Ik begrijp niet waarom men van boven naar beneden het stuurlint wikkelt omdat men bij het kracht zetten van de handen op het stuur onwillekeurig de tape naar zich toe draait en in de beugel grip heeft tegen de wikkeling in. Een mooie (zwarte) tape aan de bovenkant is helemaal niet lelijk, tenzij men niet in staat is om het op die manier 'mooi' af te werken volstaat het wikkelen vanaf de bovenzijde. Eigenlijk precies zoals het profteam van Sky in deze video vertelt/laat zien: https://www.youtube.com/watch?v=YdsIFmG9qoQ
Vandaag geklust aan de fiets
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Nou, dat valt wel mee hoor . . . . . . want volgens mij zal de meerderheid van de wielrenners zijn/haar stuurlint zoals gebruikelijk en zoals het hoort van beneden naar boven wikkelen, alleen die eigenwijze . . . . . nee laat ook maar.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gisteren nog even verder lopen klooien.DDX schreef: ↑08 feb 2022 22:16 Nou vanavond merkte ik dat remblokken voor op waren. (2400km mee gehaald)
Dat is het nadeel van schijfremmen, niet zo snel te zien dat ze (bijna) op zijn.
Nieuwe blokken erin maar toen paste wiel er niet meer in, oude blokken er weer in en met schroevendraaier poging gedaan maar na half uur klooien en proberen maar even remblokken uit strandfiets getrokken die al half versleten waren en toen paste het wel. (en nieuwe blokken ging bij strandfiets ook prima zonder gedoe)
Binnenkort maar even wat meer tijd aan besteden en fiets op montagestandaard zetten.
Zo op grond is het teveel geklooi.
Schijfremmen is leuk, maar vaak ook best wel gedoe.
Sram heeft handig spreader tooltje 1 kant ging er redelijk makkelijk in, andere kant moest ik erg veel moeite doen.
Uiteindelijk bleed poort op shifter maar opengedraaid en op die manier probleem opgelost. (paar druppels vloeistof eruit)
Geen idee waarom dit uiteindelijk oplossing was, net alsof er vanuit canyon smallere blokken in hebben gezeten ofzo.
Ik heb gisteravond en vanmiddag weer geklust aan mijn nieuwe project. Inmiddels zitten alle onderdelen er op, zijn de derailleurs afgesteld en heb ik de voorrem gebruikersklaar. Dat was nog best een klusje: de olive leek niet te passen (en een aantal krachttermen voor de ingenieurs van SRAM had ik al geuit), todat ik doorkreeg dat er schroefdraad in zit
. Het bleeden was ook nog wel een klusje. Er leek geen einde te komen aan de luchtbellen.
Morgen mag ik achterrem nog fixen, en het stuurlintje wikkelen. Ik twijfel nog of ik als extra detail ook nog de zwarte ventielen ga vervangen voor gouden. Ik wil namelijk ook wel weer een stukje buiten fietsen
Morgen mag ik achterrem nog fixen, en het stuurlintje wikkelen. Ik twijfel nog of ik als extra detail ook nog de zwarte ventielen ga vervangen voor gouden. Ik wil namelijk ook wel weer een stukje buiten fietsen
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0