Giant
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Zadel omhoog kan ik nog volgen, stuur omlaag niet echt. Is er ook gemeten met de handen in de beugel (een houding waar je toch een flink deel van de tijd in zou moeten rijden). Ik vrees dat de tweede zithouding in de hand werkt dat je bijna permanent met je handen op het stuur gaat rijden.
Dat hoor ik je wel vaker verkondigen, dat je veel met de handen in de beugel zou moeten rijden. Dat lijkt me onwaar. Ten eerste is de meest aerodynamische houding met de handjes op de remgrepen (onderarmen horizontaal). Ten tweede staan de sturen vandaag de dag een stuk lager dan pakweg 20 jaar geleden (toen er dus veel vaker in de beugel gereden werd). In de beugel rijden is iets voor in volle koers, eindsprint of afdaling, en dan vooral (volgens mij en naar mijn eigen ervaring) omdat het meer controle geeft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
grappig is dit, ik heb altijd het idee dat ik vooral veel oude knarren in de beugels zie rijden, wellicht omdat zij dus nog met hun oude framepjes rondrijden, met hogere sturen. Die van de meer aerodynamische houding met handen op de grepen ben ik wel benieuwd naar: in de beugels is het frontale oppervlak toch wel kleiner?53x11 schreef:Dat hoor ik je wel vaker verkondigen, dat je veel met de handen in de beugel zou moeten rijden. Dat lijkt me onwaar. Ten eerste is de meest aerodynamische houding met de handjes op de remgrepen (onderarmen horizontaal). Ten tweede staan de sturen vandaag de dag een stuk lager dan pakweg 20 jaar geleden (toen er dus veel vaker in de beugel gereden werd). In de beugel rijden is iets voor in volle koers, eindsprint of afdaling, en dan vooral (volgens mij en naar mijn eigen ervaring) omdat het meer controle geeft.
Frontaal oppervlak zal niet anders zijn (in beide gevallen is de rug mijn of meer horizontaal). Met de handjes op de grepen is je "vorm" gunstiger geloof ik (lagere cd waarde). Referentie heb ik niet voor je nu helaas. Maar goed, beetje off topic dit denk ik (sorry
)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
Daniel1989
- Forum-lid
@ koenmol. Leuk dat je even wilde reageren 
In dat geval zit je dus even diep als in de beugels alleen heb je het stuur anders vast. Dit is echter heel wat anders als op de foto's en wat sharkman bedoeld want die doelt er volgens mij op dat veel mensen niet in de beugel kunnen fietsen en dus ook niet met horizontaal gestrekte armen op de remgrepen!53x11 schreef:Frontaal oppervlak zal niet anders zijn (in beide gevallen is de rug mijn of meer horizontaal). Met de handjes op de grepen is je "vorm" gunstiger geloof ik (lagere cd waarde). Referentie heb ik niet voor je nu helaas. Maar goed, beetje off topic dit denk ik (sorry)
No pain no gain, no guts no glory!
Goede fietsmeting of niet, een fiets met maximale spacertoren en relatief korte stuurpen en de wens om het stuur nog iets omhoog te krijgen is gewoon geen goed passende fiets. Met een dergelijk bedrag had je ook iets kunnen kopen wat perfect past.
Niet om jouw aankoop waar je trots op bent helemaal af te kraken trouwens maar meer als waarschuwing voor andere fietsenkopers.
Niet om jouw aankoop waar je trots op bent helemaal af te kraken trouwens maar meer als waarschuwing voor andere fietsenkopers.
Campagnolo Ultra Dork
Mijn nieuwe aanwinst:

Afgelopen zaterdag het jaar goed begonnen en deze fiets aangeschaft bij Plieger Sport in Meerkerk, waar ik al jaren kom.
Ze hadden dit (overjarig) model nog nieuw staan exact in mijn maat. Standaard afgemonteerd met Ultegra mechanisch. Maar ik laat hem opbouwen met Di2. Ik ben benieuwd, nog nooit met Di2 gereden, dus ik hoop dat het gaat bevallen.

Afgelopen zaterdag het jaar goed begonnen en deze fiets aangeschaft bij Plieger Sport in Meerkerk, waar ik al jaren kom.
Ze hadden dit (overjarig) model nog nieuw staan exact in mijn maat. Standaard afgemonteerd met Ultegra mechanisch. Maar ik laat hem opbouwen met Di2. Ik ben benieuwd, nog nooit met Di2 gereden, dus ik hoop dat het gaat bevallen.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Wordt vast mooi,
Hoop wel; dat ze de interne accu monteren en je de nieuwste versie van de trp remmen hebt (anders meteen fourier laten komen) .
Hoop wel; dat ze de interne accu monteren en je de nieuwste versie van de trp remmen hebt (anders meteen fourier laten komen) .
Heb volgens mij zelf de oude trp nog 2015 Propel model?sharkman113 schreef:Wordt vast mooi,
Super remmetjes, wat zou dan het probleem moeten wezen?