Ik denk niet dat dat gaat werken...lijkt mij stug dat sealant gaatjes dicht in een butyl binnenband. Ik heb het wel eens in een tube gedaan van een dicht tijdritwiel, maar of dat zou hebben gewerkt bij lek, durf ik niet te zeggen.Jan V. schreef: ↑01 jul 2025 11:43 Ik gebruik binnenbanden met uitneembare ventielkern.
Heb nu ergens gelezen dat het geen slecht idee is om via het open ventiel de binnenband op te vullen met 30 ml sealant.
Die dicht dan ook kleine gaatjes.
Of gaan we dan weer dezelfde toer op zoals met tubeless banden...?
Van tubeless naar gewone banden
In een tube werkt sealant zeker wel. Zelf een paar keer nodig gehad in de tijd dat ik tubes reed. Dit was eenmaal op een Conti Competition ( butyl inner ) en één keer een Vittoria Corsa ( latex inner )
Van Schwalbe verkochten ze vroeger ( ca 10 jaar terug ) ook butyl biba’s met een anti lekoeistof. Of het goed werkte weet ik niet uit ervaring.
Van Schwalbe verkochten ze vroeger ( ca 10 jaar terug ) ook butyl biba’s met een anti lekoeistof. Of het goed werkte weet ik niet uit ervaring.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Ik heb 't wel eens in een biba gedaan, bij een stadsfiets. Dat werkte een paar weken prima.
Denk van wel. Als de sealant een gaatje kan dichten in een dikke tubelessband, zal dit ook wel lukken met een biba.
Geeft toch een extra bescherming, zonder het gedoe van een echte tubelessband.
Eens proberen met de Muc Off Inner Sealant ( speciale sealant voor binnenbanden).
Geeft toch een extra bescherming, zonder het gedoe van een echte tubelessband.
Eens proberen met de Muc Off Inner Sealant ( speciale sealant voor binnenbanden).
Voor wie dat nog niet wist, er bestaan kant-en-klare binnenbanden met anti-lekvloeistof, bijvoorbeeld:
https://www.mantel.com/joe-s-no-flats-s ... binnenband
https://www.mantel.com/joe-s-no-flats-s ... binnenband
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Tja, niet gezien, maar dan koop je ze toch bij Bikeinn:
https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/joe ... lsrc=aw.ds
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik ben ook van tubeless afgestapt.
Inderdaad ook gedoe met sealant.
Maar wat ik nog erger vind. Het werkt niet goed als de druk wat hoger is. Boven de 4 bar dicht de sealant niet goed af. Ik heb verschillende merken geprobeerd maar allemaal het zelfde probleem.
Ik rijd nu met latex binnenbanden Vittoria.
Ik heb ook met TPU gereden. Bij Alie vandaan, ging ook wel goed.
Allen TPU is lastiger met monteren en dat was voor mij onderweg haast niet te doen.
Dus TPU als reserveband was voor mij niets.
Hier nog even een nabrander.
Ik heb later nog een paar aerotan bandjes van Schwalbe op de kop getikt
Het monteren gaat bij deze biba perfect.
Het zat dus in de Alie bandjes.
Inderdaad ook gedoe met sealant.
Maar wat ik nog erger vind. Het werkt niet goed als de druk wat hoger is. Boven de 4 bar dicht de sealant niet goed af. Ik heb verschillende merken geprobeerd maar allemaal het zelfde probleem.
Ik rijd nu met latex binnenbanden Vittoria.
Ik heb ook met TPU gereden. Bij Alie vandaan, ging ook wel goed.
Allen TPU is lastiger met monteren en dat was voor mij onderweg haast niet te doen.
Dus TPU als reserveband was voor mij niets.
Hier nog even een nabrander.
Ik heb later nog een paar aerotan bandjes van Schwalbe op de kop getikt
Het monteren gaat bij deze biba perfect.
Het zat dus in de Alie bandjes.
Laatst gewijzigd door Ghoogen op 10 okt 2025 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan ligt het echt aan je techniek hoor. Zelfs een gebruikte TPU biba opnieuw terug monteren is een piece du kak, als je weet hoe het moet.
Zacht opblazen en in het velgbed leggen ( rondom, nadat één kant van de buba al goed zit ). Dan buitenband vanaf ventiel in de velg en klaar. Dus niet samen met de buba er in proberen te frotten. Dat wordt bij TPU moeilijk.
Zacht opblazen en in het velgbed leggen ( rondom, nadat één kant van de buba al goed zit ). Dan buitenband vanaf ventiel in de velg en klaar. Dus niet samen met de buba er in proberen te frotten. Dat wordt bij TPU moeilijk.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Heb zopas beide binnenbanden gevuld met Muc Off Inner Sealant.
Noem het een soort haat/liefde verhouding met sealant.
Maar het zal toch een hoop minder geknoei opleveren.
Hopeljjk krijg ik plots geen klapband..haha.
Zien wat het geeft de komende tijd...
Noem het een soort haat/liefde verhouding met sealant.
Maar het zal toch een hoop minder geknoei opleveren.
Hopeljjk krijg ik plots geen klapband..haha.
Zien wat het geeft de komende tijd...