Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

matthiav
Forum-lid

matthiav 08 feb 2018 11:19

Anderzijds, wat is er zo geheim aan je adres? Bij quasi elke inschrijving voor een event, klantenkaart, nieuwsbrief, abonnement, (en ga zo nog maar even voort, of het nu online of offline is) moet je een adres en gsm nummer opgeven. Dan zou ik me meer zorgen maken over de (biometrische) gegevens van je activiteiten zelf, want dat is iets wat Strava wel heeft tov. andere databases en waarmee sommige partijen (pak maar een verzekeraar) wel iets mee kan doen.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 08 feb 2018 11:43

matthiav schreef: 08 feb 2018 11:19 Anderzijds, wat is er zo geheim aan je adres? Bij quasi elke inschrijving voor een event, klantenkaart, nieuwsbrief, abonnement, (en ga zo nog maar even voort, of het nu online of offline is) moet je een adres en gsm nummer opgeven. Dan zou ik me meer zorgen maken over de (biometrische) gegevens van je activiteiten zelf, want dat is iets wat Strava wel heeft tov. andere databases en waarmee sommige partijen (pak maar een verzekeraar) wel iets mee kan doen.
Inbrekers.

Als er altijd iemand thuis is wanneer jij aan het fietsen bent, dan is daar geen probleem.
Wanneer dat niet zo is en jij altijd dezelfde tijd op de fiets stapt, dan is dat wel interessante informatie voor een inbreker

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 feb 2018 11:52

Er zijn toch makkelijkere opties, dit valt voor mij in dezelfde categorie als de smart thermostaat hacken.

Stuk realistischer lijkt mij het scenario waar het boevengilde opzoek is naar dure fietsen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 08 feb 2018 12:12

matthiav schreef: 08 feb 2018 11:19 Anderzijds, wat is er zo geheim aan je adres? Bij quasi elke inschrijving voor een event, klantenkaart, nieuwsbrief, abonnement, (en ga zo nog maar even voort, of het nu online of offline is) moet je een adres en gsm nummer opgeven. Dan zou ik me meer zorgen maken over de (biometrische) gegevens van je activiteiten zelf, want dat is iets wat Strava wel heeft tov. andere databases en waarmee sommige partijen (pak maar een verzekeraar) wel iets mee kan doen.
De organisaties en instanties die je adresgegevens vragen zijn verplicht hier zorgvuldig mee om te gaan, dat is wat anders dan de gegevens open en bloot op het net te zetten.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 08 feb 2018 12:47

Of je het risico groot, middel of klein inschat, bepaal je uiteindelijk zelf.
Mijn vraag zou zijn: ben je er mee bekend en accepteer je het?

En wat je thermostaat en andere IoT devices betreft: stel je een scenario waarin de Russen in éen klap alle Néfit thermostaten hacken. Of de verlichting van de Schipholtunnel, de Coentunnel etc. Gewoon door in de juiste velden 'admin' en 'admin' in te voeren.

matthiav
Forum-lid

matthiav 08 feb 2018 13:21

scottwilko schreef: 08 feb 2018 11:43
Inbrekers.

Als er altijd iemand thuis is wanneer jij aan het fietsen bent, dan is daar geen probleem.
Wanneer dat niet zo is en jij altijd dezelfde tijd op de fiets stapt, dan is dat wel interessante informatie voor een inbreker
Dan is een 9-to-5 job wel een gevaarlijke bezigheid! ;)

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 08 feb 2018 16:54

matthiav schreef: 08 feb 2018 13:21
scottwilko schreef: 08 feb 2018 11:43
Inbrekers.

Dan is een 9-to-5 job wel een gevaarlijke bezigheid! ;)
Nee hoor, niet gevaarlijk maar wel handig om te weten.! ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 10 feb 2018 21:00

Sinds een tijdje geeft Strava veel teveel hoogtemeters voor mijn ritjes. Vandaag in Friesland 175hm op een rit van 88km. Laatst 212hm op een rit van 160km en ga zo maar door. Dit was de voorgaande jaren niet zo. Ik log mijn ritjes met Garmin 800 of 500. Maar net welke erop zit en bij beide gaat het mis. Ook als ik voor de rit de altitute op 0 zet. Hoe kan dit?

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 10 feb 2018 23:35

Sinds een tijdje. Imho al jaren.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 11 feb 2018 08:09

NuitKor schreef: 10 feb 2018 21:00 Sinds een tijdje geeft Strava veel teveel hoogtemeters voor mijn ritjes. Vandaag in Friesland 175hm op een rit van 88km. Laatst 212hm op een rit van 160km en ga zo maar door. Dit was de voorgaande jaren niet zo. Ik log mijn ritjes met Garmin 800 of 500. Maar net welke erop zit en bij beide gaat het mis. Ook als ik voor de rit de altitute op 0 zet. Hoe kan dit?
Voorheen werden alle hoogtemeters van Strava binnen een marge van 10 meter niet mee gerekend bij de totalen. Sinds een jaar of 2 is dit wel zo. Elk heuveltje/terpje en viaduct is weer een paar meter. Die cumulatief worden opteld. Op lange ritten pak zo maar 100 Tot 200 meter in het vlakke Groningen en Friesland

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 feb 2018 10:23

Het is vooral de wind die het veroorzaakt i.c.m. alle kleine verschillen bij elkaar op blijven tellen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC

DDX 11 feb 2018 10:36

Maar die hoogtemeters komen toch van je garmin en strava neemt ze toch gewoon 1op1 over ?

Plaats reactie