Toch lekker licht dacht ik zo.
Specialized of Jan Janssen
@TiesT: Licht, lichter, lichtst. De Edge is gemaakt voor het serieuze klimwerk. Superlicht carbon frame geconstrueerd volgens het Tube-to-Tube principe. Hierdoor en dankzij de integratie van de zadelpen kan het totale frame-gewicht ver onder 1 kg gehouden worden.Samen met de monocoque 1 1/2,1 1/8 vork en lichte high-end componenten kan deze de fiets onder de 6.8kg (=UCI norm) komen. Select uitgevoerd met de Mavic Ksyrium SL wielen en de PRO Vibe cock-pit. De afgebeelde EDG10R met SRAM RED en FFWD F2R wielset weegt bijvoorbeeld slechts 6,34kg.
Toch lekker licht dacht ik zo.
Toch lekker licht dacht ik zo.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
Als je verder nog kijkt naar de spec dan lees ik uit de site van specialized en jj 1 verschil. het crankstel bij de specialist is geen dure-ace maar een ander type.
Hiermee krijg je geen volledig ultegra groep voor wat het waard is.
Verder is het zo volgens mij dat jj zijn frames zelf lakt en spuit, of hij frames maakt dat durf ik niet te zeggen.
Qua rijdgedrag is er maar 1 methode op beide fietsen een rondje rijden en dan de voors en tegens afwegen.
Ik denk dat je in beide gevallen geen verkeerde koop hebt.
Lastig maar wel leuk om deze keuzen te mogen maken.
Succes.
hier nog een link met stijfheidswaarde van meer dan 600 fietsen
http://www.fiets.nl/stijfheidsmetingen.asp
Hiermee krijg je geen volledig ultegra groep voor wat het waard is.
Verder is het zo volgens mij dat jj zijn frames zelf lakt en spuit, of hij frames maakt dat durf ik niet te zeggen.
Qua rijdgedrag is er maar 1 methode op beide fietsen een rondje rijden en dan de voors en tegens afwegen.
Ik denk dat je in beide gevallen geen verkeerde koop hebt.
Lastig maar wel leuk om deze keuzen te mogen maken.
Succes.
hier nog een link met stijfheidswaarde van meer dan 600 fietsen
http://www.fiets.nl/stijfheidsmetingen.asp
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43589
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
janjmagic schreef:@TiesT: Licht, lichter, lichtst. De Edge is gemaakt voor het serieuze klimwerk. Superlicht carbon frame geconstrueerd volgens het Tube-to-Tube principe. Hierdoor en dankzij de integratie van de zadelpen kan het totale frame-gewicht ver onder 1 kg gehouden worden.Samen met de monocoque 1 1/2,1 1/8 vork en lichte high-end componenten kan deze de fiets onder de 6.8kg (=UCI norm) komen. Select uitgevoerd met de Mavic Ksyrium SL wielen en de PRO Vibe cock-pit. De afgebeelde EDG10R met SRAM RED en FFWD F2R wielset weegt bijvoorbeeld slechts 6,34kg.
Toch lekker licht dacht ik zo.
Knap gekopieerd uit de reclamefolder. Maar als ik de reclamefolder moet geloven zou Pinarello ook frames onder de 1000gr maken
Ik hoop dat je bovenstaande tekst als grapje hebt geplaatst en niet als serieuze reactie want het is echt pure marketingprietpraat.
En of je het mooi vindt of niet: Speci is wel enorm met de ontwikkeling van materiaal bezig, in de meest brede zin van het fietsen. Een stickerkoning als JJ zoekt gewoon een prima frame uit en plakt er zijn eigen initialen op. Niks mis mee, maar in 9 vd 10 gevallen zal het niet kunnen tippen aan een merk als Speci, Cannondale, Scott, oid.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Als je toch twijfelt. Kijk ook eens naar de maat. Op welke fiets zit je het beste? Als ik de maten van JJ zie dan valt mij op dat er nogal een groot verschil zit tussen een M en een L. Een 56 van Specialized zit daar tussen in. Voor mij persoonlijk zijn de balhoofdbuislengte en de bovenbuislengte het meest van belang.
En om iets tegenwicht te geven aan het in meerderheid JJ geweld van hierboven: ik rijd Specialized en ben zeer, zeer tevreden. Niettegenstaande dat ook JJ prachtige, mooie en uitstekende fietsen zijn.
Verder is denk ik ook van belang waar je FM achter staat. Je wilt toch sevice als er onverhoopt iets mee is.
En om iets tegenwicht te geven aan het in meerderheid JJ geweld van hierboven: ik rijd Specialized en ben zeer, zeer tevreden. Niettegenstaande dat ook JJ prachtige, mooie en uitstekende fietsen zijn.
Verder is denk ik ook van belang waar je FM achter staat. Je wilt toch sevice als er onverhoopt iets mee is.
Marketingpraatjes kan ik ook kopieren hoor:
Of ze nu aan de start staan van een belangrijke klassieker of bezig zijn aan een midweektraining met kameraden, wielrenners en andere competitief ingestelde fietsers kicken ze op niets anders dan snelheid. Het ultieme wapen om hun tegenstanders mee te elimineren is de Tarmac® die licht en stijf is terwijl hij scherper stuurt dan een scheermes. De beste wielrenners ter wereld wonnen er al de zwaarste koersen van de wereld mee, dus waar wacht u nog op?
* Body Geometry Toupe saddle features a carbon reinforced shell and hollow titanium rails for balanced stiffness and compliance on longer rides
* New ultralight Roval Rapide SL 45 wheelset with carbon/alloy hybrid rims for low aerodynamic drag with the durability of an alloy brake track
* FACT full carbon monocoque fork with uni-weave finish integrates with the frame using an oversized race to deliver enhanced steering precision
* Mavic’s Cosmic Carbone SLR wheelset uses a deep profile rim with carbon spokes for wheels that are feather light, lightning fast, and super tough.
* S-Works SL classic-bend carbon handlebars offer more versatile hand positioning in an optimized blend of durability and light weight
* 3D-forged alloy stem with carbon caps and titanium hardware for pure performance
* FACT carbon Pave seatpost uses a Zertz insert to minimize road vibrations for greater comfort
* S-Works oversized BB FACT carbon crankset combines high strength and light weight for unparalleled efficiency and power transfer
* Specialized puts its championship-winning blend of speed and light weight in the new FACT IS S-Works Tarmac SL3 11r carbon frame with incredibly stiff oversized BB and 1.5" lower headset bearing
En de standaard sl3 SL zit op 5.9kg (zelf gewogen;))
Scheelt toch weer bijna een bidon.
Of ze nu aan de start staan van een belangrijke klassieker of bezig zijn aan een midweektraining met kameraden, wielrenners en andere competitief ingestelde fietsers kicken ze op niets anders dan snelheid. Het ultieme wapen om hun tegenstanders mee te elimineren is de Tarmac® die licht en stijf is terwijl hij scherper stuurt dan een scheermes. De beste wielrenners ter wereld wonnen er al de zwaarste koersen van de wereld mee, dus waar wacht u nog op?
* Body Geometry Toupe saddle features a carbon reinforced shell and hollow titanium rails for balanced stiffness and compliance on longer rides
* New ultralight Roval Rapide SL 45 wheelset with carbon/alloy hybrid rims for low aerodynamic drag with the durability of an alloy brake track
* FACT full carbon monocoque fork with uni-weave finish integrates with the frame using an oversized race to deliver enhanced steering precision
* Mavic’s Cosmic Carbone SLR wheelset uses a deep profile rim with carbon spokes for wheels that are feather light, lightning fast, and super tough.
* S-Works SL classic-bend carbon handlebars offer more versatile hand positioning in an optimized blend of durability and light weight
* 3D-forged alloy stem with carbon caps and titanium hardware for pure performance
* FACT carbon Pave seatpost uses a Zertz insert to minimize road vibrations for greater comfort
* S-Works oversized BB FACT carbon crankset combines high strength and light weight for unparalleled efficiency and power transfer
* Specialized puts its championship-winning blend of speed and light weight in the new FACT IS S-Works Tarmac SL3 11r carbon frame with incredibly stiff oversized BB and 1.5" lower headset bearing
En de standaard sl3 SL zit op 5.9kg (zelf gewogen;))
Scheelt toch weer bijna een bidon.
Daniel1975 schreef:janjmagic schreef:@TiesT: Licht, lichter, lichtst. De Edge is gemaakt voor het serieuze klimwerk. Superlicht carbon frame geconstrueerd volgens het Tube-to-Tube principe. Hierdoor en dankzij de integratie van de zadelpen kan het totale frame-gewicht ver onder 1 kg gehouden worden.Samen met de monocoque 1 1/2,1 1/8 vork en lichte high-end componenten kan deze de fiets onder de 6.8kg (=UCI norm) komen. Select uitgevoerd met de Mavic Ksyrium SL wielen en de PRO Vibe cock-pit. De afgebeelde EDG10R met SRAM RED en FFWD F2R wielset weegt bijvoorbeeld slechts 6,34kg.
Toch lekker licht dacht ik zo.
Knap gekopieerd uit de reclamefolder. Maar als ik de reclamefolder moet geloven zou Pinarello ook frames onder de 1000gr maken![]()
![]()
Ik hoop dat je bovenstaande tekst als grapje hebt geplaatst en niet als serieuze reactie want het is echt pure marketingprietpraat.
En of je het mooi vindt of niet: Speci is wel enorm met de ontwikkeling van materiaal bezig, in de meest brede zin van het fietsen. Een stickerkoning als JJ zoekt gewoon een prima frame uit en plakt er zijn eigen initialen op. Niks mis mee, maar in 9 vd 10 gevallen zal het niet kunnen tippen aan een merk als Speci, Cannondale, Scott, oid.
@daniel1975 je ziet de smiley toch wel.......
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43589
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gezien het vuur van je betoog begon ik er aan te twijfelen.... 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Heren, heren,
Deze discussie gaat niet de kant op die ik voor ogen had. Vandaag gesproken met Jan Janssen JR. A.s. zaterdag ga ik testrijden op de Edge. Daarna zal ik ook de Specialized gaan testen. Technisch vind ik het lastig want zelf kan ik net een band oppompen dus dat wilde ik aan jullie overlaten. Dit lijkt lastig te worden zonder persoonlijke voorkeur erbij te halen.
Dus zaterdag naar Hoogerheide om te kijken hoe de Edge rijd. Vind het nu al spannend. Levertijd 5 weken dus ik zal geduld moeten hebben als ik voor de JJ ga.
Deze discussie gaat niet de kant op die ik voor ogen had. Vandaag gesproken met Jan Janssen JR. A.s. zaterdag ga ik testrijden op de Edge. Daarna zal ik ook de Specialized gaan testen. Technisch vind ik het lastig want zelf kan ik net een band oppompen dus dat wilde ik aan jullie overlaten. Dit lijkt lastig te worden zonder persoonlijke voorkeur erbij te halen.
Dus zaterdag naar Hoogerheide om te kijken hoe de Edge rijd. Vind het nu al spannend. Levertijd 5 weken dus ik zal geduld moeten hebben als ik voor de JJ ga.
Pafdiver,
jij hebt nu dus een afspraak gemaakt om bij JJ ipv bij een fietsenmaker op een Edge te gaan rijden.
Dat dit tot de mogelijkheden behoort wist ik niet.
Dat is een mooie tip om te onthouden als ik een andere fiets wil gaan zoeken.
Laat je bevinden hier eens weten. Ik ben benieuwd.
Succes met de beide proefritten.
jij hebt nu dus een afspraak gemaakt om bij JJ ipv bij een fietsenmaker op een Edge te gaan rijden.
Dat dit tot de mogelijkheden behoort wist ik niet.
Dat is een mooie tip om te onthouden als ik een andere fiets wil gaan zoeken.
Laat je bevinden hier eens weten. Ik ben benieuwd.
Succes met de beide proefritten.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
-
eelcoz
janjmagic schreef:JJ heeft een aantal testfietsen staan in diverse maten waarop kan worden proefgereden. Waar kan dat nog meer?
Waar niet?
Waar gaat dit over... Het is duidelijk dat je een grote JJ fan bent, maar met objectief advies geven heeft dit allemaal weinig meer te maken in mijn ogen.