Het gaat niet om maximale remkracht maar om het kunnen doseren van die maximale kracht.
Met een schrijfrem gaat dat veel beter.
Het geluid, snap ik helemaal niets van een velgrem maakt meer herrie dan een schijfrem. Zeker op een carbon velg.
Er wordt hier veelal negatief over een schijfrem gedaan. Maar er is geen enkel technisch nadeel aan een schijfrem alleen maar voordelen afgezonderd het gewicht.
Met een schijfrem ben ik echt sneller in een afdaling, dat het maar marginaal is een seconde of 10 misschien op 10 minuten dalen, maar het is wel een voordeel. jij rijd ook veel relaxter naar beneden en hoeft veel minder hard te knijpen.
Als jumbo lichter wil, dan nemen ze toch gewoon hand gespaakte wielen........ moeten ze het alleen zelf betalen.
De fiets keuze hangt ook af van de aero voordelen. Ze willen en aero en gewicht, voor dat laatste kom je bij velgremmen uit. Er zit daarnaast vrij snel 200gram lak op een frame zeker celeste, gezien dat geen gezicht is met het lelijkste tenu uit het peleoton, kunnen ze beter zwart nemen
Volgens mij worden bv de sunweb frames gespoten bij de spuiter van Red Bull, dat schijnt ook ruim 100 gram te schelen. Een zwarte S5 krijg je niet zomaar onder de 7.5.