Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote wolven topic

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 06 sep 2025 14:12

Waar ik me over verbaasd heb is dat een jaar of vijf/zes geleden "experts" vertelde dat wolven geen mensen aanvallen.
Daar moest ik toen erg om lachen, want dieren passen zich gewoon aan.

Zou me niet lekker voelen als ik daar met een jong kind loop, nu is het een bijtincident straks een keer dood.
Raar beest ook waarom bijt het schapen dood? Als ie er nou een opeet snap ik het. Zijn weinig beesten die dat doen.

Maargoed ook de vos begint een probleem te worden hier in de havens, vreet al die meeuwen op.
De wasbeer, niet ik, komt er ook aan.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 06 sep 2025 15:51

In het Spaans noemen ze de wolven 'los lobos'. Laat dat nu net de naam van een Calafornische band zijn die zich in de jaren '90 al afvroeg of er wel een plek was voor de wolf...

Adversity is the Catalyst of Change

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 06 sep 2025 15:59

wasbeer2006 schreef: 06 sep 2025 14:12 ...
Maargoed ook de vos begint een probleem te worden hier in de havens, vreet al die meeuwen op.
De wasbeer, niet ik, komt er ook aan.
:lol:
Je komt er zeker aan ja. In de Ardennen ben je al een plaag aan het worden en hier in noord-Frankrijk ruk je ook al op.

Je bent trouwens in een ander topic al gesignaleerd in de omgeving Antwerpen.

Leuke beesten trouwns hoor die wasberen maar super brutaal ;)

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 06 sep 2025 16:11

jwkeij schreef: 05 sep 2025 20:25 Omdat die beesten toch meer losmaken dan van te voren bedacht: tadaa! Een eigen wolven topic!
Lucht hier je hart (of paintball-geweer...)

Zelf het beest nog nooit in het wild gezien, al zou ik dat toch graag een keer meemaken. Geen idee hoe ik zou reageren trouwens...
Een prima onderwerp om de stand van het land mee te beschrijven: gepolariseerd, verdeeld in twee kampen, je bent voor of tegen. Als voor bent, kun je direct een lijstje maken waar je ook voor bent. Idem als je tegen bent.
hun fietsen.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 06 sep 2025 16:15

:like:
De spijker op z'n kop Bert.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 06 sep 2025 16:53

Waarom gepolariseerd ?? Je kan er toch ook neutraal in staan net als ik ? Je hoeft niet altijd persé 100% vóór of tegen te zijn, hoe autistisch mijn mening over sommige onderwerpen zwart/wit kan zijn.

Zelf heb ik het beest nog nooit in het wild gezien. Maar mijn vrouw durft niet naar de Utrechtse Heuvelrug of de Veluwe voor een weekendje ATB en of Gravelride. :?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

kopjethee
Forum-lid

kopjethee 06 sep 2025 17:06

Misschien is Wolvenspray een gat in de markt

Sulla
Forum-lid

Sulla 06 sep 2025 18:14

havana schreef: 06 sep 2025 07:37 Volgens mij is het afschieten heel simpel.

In principe schiet je niet af TENZIJ andere belangen (dan de wolf) groter worden. Met betrekking tot de "probleemwolf" Bram is dat punt nu wel bereikt. Diverse kinderen zijn gebeten, alle horeca is quasi leeg. Iedereen heeft er last van. De vergunning is dan ook verleend, alleen heeft de provincie nog geen opdracht tot afschot gegeven (waarom weet ik eigenlijk niet).

Anyway, ik heb helaas nog steeds geen wolf gezien terwijl ik toch behoorlijk veel op de Utrechtse Heuvelrug fiets.
Duitse wolven expert (die hebben er toch wat langer ervaring mee dan de roze bril experts in NL) zegt ook dat probleem wolf bram al lang 'abgeknalt' had moeten worden.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 06 sep 2025 18:21

De experts in Nederland hebben juist al heel lang aangegeven dat er met paintball geweren gejaagd moest worden. Juist om een Bram te voorkomen.
Alleen in Nederland hebben we hele fanatieke organisaties die overal tegen procederen en de maatregelen daardoor tegenwerken.

Gesloten