Vandaag geklust aan de fiets
Gaat perfect. Alleen toen ik nog wat gouden boutjes bestelde voor de details, zag ik ook nog wat gouden ventielen. Die heb ik ook maar besteld. Leuk detail, maar dat komt wel een andere keer. Eerst maar eens lekker toeren met de nieuwe bike, nu het morgen weer droog lijkt te zijn.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Na weer een piepende en krakende Dura-Ace schijven (waren uiteindelijk verglaasde blokjes) nieuwe Galfer Fixed Wave CL voor en achter gemonteerd incl nieuwe blokjes
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Net voor het eerst zelf mijn ketting vervangen van mn fiets. Het was in 10 minuten gedaan inclusief instructiefilmpje kijken. ik zit nog een beetje van… is het echt zo simpel of heb ik iets gemist? Morgen maar even op de binnentrainer uittesten 
-
i-mac
Komt waarschijnlijk bij velen bekend voor. Dan ben je trots dat je die ketting kon vervangen, vraag je je af waar dat geluid toch vandaan komt
Gisteren na het thuiskomen mijn nieuwe deda stuur toch op de correcte torque vastgezet. Het lijkt erop dat ik dat bij montage vergeten was maar dat het toch net vast genoeg was om niet los te komen op de rollen. Dat putje in de weg 5km ver in de rit, net wat meer. Gelukkig niet op mijn gezicht gegaan maar het was toch effe schrikken. Tochtje maar uitgereden in de drops.
Uno-X Mobility or bust!
Vanochtend de Fairlight gravelbike een voorjaarsbeurtje gegeven. Eerst de fiets goed gewassen. Daarna balhoofd- en trapaslagers schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet.
Verse ketting gemonteerd én tot slot nieuwe bandjes (Vredestein Aventura 44mm) tubeless laten ploppen.
Schoon en fris voor nieuwe avonturen!
Verse ketting gemonteerd én tot slot nieuwe bandjes (Vredestein Aventura 44mm) tubeless laten ploppen.
Schoon en fris voor nieuwe avonturen!
Te gek dat het nog allemaal demontabele lagers zijn, bij mij zijn balhoofd- en trapaslager industrielagers die je alleen maar kan vervangen.Hanz Bé schreef: ↑14 mar 2022 13:52 Vanochtend de Fairlight gravelbike een voorjaarsbeurtje gegeven. Eerst de fiets goed gewassen. Daarna balhoofd- en trapaslagers schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet.
Verse ketting gemonteerd én tot slot nieuwe bandjes (Vredestein Aventura 44mm) tubeless laten ploppen.
Schoon en fris voor nieuwe avonturen!
5B2DB089-B5F3-4689-9639-356A74C87585.jpeg
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Bij mij ook hoor. Maar daar zat ook veel troep op na een winter, en dan helpt schoonmaken en de buitenkant, seals enzo even weer invetten denk ik ook.
Nog niet geklust, maar mag wel weer aan de bak: was aan het einde van de middag een heerlijk rondje aan het gravellen en hing ineens de linkercrank (non drive side) los met pedaal aan mijn schoen. Ok..... Nu zit ik dicht tegen de vermogens van MVP aan, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. De bout waarmee je bij SRAM (red 22 GXP) de linkercrank vastzet aan de trapas, bleek afgebroken te zijn.
Nu zie ik dat bike24 SRAM GXP crank Bolt M15 met extract M22 verkoopt. Heeft iemand daar ervaring mee?
Andere optie is op zoek gaan naar een linkercrank GXP, 172.5mm. Hopelijk heeft iemand die in de kast liggen vanwege een enkelvoudige PM pod.
Nu zie ik dat bike24 SRAM GXP crank Bolt M15 met extract M22 verkoopt. Heeft iemand daar ervaring mee?
Andere optie is op zoek gaan naar een linkercrank GXP, 172.5mm. Hopelijk heeft iemand die in de kast liggen vanwege een enkelvoudige PM pod.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5724
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Je kan gewoon zo een bout kopen. Die gaan waarschijnlijk alleen kapot als de crank al aan het loslopen is trouwens. Anders kan er eigenlijk weinig kracht op de bout geven.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!