Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

"investeren" in frame of afmontage

eelcoz

eelcoz 21 apr 2010 00:54

Ok, ik geloof je.;)

Het lijken me inderdaad uitstekende deals en ik kan je geen ongelijk geven dat je bij hem koopt (als je interesse hebt in z'n merken natuurlijk). Hier in het noorden van het land zijn ze wat dunner gezaaid, maar aangezien ze bij mijn vaste FM altijd enorm moeilijk doen over korting, toch maar eens een beetje om me heen kijken.

stefanofly
Forum-lid

stefanofly 21 apr 2010 01:31

Het is een feit dat winkels met hoge verkochte volume kunnen makkelijker extra korting geven.
Afbeelding

stinus
Forum-lid

stinus 21 apr 2010 03:17

hetzelfde geldt voor Salden, die geeft op trek nog meer korting dan BSBB volgens mij. Check de Kaayman korting....
Eelcoz, of je bent zelf een fietsenmaker met weinig verstand van goed inkopen of je bent wat naief mbt de marges die fietsenmakers verdienen op hun fietsen, eindelijk lijkt de kartelvorming een beetje doorbroken en kan je zelf kiezen of je meer wenst te betalen voor de service van de FM om de hoek of dat je een betere prijs betaald voor je fiets en het zelf uitzoekt...

eelcoz

eelcoz 21 apr 2010 10:33

Stinus schreef:hetzelfde geldt voor Salden, die geeft op trek nog meer korting dan BSBB volgens mij. Check de Kaayman korting....
Eelcoz, of je bent zelf een fietsenmaker met weinig verstand van goed inkopen of je bent wat naief mbt de marges die fietsenmakers verdienen op hun fietsen, eindelijk lijkt de kartelvorming een beetje doorbroken en kan je zelf kiezen of je meer wenst te betalen voor de service van de FM om de hoek of dat je een betere prijs betaald voor je fiets en het zelf uitzoekt...

Ik ben geen FM, haha. Ik zal dan wel naief zijn m.b.t. marges. Anyway, goed om te weten dat er dus zulke enorme marges op de adviesprijzen zitten. Misschien kan ik er nog eens m'n voordeel mee doen.

dtijssens
Forum-lid

dtijssens 21 apr 2010 22:40

Weer even terug naar de vraag waar ik mee begon. Frame of afmontage.

Ik denk dat ik nu wel een redelijk aanbod heb: een Trek 2.1 (2010) voor 859,- (Bij Math Salden). Volgens mij een redelijk goed frame met overwegend 105 afmontage (behalve crank en remmen). Dus eenvoudig te upgraden naar ultegra in de loop der tijd.

Iemand ervaring met deze serie van Trek?

Plaats reactie