Het grote schijfremmentopic
Poepie in het broekie in zo'n situatie. Maar wat werkte niet meer? Dat staat er niet bij. Had hij zijn blokken opgerookt? Was er een lek waardoor alle olie weg was? Wat?
- daniel1975
- Forum-lid HC
2 remmen tegelijk niet werkend?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid HC
Dat lijkt mij ook nogal sterk! Of een prutser bij de ploeg die niet weet hoe hij er aan moet werken.
Ook mooi dat filmpje eronder. Een stuur op je fiets is top - tot die afbreekt

Als je voorrem ermee stopt dan richt je met alleen achter niet zoveel uit tenzij je goed bent in driften zoals Sagan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Daar heb je wel gelijk in Nico.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Wat wil je insinueren? Dat hij zijn eigen fietsen saboteert? Dat hij met een zaag een slipje maakt in zijn carbon voorvork in de hoop dat deze afbreekt en wat olie uit zijn remmen laat zodat hij ergens rechtdoor kan rijden. In de hoop dat hij een verzekeringspremie krijgt ofzo?
Vapor lock is een gekend probleem, of ga je dat ook ontkennen?
-
- Forum-lid HC
Ik insinueer helemaal niks. 1 keer zoiets meemaken, is een toeval, 2 keer is een patroon.NoChain schreef: ↑19 aug 2020 11:50Wat wil je insinueren? Dat hij zijn eigen fietsen saboteert? Dat hij met een zaag een slipje maakt in zijn carbon voorvork in de hoop dat deze afbreekt en wat olie uit zijn remmen laat zodat hij ergens rechtdoor kan rijden. In de hoop dat hij een verzekeringspremie krijgt ofzo?
Vapor lock is een gekend probleem, of ga je dat ook ontkennen?
Ik weet niet waaraan dat ligt: kan aan hemzelf liggen, kan aan het materiaal van de ploeg liggen, kan aan de mecanicien liggen,... (of hij heeft gewoon heel erg veel pech)

Mijn voorste schijfrem liep aan. De laatste keren dat ik mijn fiets gebruikte steeds vaker en langer.
Eerst de calipers grondig gereinigd met een kwast en Dasty. Vermits dat niets opleverde ookmaar even de remblokken verwijderd. Wat blijkt? Na 'slechts' 5700km zijn ze helemaal versleten en is zelfs een deel van de veer afgebroken:

Is dit normaal na slechts 5700 km? Met velgremmen deed ik 15.000km met een set remblokken vooraan.
En moeten de remblokken niet symmetrisch slijten? Mag ik concluderen dat de caliper slecht uitgelijnd is. Of kan het zijn dat de pistons niet symmetrisch bewegen door vuil?
Eerst de calipers grondig gereinigd met een kwast en Dasty. Vermits dat niets opleverde ookmaar even de remblokken verwijderd. Wat blijkt? Na 'slechts' 5700km zijn ze helemaal versleten en is zelfs een deel van de veer afgebroken:

Is dit normaal na slechts 5700 km? Met velgremmen deed ik 15.000km met een set remblokken vooraan.
En moeten de remblokken niet symmetrisch slijten? Mag ik concluderen dat de caliper slecht uitgelijnd is. Of kan het zijn dat de pistons niet symmetrisch bewegen door vuil?