Heb je ook al geprobeerd zonder het ventiel inzetstuk, de luchtstroom heeft dan minder weerstand.Jac schreef: ↑06 feb 2022 20:43 Stuur draaide niet zo zoepel meer en lager zat soms vast . Vandaag maar even vervangen en weer goed voorzien van
20220206_140240.jpg
Vervolgens dacht ik nog even snel de tubeless achterband te vervangen van de Duke velg . De Hutchinson fusion ging er redelijk op, wel strak maar te doen. Vervolgens krijg ik hem nooit meer geplopt. Alles geprobeerd , ingesopt, voetpomp, co2, compressor met verschillende aansluitingen, krijg het niet goed passend. Los slangetje past nog het beste, maar helaas nog niet gelukt . Morgen een pompkop op de compressor maken en dan hopen dat het lukt. Het is altijd nog gelukt dus zal wel goed komen.
Vandaag geklust aan de fiets
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja zeker , heb echt al van alles geprobeerd .
Alleen nog geen 2de laag tubeless lint gelegd .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Het is gelukt een 2de laag tubeless lint was de oplossing
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Vanavond ook nog maar even het stuurlint vervangen. Van boven naar beneden gewikkeld, heeft een voordeel dat de bovenkant mooi zit zonder tape.
Alleen krijg ik de onderkant niet zo makkelijk goed . Lukt uiteindelijk wel.
Alleen krijg ik de onderkant niet zo makkelijk goed . Lukt uiteindelijk wel.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Nou vanavond merkte ik dat remblokken voor op waren. (2400km mee gehaald)
Dat is het nadeel van schijfremmen, niet zo snel te zien dat ze (bijna) op zijn.
Nieuwe blokken erin maar toen paste wiel er niet meer in, oude blokken er weer in en met schroevendraaier poging gedaan maar na half uur klooien en proberen maar even remblokken uit strandfiets getrokken die al half versleten waren en toen paste het wel. (en nieuwe blokken ging bij strandfiets ook prima zonder gedoe)
Binnenkort maar even wat meer tijd aan besteden en fiets op montagestandaard zetten.
Zo op grond is het teveel geklooi.
Schijfremmen is leuk, maar vaak ook best wel gedoe.
Dat is het nadeel van schijfremmen, niet zo snel te zien dat ze (bijna) op zijn.
Nieuwe blokken erin maar toen paste wiel er niet meer in, oude blokken er weer in en met schroevendraaier poging gedaan maar na half uur klooien en proberen maar even remblokken uit strandfiets getrokken die al half versleten waren en toen paste het wel. (en nieuwe blokken ging bij strandfiets ook prima zonder gedoe)
Binnenkort maar even wat meer tijd aan besteden en fiets op montagestandaard zetten.
Zo op grond is het teveel geklooi.
Schijfremmen is leuk, maar vaak ook best wel gedoe.
Van boven naar beneden wikkelen heeft een groot nadeel en dat is dat het gaat rafelen.
Dat is onzin, ik doe doe dit al 15 jaar zo en het gaat nooit rafelen. Nooit.
Ik doe altijd van boven naar beneden en het stuurlint is al lang versleten voordat er iets gaat rafelen.
Je moet het strak genoeg aantrekken en dan geeft het absoluut geen problemen (zelfs niet met goedkoop stuurlint van de Decathlon)
Je moet het strak genoeg aantrekken en dan geeft het absoluut geen problemen (zelfs niet met goedkoop stuurlint van de Decathlon)

Nog nooit last gehad van rafelen
Wat hier al eerder is gezegt strak wikkelen . Heb de laatste 2 keer Deda gebruikt .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs