Wielerseizoen 2016
- Tracing_NL
- Forum-lid
Helaas vind ik tijdritten, enkele uitzonderingen daargelaten, echt te saai om naar te kijken.
Geweldige finale gisteren, Sagan VEEL te vroeg op kop. Met de punch die hij heeft rijdt hij ze in de laatste 150 mtr allemaal naar huis. Waarom hij dan 300 meter voor de streep al aangaat is mij een volledig raadsel. Zeker als dat al de zoveelste keer is.
Geweldige finale gisteren, Sagan VEEL te vroeg op kop. Met de punch die hij heeft rijdt hij ze in de laatste 150 mtr allemaal naar huis. Waarom hij dan 300 meter voor de streep al aangaat is mij een volledig raadsel. Zeker als dat al de zoveelste keer is.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Het is duidelijk dat Sagan gefrustreerd is met zijn zoveelste 2e plek. Hij wil zo graag winnen en iedereen weet dat en gaat in zijn wiel zitten lachen.
Fantastische finale inderdaad maar wat zal Sagan zichzelf voor zijn hoofd butsen van frustratie. Van Avermaat heeft echt maximaal kunnen profiteren door eerst in de groep niks te doen en later in het wiel van Sagan te hangen.
Fantastische finale inderdaad maar wat zal Sagan zichzelf voor zijn hoofd butsen van frustratie. Van Avermaat heeft echt maximaal kunnen profiteren door eerst in de groep niks te doen en later in het wiel van Sagan te hangen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Iedereen kijkt altijd naar Sagan en het blijkt dat hij moeite heeft om een tactiek hierop te verzinnen. Van Avermaat lijkt mij iets behoudender te rijden dan afgelopen jaren en zo is er nog energie in de tank voor op de finish, hij is echt mijn favoriete buitenlandse renners en koerst nog steeds erg gretig.
Maak joe woar
tsjonge, nog 2 maanden.... dat je zo je hele voorjaar en misschien je hele seizoen wel kan vergeten. qua kansen op ritwinst, want hij zal niet top zijn. jammer dat hij er niet bij is hoor. je mist hem toch in het peloton! http://www.nu.nl/wielrennen/4230797/deg ... maken.html
is het fietsen aan het her-ontdekken
-
i-mac
Voor de liefhebbers, op één kan je Nokere Koerse volgen deze middag.
Het is inderdaad triest, dit seizoen is zeker weggegooid. Hopelijk komt hij volgend jaar dubbel en dwars terug.J.Edge87 schreef:tsjonge, nog 2 maanden.... dat je zo je hele voorjaar en misschien je hele seizoen wel kan vergeten. qua kansen op ritwinst, want hij zal niet top zijn. jammer dat hij er niet bij is hoor. je mist hem toch in het peloton! http://www.nu.nl/wielrennen/4230797/deg ... maken.html
De tol van de wereldkampioen die in veel koersen ook nog eens de top favoriet is. Toch vind ik het een heerlijke coureur zowel op als naast de fiets.mrcoffee schreef:Het is duidelijk dat Sagan gefrustreerd is met zijn zoveelste 2e plek. Hij wil zo graag winnen en iedereen weet dat en gaat in zijn wiel zitten lachen.
Koerst met z'n hart en praat met het hart op z'n tong. Waren er zo nog maar een paar!
Hij is nog jong en gaat nog zeker een paar jaar versterken (mentaal, fysiek en ervaring) en z'n erelijst gaat over 10 jaar echt wel de boeken in als een van de mooiste.
Neemt niet weg dat als hij een van de hoofdprijzen ophaalt dit voorjaar ik hem dat enorm zou gunnen. En wie niet?
- Tracing_NL
- Forum-lid
Helemaal eens Gastheer, hij koerst met zijn hart, maar als hij iets meer met zijn hoofd zou koersen zou hij echt betere uitslagen rijden. Hij moet de balans vinden tussen koersen met je hart en dus ontsnappen waar het niet verwacht wordt etc. maar dan nog wel blijven nadenken in de finale. Ik heb het idee (kan echter ook beetje toeval zijn) dan van Avermaet het nu beter begrepen heeft dan andere jaren, toen was híj namelijk altijd degene die aanviel en op het eind kansloos was.
Is in ieder geval beter en leuker om naar te kijken dan al die afwachtende "top"renners die wachten, wachten, wachten tot de laatste helling of km en er dan alsnog afgereden worden en vijftiendes worden. Wat dat betreft hou ik mijn hart (weer) vast voor de komende voorjaarsklassiekers
Is in ieder geval beter en leuker om naar te kijken dan al die afwachtende "top"renners die wachten, wachten, wachten tot de laatste helling of km en er dan alsnog afgereden worden en vijftiendes worden. Wat dat betreft hou ik mijn hart (weer) vast voor de komende voorjaarsklassiekers
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
't kan leuk worden, die klassiekers. Als iedereen gezond blijft hebben we een pak favorieten die steeds willen koersen: Boonen, van avermaet, sagan, Kristoff, Cancellara, Misschien een Roelandts, een Benoot... laat ze maar los.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Nu de heuvelklassiekers nog: wie durft er daar echt te gaan?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Voor zaterdag zijn er toch wel een hoop meer kanshebbers. Ik denk dat we een andere MSR krijgen dan andere jaren meer aanvallen vlak voor, en op de pogio en dan niet het standaard groepje wat bij km1 wegrijd......
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Ik denk dat Matthews hem pakt, in zijn eerste werd hij 3e en gezien zijn vorm.......
Kristoff is er ook nog voor de sprint maar stiekem hoop ik op Bling. Stybar, van Avermaat, Cancellara en die mannen zullen wel aanvallen dus het word nog interresant.
Kristoff is er ook nog voor de sprint maar stiekem hoop ik op Bling. Stybar, van Avermaat, Cancellara en die mannen zullen wel aanvallen dus het word nog interresant.
Maak joe woar