
Canyon
Voor de geinteresseerden, omzet Canyon met 7% omlaag en EBITDA -29%. Vooral dat laatste is niet best. Vorig jaar -19%, dus een flinke verslechtering.
https://www.wielerflits.nl/materiaalzon ... t-comments
Iemand een beeld hoe het zet bij andere merken? Niet iedereen publiceert deze cijfers volgens mij.
https://www.wielerflits.nl/materiaalzon ... t-comments
Iemand een beeld hoe het zet bij andere merken? Niet iedereen publiceert deze cijfers volgens mij.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
Ik verbaas mij bij Canyon (en andere merken) over hoe breed en diep hun aanbod is, dat is gewoon duur. Het zal mij niet verbazen als ze dat toch gaan indikken, niet meer voor elke (door hun zelf) te bedenken niche iets gaan aanbieden. Geen stads/trekking fietsen meer, Aeroad en Ultimate samenvoegen, alleen nog twee frame varianten ipv 3 (of 4 alu meegerekend). Geen of minder voorraad complete fietsen en meer overgaan naar assemble-to-order zoals ze dat nu al doen voor de CFR/Aeroad waarbij ze dan commercieel een pluspuntje kunnen pakken doordat kopers dan wel bv een andere stuurpen kunnen laten plaatsen. En verder goed mogelijk dat ze in kosten als sponsoring e.d. gaan snijden. Back to basics?
Eens. Ik verwacht ook stappen bij het in mijn ogen veel te grote sponsorbudget. Hoeveel ploegen, individuen en evenementen doen ze wel niet? De investeringsmaatschappij zal eisen stellen voor volgend jaar.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
Mijn nieuwe Aeroad CFR heeft een lelijke rode sticker onder de bidonhouder waar ik vanaf wil. Iemand ervaring hoe die het beste eraf te krijgen? Kun je deze gewoon voorzichtig eraf trekken en blijft er dan vanalles achter? En wat is beste manier om laatste restanten te verwijderen? Frame is https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... groesse=XL
Is de eerste actie die ik doe als mijn nieuwe Canyon binnenkomt
. Zitten vaak wel echt goed vastgeplakt, maar je haalt hem er zo af en met een beetje WD40 oid haal je eventuele lijmresten weg.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
Ik zag in Fiets 12-2025 dat de Canyon Grizl CF SL 8 afgemonteerd wordt met een mix van GRX en XT: de crankset, shifters en remklauwen zijn GRX maar de achterderailleur en cassette XT (Shimano Deore XT Di2 RD-M8250-GS 12s derailleur en Shimano Deore XT CS-M8200-12 cassette).
Waarom XT en geen GRX ?
Edit: Heeft het met het bereik van de cassette te maken? Ik vind niets terug over de vertanding van de cassette op de website van Canyon of in het artikel van Fiets. Ook de grootte van het kettingblad is niet gespecifieerd. Toch wel een manco van Canyon.
Bij Mantel zie ik dat XT 12-speed een 9-45 en een 10-51 optie heeft.
Maar een standaard GRX820 1X groepset wordt geleverd met een 10-51 cassette.
Waarom XT en geen GRX ?
Edit: Heeft het met het bereik van de cassette te maken? Ik vind niets terug over de vertanding van de cassette op de website van Canyon of in het artikel van Fiets. Ook de grootte van het kettingblad is niet gespecifieerd. Toch wel een manco van Canyon.
Bij Mantel zie ik dat XT 12-speed een 9-45 en een 10-51 optie heeft.
Maar een standaard GRX820 1X groepset wordt geleverd met een 10-51 cassette.
Laatst gewijzigd door roelw op 21 nov 2025 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.