Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16140
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 okt 2023 14:49

Ernie C. schreef: 29 okt 2023 14:21 ....... Ik vind het dus inderdaad niet raar dat best veel moslims, die toch al meer aan de Palestijnse kant van het conflict staan, wat minder problemen hebben met Hamas. ..........

En dan zijn er West-Europeanen die het allemaal niet zo raar vinden. Ik wel.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16416
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 okt 2023 15:51

Ik juich het niet toe, ik constateer dat er over en weer een wat vijandige sfeer hangt en ik snap dat dat erg negatieve gevolgen heeft.
In plaats van die vijandigheid proberen te bestrijden met nog meer vijandigheid, kies ik voor de positieve benadering, want er gaat ook echt heel veel goed.
Campagnolo Ultra Dork

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1033
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 29 okt 2023 17:24

Net in Den Haag met de tram langs een vreemdzame pro-Palestina demonstratie gereden. Kunnen die agressieve witte voetbalsupporters wat van leren.

pino
Forum-lid
Berichten: 3585
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 29 okt 2023 17:38

Vandaag een rit gereden zonder iemand die bij een bruiloft moest zijn. De bruid was een Palestijnse. Huis van de familie op de westoever was van de week opgeblazen. Daar word ik stil van.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38289
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 okt 2023 18:53

Israel is in hoog tempo hun goodwill aan het verliezen helaas door dit soort stomme acties. Die kolonisten hebben een soort van licence to kill.
Less is bore

pino
Forum-lid
Berichten: 3585
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 29 okt 2023 18:57

Sinds 1967 heb ik mijn twijfels over Israelisch doen en laten. Maar een jaarlijkse solidariteitsdag om de Holocaust niet te vergeten door met een keppeltje te lopen zou ik ondersteunen.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8404
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 okt 2023 19:13

Maar dat heeft toch niets met het huidige conflict te maken?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

pino
Forum-lid
Berichten: 3585
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 29 okt 2023 19:19

Enzzo schreef: 29 okt 2023 19:13 Maar dat heeft toch niets met het huidige conflict te maken?
Waarom denk je dat de VS en Rutte Israel "onvoorwaardelijk" steunen?
Dat kun je niet anders dan in een historisch perspectief zien.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16140
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 okt 2023 19:19

Ik herinner mij vooral de eerste beelden van Palestijnen die met hun blijdschap en vreugde, na de raid van Hamas terroristen, geen blijf wisten.
In West Europa komen de regeringen niet verder dan deze daad in de strengste bewoordingen te veroordelen.
De Israëli's slaan gewoon keihard terug.
Israël wordt omringd door buurlanden die de staat Israël en haar inwoners het liefst volledig zouden vernietigen, dat is de harde werkelijkheid.
De aanslagen in Nice, de Bataclan, Parijs, Maalbeek, Zaventem en zoveel andere plaatsen misschien is iedereen dat al vergeten, ik niet.
I know myself like no one else
Nothing to defend

pino
Forum-lid
Berichten: 3585
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 29 okt 2023 19:32

Omdat het dichtbij komt, is het erger?
Allemaal heel triest.
En als (voormalig) lezer van Charlie Hebdo is mijn geheugen al lang flink overprikkelt.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8404
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 okt 2023 19:39

pino schreef: 29 okt 2023 19:19
Enzzo schreef: 29 okt 2023 19:13 Maar dat heeft toch niets met het huidige conflict te maken?
Waarom denk je dat de VS en Rutte Israel "onvoorwaardelijk" steunen?
Dat kun je niet anders dan in een historisch perspectief zien.
Ja dat vraag ik me ook af!
En dat historisch perspectief is iets waarmee het joodse volk al decennia lang schermt. Dat staat echt volledig los van het huidige conflict. Dat gaat over hele andere, voornamelijk westerse, inmenging, in de historie.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8404
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 okt 2023 19:45

Lcsmet schreef: 29 okt 2023 19:19 Ik herinner mij vooral de eerste beelden van Palestijnen die met hun blijdschap en vreugde, na de raid van Hamas terroristen, geen blijf wisten.
In West Europa komen de regeringen niet verder dan deze daad in de strengste bewoordingen te veroordelen.
De Israëli's slaan gewoon keihard terug.
Israël wordt omringd door buurlanden die de staat Israël en haar inwoners het liefst volledig zouden vernietigen, dat is de harde werkelijkheid.
De aanslagen in Nice, de Bataclan, Parijs, Maalbeek, Zaventem en zoveel andere plaatsen misschien is iedereen dat al vergeten, ik niet.
Dat de Israëlisch het recht hebben om zich te verdedigen tegen afschuwelijk terrorisme ontkent niemand.
Maar een genocide ontketenen als antwoord daarop maakt ze geen haar beter!

Wat de aanslagen van andere moslimsterroristen die je aanhaalt daarmee te maken hebben is mij een raadsel! Volgens mij ging deze discussie over het Palestijns- Israëlische conflict
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie