiging na toertocht, wat nu?
Sharkman 1 schreef:Ik heb wel een juridische achtergrond en kan je verzekeren dat als je geen rechtsbijstand hebt, claimen in dit land echt heel weinig zin heeft als de schade niet echt aanzienlijk is. (..)
Dat is te ongenuanceerd (zegt iemand met een advies- en procespraktijk). De procesgang naar de sector Kanton is juist laagdrempelig gehouden, opdat ook dergelijke "kruimelgevallen" beslecht kunnen worden. Er is geen verplichte procesvertegenwoordiging. De proceskostenveroordeling (griffierecht - in dit geval 90,-, eventuele kosten van rechtshulp en eventuele kosten van bewijslevering) is (mede) afhankelijk van de hoogte van de vordering en zal m.i. in dit geval echt niet onoverkomelijk zijn. Uiteraard is dat alleen van belang als je geheel of deels in het ongelijk wordt gesteld. Natuurlijk dien je je voorafgaand wel ervan te vergewissen wat je kansen zijn in een procedure. Ik heb daarover al eerder een reactie in dit topic gepost, waarnaar ik wel mag verwijzen.
Mocht je willen gaan procederen dan dien je je op de hooget te stellen van het Landelijk procesreglement voor civiele rol van de kantonsectoren. Het Rolreglement vind je op http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+recht ... or+kanton/.
To short, too tall,
Doesn\'t matter, one size fits all.
Zu groß, zu Klein,
Der Schlagbaum sollte oben sein.
Zu groß, zu Klein,
Juridisch getouwtrek moet hier niet aan de orde zijn, stel je voor dat iemand de handel op z'n kop had gehad, kan me niet voorstellen dat je er als organisator vanaf komt met dit soort gebrekkige communicatie en afschuiven van verantwoordelijkheid. Is de naam van de man Jan Aarts?, opsporen en thuis opzoeken en krachtig duidelijk maken dat er genoegdoening moet komen. Afstraffen dat soort misplaatste arrogantie.
Beste mensen. Wil best reageren op de berichten die u alle roept. Hoeg me eigenlijk niet te verdedigen maar erstaan dingen die niet waar zijn.
We hebben gereageerd op de brief en mails, zelfs meerdere mailen. Hebb het ook voorgelegd aan de verzekering en hebben ook hun antwoord aan hem doiorgegeven. Dat hij hete er niet mee ens is is wat anders,.
Ten tweede heb ik niet staan de zuipen in de viptent.
Het was de viptent van de hoofdsponsoren van de La Vuelta, waar we normaal ook niet komen. De directie had me uitgenodigd om even te komen om hun reactie te geven op de goede organisatie van de toertocht. Ben op hun verzoek gegaan en heb ook het tijdstip aangegeven gekregen. Ben na een korte tijd weer weggegaan. Dus geen bier staan te zuipen. Zo komen de verhalen de wereld in en ongenuanceerd geroep door personen.
Dat mijn vrouw in de viptent van de toerversie stond te feesten is ook niet waar. Ze heeft alleen een woord van dank aan de sponsoren en gatsen gedaan, wat ook tot een van de taken is en verder hebben we geprobeerd om het gehele evenement die dag in goede banen te leiden. Mijn vrouw heeft geprobeerd me te bereiken maar was helaas niet gelukt. De persoon is dit verteld , maar heeft zelf besloten om te wachten. Bij een organisatie moeten soms prioriteiten gesteld worden en dat wordt niet altijd in dank afgenomen.
Het evenement wordt geheel door vrijwilligers georganiseerd en het inschrijfgeld gaat in zijn geheel naar het goede doel, een jeugdopvanghuis voor straatkinderen in Roemenie.
Er hebben tientallen fietsen gestaan en als het zo ingestort was zoals de persoon beschrijft waren er meerdere fietsen beschadigd en meerdere klachten binnengekomen. Het tegendeel is waar.
Het zal bij ieder evenement moeilijk zijn om het voor iedereen goed te doen.
Ik wens u allen nog heel veel fietsplezier.
We hebben gereageerd op de brief en mails, zelfs meerdere mailen. Hebb het ook voorgelegd aan de verzekering en hebben ook hun antwoord aan hem doiorgegeven. Dat hij hete er niet mee ens is is wat anders,.
Het was de viptent van de hoofdsponsoren van de La Vuelta, waar we normaal ook niet komen. De directie had me uitgenodigd om even te komen om hun reactie te geven op de goede organisatie van de toertocht. Ben op hun verzoek gegaan en heb ook het tijdstip aangegeven gekregen. Ben na een korte tijd weer weggegaan. Dus geen bier staan te zuipen. Zo komen de verhalen de wereld in en ongenuanceerd geroep door personen.
Dat mijn vrouw in de viptent van de toerversie stond te feesten is ook niet waar. Ze heeft alleen een woord van dank aan de sponsoren en gatsen gedaan, wat ook tot een van de taken is en verder hebben we geprobeerd om het gehele evenement die dag in goede banen te leiden. Mijn vrouw heeft geprobeerd me te bereiken maar was helaas niet gelukt. De persoon is dit verteld , maar heeft zelf besloten om te wachten. Bij een organisatie moeten soms prioriteiten gesteld worden en dat wordt niet altijd in dank afgenomen.
Het evenement wordt geheel door vrijwilligers georganiseerd en het inschrijfgeld gaat in zijn geheel naar het goede doel, een jeugdopvanghuis voor straatkinderen in Roemenie.
Er hebben tientallen fietsen gestaan en als het zo ingestort was zoals de persoon beschrijft waren er meerdere fietsen beschadigd en meerdere klachten binnengekomen. Het tegendeel is waar.
marco39 schreef:Juridisch getouwtrek moet hier niet aan de orde zijn, stel je voor dat iemand de handel op z'n kop had gehad, kan me niet voorstellen dat je er als organisator vanaf komt met dit soort gebrekkige communicatie en afschuiven van verantwoordelijkheid. Is de naam van de man Jan Aarts?, opsporen en thuis opzoeken en krachtig duidelijk maken dat er genoegdoening moet komen. Afstraffen dat soort misplaatste arrogantie.
Weet niet of en wat je daarmee opschiet. Zulke dingen kunnen makkelijk uitlopen op een ordinaire scheldpartij of erger met alle consequenties van dien. De organisatie heeft al laten weten zich niet aansprakelijk te achten voor de schade, dus wat zoek je dan bij de man in kwestie. Wil je hem toch tot een regeling verplichten, dan is het in Nl goed gebruik daarvoor de regels van het recht te volgen. That's all folks.
To short, too tall,
Zu groß, zu Klein,
Zu groß, zu Klein,
Beste mensen. Wil best reageren op de berichten die u alle roept. Hoef me eigenlijk niet te verdedigen maar er staan dingen die niet waar zijn.
We hebben gereageerd op de brief en mails, zelfs meerdere mailen. Heb het ook voorgelegd aan de verzekering en hebben ook hun antwoord aan hem doorgegeven. Dat hij het er niet mee eens is is wat anders,.
Dat mijn vrouw in de viptent van de toerversie stond te feesten is ook niet waar. Ze heeft alleen een woord van dank aan de sponsoren en gasten gedaan, wat ook tot een van de taken is en verder hebben we geprobeerd om het gehele evenement die dag in goede banen te leiden. Mijn vrouw heeft geprobeerd me te bereiken maar was helaas niet gelukt. De persoon is dit verteld , maar heeft zelf besloten om te wachten. Bij een organisatie moeten soms prioriteiten gesteld worden en dat wordt niet altijd in dank afgenomen.
Het evenement wordt geheel door vrijwilligers georganiseerd en het inschrijfgeld gaat in zijn geheel naar het goede doel, een jeugdopvanghuis voor straatkinderen in Roemenie. Dus hierover ook geen misverstanden
We hebben gereageerd op de brief en mails, zelfs meerdere mailen. Heb het ook voorgelegd aan de verzekering en hebben ook hun antwoord aan hem doorgegeven. Dat hij het er niet mee eens is is wat anders,.
Dat mijn vrouw in de viptent van de toerversie stond te feesten is ook niet waar. Ze heeft alleen een woord van dank aan de sponsoren en gasten gedaan, wat ook tot een van de taken is en verder hebben we geprobeerd om het gehele evenement die dag in goede banen te leiden. Mijn vrouw heeft geprobeerd me te bereiken maar was helaas niet gelukt. De persoon is dit verteld , maar heeft zelf besloten om te wachten. Bij een organisatie moeten soms prioriteiten gesteld worden en dat wordt niet altijd in dank afgenomen.
Het evenement wordt geheel door vrijwilligers georganiseerd en het inschrijfgeld gaat in zijn geheel naar het goede doel, een jeugdopvanghuis voor straatkinderen in Roemenie. Dus hierover ook geen misverstanden
Overigens vind ik het erg goed dat de organisatie zich nu ook hier laat horen. Het verhaal horen van twee kanten is altijd te prefereren boven eenzijdige berichtgeving. Ik denk wel dat de organisatie zich een wat al te "vrijblijvende houding" aanmeet, althans zo komt het op mij over. Als wordt ontkend dat er sprake is geweest van het ineenstorten van een fietsenstalling dan wel schade, dan zou dat onderzocht kunnen worden. Maar mijn optiek zou de organisatie er beter aan doen deze schade gewoon af te wikkelen.
To short, too tall,
Zu groß, zu Klein,
Zu groß, zu Klein,
schade schreef:
Ik vind het een beetje een rare reactie. Mijn journalistenhart voelt een gevalletje geen verantwoordelijkheid nemen. (maar dat kan ik natuurlijk helemaal mis hebben)
Mijn vraagtekens:
1. Als u het voorlegt aan de verzekering, dat betekent dus dat u ook vindt dat u verantwoordelijk bent? Zo nee, dan moet u de verzekering niet met de schade lastigvallen. Zo ja, de klager heeft niets te maken met de verzekering, maar met de organisator.
2. ik was er natuurlijk niet bij, maar als de boel is ingestort, dan is het toch reeel dat er een of meer fietsen beschadigd zijn? Of er nou meer klagers zijn of niet. Of impliceert u dat de topicstarter de boel loopt te flessen?
3.volgens mij doet het goede doel totaal niet ter zake. alles leuk en aardig dat er geld naar roemenie gaat, maar betekent dat, dat als topicstarter een claim indient, de kindertjes in roemenie aan een gruwelijke hongerdood sterven? (misschien lees ik dit ook verkeerd)
4. Het maakt niet uit of u bier stond te hijsen of niet, al vind ik dat u dat moet weerleggen als het niet zo is. De vraag is: er is een stellage die door uw organisatie is opgezet, ingestort. U was dan geen bier aan het drinken, maar u geeft geen antwoord op de vraag waarom u niet bent komen kijken. U kunt wel allemaal beweringen doen over wel of niet beschadigde fietsen, maar u hebt zelf nagelaten polshoogte te nemen.
Het kan zijn dat uw post wat ongelukkig is geschreven, maar erg gelukkig komt het er niet uit.
Hier lijkt een welles nietes situatie te ontstaan. In de post van de organisator geeft hij aan dat zij gereageerd hebben op de brief en mails van de gedupeerde, terwijl de topicstarter aangeeft helemaal geen reactie op zijn maisl te hebben gekregen. Hoe zit dit nou?
Verder kan het natuurlijk niet zo zijn dat wanneer er maar 1 persoon schade claimt te hebben, dit ontkend wordt omdat er verder geen claims zijn ingediend. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze persoon geen schade heeft. Wat dat betreft ben ik wel benieuwd naar de foto's die de topicstarter zegt te gaan posten. Dat geeft misschien wat meer duidelijkheid over de situatie.
Verder kan het natuurlijk niet zo zijn dat wanneer er maar 1 persoon schade claimt te hebben, dit ontkend wordt omdat er verder geen claims zijn ingediend. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze persoon geen schade heeft. Wat dat betreft ben ik wel benieuwd naar de foto's die de topicstarter zegt te gaan posten. Dat geeft misschien wat meer duidelijkheid over de situatie.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Voor zulke bedragen laat je je toch niet kennen als organisatie van zo'n groot evenement. Iemand heeft schade geleden en tenzij er zeer gegronde redenen zijn om te twijfelen aan de juistheid van het relaas van de TS, moet dat toch gewoon geregeld kunnen worden zoals het in de grote mensen wereld betaamt? Organisatie, u heeft toch wel een "calamiteitenpotje" o.i.d. ...
To short, too tall,
Zu groß, zu Klein,
Zu groß, zu Klein,
-
klaas-kippegaas
- Forum-lid
mensen, hoe vervelend ook, ik denk niet dat een forum de aanwezen plek is om dit probleem op te lossen! Kunnen nu allemaal voorzien dat hier weinig goeds van zal komen.
kan mij verder alleen aansluiten bij de reactie van Wouter, de reactie van "schade" (als het hier uberhaupt al de organisator betreft....) is nogal ongenuanceerd, niet echt professioneel en doet ook bij mij de wenkbrouwen fronsen.....
kan mij verder alleen aansluiten bij de reactie van Wouter, de reactie van "schade" (als het hier uberhaupt al de organisator betreft....) is nogal ongenuanceerd, niet echt professioneel en doet ook bij mij de wenkbrouwen fronsen.....