Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Pinarello FP 2 2010 model ?

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 mar 2010 10:04

Hij heeft het over de geometrie, niet de maat (of bedoelt hij dat stiekum?). De maat moet uiteraard goed zijn.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 22 mar 2010 10:43

Nieuweling schreef:Sja, Pinarello is prijs/kwaliteit 1 der zwakste merken. De mensen die het kopen vallen op de zogezegde emotie achter de fiets.
Nu moet jij uitmaken wat dat voor jou waard is, want voor dat geld heb je wel betere fietsen

Een discussie over prijs/kwaliteit zal altijd blijven. In mijn vak o.a. als fotograaf gebruikte ik ook materiaal (Leica) welk overprijst waren/zijn. Elke dag met dit materiaal kunnen werken gaf mij wel die extra motivatie om beter te presteren. Met fietsen is dit volgens mij net zo... Dus, als je een product mooi vindt, de kwaliteit is goed en je er de (hogere) prijs voor over hebt, dan klopt voor jezelf de prijs/kwaliteit vanzelf.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

stinus
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2007 01:48

stinus 22 mar 2010 17:47

Foosho schreef:Hij heeft het over de geometrie, niet de maat (of bedoelt hij dat stiekum?). De maat moet uiteraard goed zijn.


omdat hij de fiets zaterdag al wil hebben kreeg ik sterk de indruk dat deze ergens uit voorraad komt...

swa_sentneuf
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2009 20:42

swa_sentneuf 22 mar 2010 19:13

liehoed schreef:Ik ben vandaag bij een fietsen maker geweest waarbij mijn oog is gevallen op de pinarello FP2 model van 2010. Ik wil hem laten afmonteren met ultegra. Ze vragen er 2400 euro voor. Is dit een goede prijs en wat vinden jullie van deze fiet. Of zouden jullie een andere fiets kopen.

Graag jullie advies en/of mening over de fiets en prijs

Alvast bedankt.

P.S. Ik wil hem volgende week zaterdag


De essentie van de vraagstelling was: of dit een goede prijs en wat jullie van de fiets vinden.

Kheb voor mijn FP2 bij verschillende FM prijsofferte laten maken. Mijn FM kon voor 2365 € mijn fiets afmonteren met een Centaur, dus 2400€ voor een Ultegra zal wel aanvaardbaar zijn. Ander deel van de vraag was wat jullie van de fiets vonden. Wel ik ben er zaterdag voor de eerste keer mee vertrokken. En zoals iedereen wel zal zeggen van zijn nieuwe fiets: hij rijdt prima. Dus hoe objectief mijn mening is, is zeer relatief.

Voor deze prijs vind je denk ik nog weinig kwalitatief arme fietsen. Ongetwijfeld zijn er anderen die deze stelling niet delen. Niet onlogisch, want moesten we allemaal dezelfde mening hebben, zou het hier maar een saaie boel zijn :)

liehoed
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 okt 2009 21:40

liehoed 22 mar 2010 20:50

Het word voor mij steeds duidelijker. Heb nog een vraag. Kennen jullie de FM de vos in zwanneburg? Ook waarin zal ik merken dat een andere fiets beter is? Hji had namelijk een BMC die een advies prijs had van bijna 5000 euro en die werd verkocht voor 2400 euro. Volgens mij deze met ultegra 2009 BMC PRO MACHINE BASIC DFD
Waar zal ik het verschill in merken?

Gr

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 22 mar 2010 20:58

Als je niet precies weet wat je wil.. moet je niet bij vos kopen ;).. Hij verkoopt idd goedkoop, maar op service moet je niet rekenen

liehoed
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 okt 2009 21:40

liehoed 22 mar 2010 21:01

Hoezo moet ik daar niet op service reken en wat voor service bedoel je?

gr

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 22 mar 2010 21:42

Liehoed,

Over Vos zijn in andere topics ellenlange beschouwingen geschreven. Ik adviseer je die eerst eens lezen voor dat je bij Vos koopt. Vos is wel goedkoop maar zet bijv. onvolledige groepen op de fiets en goedkope wielen. Niets mis mee maar hij zegt het er niet bij. Dus daar zou ik alleen maar kopen als ik precies wist wat ik zocht.

http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=23&TID=8084

Laten we de discussie evt ook op dat topic voort zetten
Camerig is prachtig!

liehoed
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 okt 2009 21:40

liehoed 22 mar 2010 22:10

Maar waar moet ik dan mijn fiets halen in de buurt van Amstelveen? En mocht ik toch daarheen willen waar moet ik op letten. Kan ik verwachten dat hij een onvoledige groep erop zet. Dus een cassete van iets anders terwijl ik ultegra vraag?

stinus
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2007 01:48

stinus 22 mar 2010 22:21

Die BMC en die pina zijn wel echt van twee verschillende planeten...

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 22 mar 2010 22:22

liehoed schreef:Maar waar moet ik dan mijn fiets halen in de buurt van Amstelveen?


Ik ben los.
liehoed schreef:Ik ben vandaag bij een fietsen maker geweest waarbij mijn oog is gevallen op de pinarello FP2 model van 2010. Ik wil hem laten afmonteren met ultegra. Ze vragen er 2400 euro voor. Is dit een goede prijs en wat vinden jullie van deze fiet. Of zouden jullie een andere fiets kopen.
P.S. Ik wil hem volgende week zaterdag
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Plaats reactie