Onlangs naar Amsterdam geweest, netjes 130 en dan ruim beter dan 1:20 (onder de 5l/100km)
Het grote auto-topic
Mag niet, maximaal 100 of 's-nachts op sommige wegen maximaal 120.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Inderdaad van 19h - 06h maximaal 130 km/h (3 procent meetcorrectie) in Nederland, tenzij anders aangegeven.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 17273
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
En ik dacht dat een snelheidsboete in Nederland ook flink duurder is dan in België.
In België neem ik nogal eens een gokje waar ik dat in Nederland niet, of toch niet bewust, doe.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dat heb ik in Duitsland. Een snelovertreding die niet al te gek is (op de snelweg bv.) kost je niet de kop. Dus daar staat de cruise control vaker 10km/u hoger dan eigenlijk is toegestaan. Als je dan nog de afwijking van de snelheidsmeter en de correctie op de meting meeneemt dan gaat het hooguit om een paar km/u. Maar voor je gevoel (lekker subjectief) lijk je dan veel meer 'op te schieten'. 
Ride bikes, not tanks!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 14995
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja net als op de fiets 34 a 35 voelt ook veel lekkerder dan 30.
In de auto vind ik 130 / 150 de lekkerste snelheid. Niet te inspannend en je bent wel echt aan het rijden.
In de auto vind ik 130 / 150 de lekkerste snelheid. Niet te inspannend en je bent wel echt aan het rijden.
Op een afstand van 100 km scheelt die 10km/h harder maar ongeveer 5 minuten rijtijd.leon1 schreef: ↑13 mar 2025 08:52 Dat heb ik in Duitsland. Een snelovertreding die niet al te gek is (op de snelweg bv.) kost je niet de kop. Dus daar staat de cruise control vaker 10km/u hoger dan eigenlijk is toegestaan. Als je dan nog de afwijking van de snelheidsmeter en de correctie op de meting meeneemt dan gaat het hooguit om een paar km/u. Maar voor je gevoel (lekker subjectief) lijk je dan veel meer 'op te schieten'.![]()
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43498
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Maar veel actiever gevoel tijdens het rijden ipv meesukkelen op de rechterbaan.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik kan het te snel rijden steeds minder begrijpen. Levert je quasi geen tijdswinst op, tenzij je als een malle gaat rijden of 100'den kilometers rijdt.
Rustig rijden is echt zo veel fijner voor de geest. Als ik auto's zie slalommen, remmen, inhalen,... dan weet ik dat die z'n kas zit op te fretten (op z'n Vlaams) omdat het niet snel genoeg gaat. Ik moet dikwijls de N8 nemen, een lange rechte weg met veel verkeer. Ik zie de auto die me 10-15 km geleden inhaalde dikwijls dan nog geen 100m voor me rijden. Ik ben relax. Hij/zij vermoedelijk niet.
Enkel op reis naar het zuiden zet ik in FR de cruise control ook op een 137-138. Dat rijdt gewoon heel fijn op de goeie autosnelwegen bij de zuiderburen. Dan rij je in realiteit een km of 2-3 te snel. Nog nooit geflitst.
Op de motorfiets is het iets anders vrees ik... Al ben ik daar ook absoluut geen snelheidsfreak.
En hoera, de LPG prijs is 9-10 cent gezakt op een weekje tijd
Volgetankt voor 25 euro. Goed voor een 450 km.
En we tanken zelden benzine. Dus range anxiety bij elektrische auto's snap ik dus ook niet. Wij rijden een goeie 20.000 km per jaar en moeten dus quasi om de 400 km tanken. Dat zou - voor ons althans - perfect te doen zijn met een EV. Enkel op bovengenoemde reis naar Zuid-Frankrijk zou dat wat plannen vergen. Maar d's dus enkele dagen op een heel jaar.
Rustig rijden is echt zo veel fijner voor de geest. Als ik auto's zie slalommen, remmen, inhalen,... dan weet ik dat die z'n kas zit op te fretten (op z'n Vlaams) omdat het niet snel genoeg gaat. Ik moet dikwijls de N8 nemen, een lange rechte weg met veel verkeer. Ik zie de auto die me 10-15 km geleden inhaalde dikwijls dan nog geen 100m voor me rijden. Ik ben relax. Hij/zij vermoedelijk niet.
Enkel op reis naar het zuiden zet ik in FR de cruise control ook op een 137-138. Dat rijdt gewoon heel fijn op de goeie autosnelwegen bij de zuiderburen. Dan rij je in realiteit een km of 2-3 te snel. Nog nooit geflitst.
Op de motorfiets is het iets anders vrees ik... Al ben ik daar ook absoluut geen snelheidsfreak.
En hoera, de LPG prijs is 9-10 cent gezakt op een weekje tijd
En we tanken zelden benzine. Dus range anxiety bij elektrische auto's snap ik dus ook niet. Wij rijden een goeie 20.000 km per jaar en moeten dus quasi om de 400 km tanken. Dat zou - voor ons althans - perfect te doen zijn met een EV. Enkel op bovengenoemde reis naar Zuid-Frankrijk zou dat wat plannen vergen. Maar d's dus enkele dagen op een heel jaar.
