Alles over vakanties op én met de fiets

Debat toekomst toertochten op tv Limburg

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 apr 2011 11:14

[quote="Bottecchia"]Zolang mensen alleen maar naar hun eigen belang kijken en niet naar dat van een ander weet je zeker dat je er niet uit komt. Deze discussie is daar weer een mooi voorbeeld van. [/quote]
+1
Nog even terugkomend op die burgemeester van Voeren. Die vent die spoort niet. Hij wil 5 euro vragen per deelnemer om door zijn gemeente te rijden. Dat is dus igv de AGR een inkomstenbron van ruim 50000 euro, maar is te krenterig om voor 3000 euro een paar agenten op straat te zetten. Hij zit zijn eigen baantje te redden door op te komen voor mensen die punaises op de openbare weg stromen. Ik blijf dus daarom bij mijn eerdere uitspraak al zal ik niet de hele provinicie limburg erbij betrekken. Maar de burgemeester van Voeren voelt zich duidelijk ergens op zijn pik getrapt en zit nu geniepig wraak te nemen.
Live fast; die young. mijn blog

prjz
Forum-lid

prjz 17 apr 2011 13:08

Ik kan me de ergenis van de Limburgers en de Belgen wel voorstellen.
Genoeg gezien. In LBL in Luik door rood rijden, want een goeie eindtijd is zo belangrijk. In Voeren verkeersborden negeren tijdens de Steven Rooks Classic.
Over de volle breedte van de weg afdalen enz.

Als wij gebruik willen blijven maken van deze mooie streek, zal je toch in je achterhoofd moeten houden, dat je verkeersdeelnemer bent. Anders moet je proberen zo goed te worden dat je bij de profs mag starten.
prj

ArVee
Forum-lid

Gebruikersavatar ArVee 17 apr 2011 13:31

[quote="prjz"]Als wij gebruik willen blijven maken van deze mooie streek, zal je toch in je achterhoofd moeten houden, dat je verkeersdeelnemer bent. Anders moet je proberen zo goed te worden dat je bij de profs mag starten.[/quote]

+ 1

En als dat nu iedereen gaat snappen, dan zijn we al heel ver.
Dan kunnen we waarschijnlijk gewoon TOERtochten blijven fietsen.
Bikers are not alone

walliebal
Forum-lid

walliebal 18 apr 2011 18:13

Ik denk dat er meer volk naar Limburg komt om te wandelen dan om te fietsen. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat steeds meer Limburgers zich (gaan) ergeren aan asociaal gedrag van toerfietsers. En wat is er mooier dan op een mooie doordeweekse dag door zelf door Limburg te fietsen en op een lekker rustig terras te zitten?

mgb
Forum-lid

mgb 18 apr 2011 23:24

Overigens vond ik het stuk door Teuven een verademing. Een gedeelte van de weg dat afgezet is en waarvan je wist dat op dat stuk geen ander verkeer is.

Met groeten,
Maurice

ps: kan iedereen gewoon Limburger zeggen in plaats van Limbo?

jfk
Forum-lid

jfk 19 apr 2011 11:27

Vraag?

ik hoor verschillende mensen zeggen dat de economische impuls van de wielrenners groot is voor de regio. Waar is dit op gebaseerd?

onderzoek leert juist dat wielrenners weinig besteden, zeker ten opzichte van wandelaars en seniore toeristen. Er wordt maar weinig gebruik gemaakt van hotels of andere overnachtingen en een wielrenner in een restaurant is een zeldzaamheid. Een terras wordt wel op prijs gesteld, echter voor een miezerige kop koffie, waarvoor wel het hele terras wordt verbouwd.

Daartegenover staat soms een onevenredige "overlast": het weggooien van afval onderweg, hinderen van overige verkeersdeelnemers, veroorzaken van gevaarlijke situaties op de weg enz. Bij lange na niet iedere wielrenner doet dit, maar zeker bij de wielrenners in een groep, mag het geen uitzondering heten. En ja, deze zijn vaker afkomstig uit verder gelegen gebieden ("Holland", België).

Voor de duidelijkheid, zelf ben ik ook wielrenner en ben woonachtig in Zuid-Limburg. Iedereen is van harte welkom om dit mooie gebied te verkennen per fiets, zelfs in een groep.
Houdt er echter wel rekening mee dat er ook mensen wonen, werken, leven.

toktokcity
Forum-lid

toktokcity 19 apr 2011 12:06

[quote="JFK"]Vraag?

ik hoor verschillende mensen zeggen dat de economische impuls van de wielrenners groot is voor de regio. Waar is dit op gebaseerd?[/quote]

Ik heb vernomen dat de fietsers 17 miljoen euro in de regio hebben achter gelaten... dit weekend.

Zelf ben ik met een groepje afgereisd naar het zuiden. De helft heeft geen fiets aangeraakt, wel op het terras gezeten, supermarkt bezocht etc. Tel daarbij de overnachtingen en uit eten op zaterdagavond en zondag, lijkt me zeer aangenaam voor de regio.

peter1981
Forum-lid

peter1981 19 apr 2011 12:54

Achjah ik kan me al het gezeik van de gemeentes wel snappen.
Ik rij wekelijks ca 500km in limburg en de keren dan ik grote groepen zie die allemaal naast elkaar rijden zijn niet meer te tellen.
Uiteraard ben ik groot wielerliefhebber en ook liefhebber van het Limburgse landschap maar moet je eens op zondag een rondje Mergelland doen met de auto.
Ik ben dan een heel rustig persoon en wacht ook rustig op een groepje trimmers maar ik kan me heel goed voorstellen dat sommige zich dood ergeren.
Het is ook niet echt normaal om met 5 man naast elkaar te rijden en doen of je alleen op deze wereld bent.
En als je er wat van zegt moet je niet raar opkijken als je de huid vol gescholden krijgt of nog erger een trap naar je auto krijgt of slaande ruzie krijgt.

En Limburg heeft wel meer economie dan alleen het wielertoerisme ;)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

jfk
Forum-lid

jfk 19 apr 2011 13:59

@toktokcity

17 miljoen klinkt veel, maar veel van deze opbrengsten zijn meer gerelateerd aan de wedstrijdtocht dan aan de toertocht. natuurlijk versterkt het een het ander, maar toch.

ArVee
Forum-lid

Gebruikersavatar ArVee 19 apr 2011 14:02

Ik wil jullie ook graag doorverwijzen naar het Topic:

Oproep voor goed gedrag.

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=50186

Hier kan men ook verder "borduren" over het gedrag van "sommige" fietsers en wat we er eventueel aan kunnen doen.

Bikers are not alone

roeieber
Forum-lid

roeieber 22 apr 2011 22:09

[quote="Amclassic-fan"]Tja, maar in Limburg wonen veel Wilders kiezers en die zijn kortzichtig. Als ze in Limburg goed hun best doen om de toeristen weg te jagen dan kunnen ze de Walen (en de Voerstreek) snel achterna. Gelukkig denken de bestuurders in Nederland nog schijnbaar iets meer na voordat ze over gaan tot het nemen van populistische maatregelen.

[/quote]

Meest kortzichtige reactie die ik ooit op dit forum heb gelezen.
Moderator onwaardig.

Ps. de discussie gaat over de Voerstreek, niet over Limburg al beginnen daar ook enkele gemeenten te morren.
I Am SpeCiAliZed

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 apr 2011 00:03

Nu al weer vergeten hoe enkele Limburgse gemeentes zich een aantal jaren geleden opstelde? Bijv de Fiets Challenge werd het bestaan meer dan eens onmogelijk gemaakt.

Maar jij vindt het dus geen populistische maatregel van de burgemeester? Die notabene in de organisatie van de toertocht van Hel van Mergeland zit?

‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie