Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 10 GPS

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 apr 2015 22:25

Die afkorting.., GSC 10, kende ik nog niet. Waar staat dat voor?

Verder vind ik het prima dat jij je garmin wilt promoten. Maar doe je dat dan in elk topic dat over een ander merk/type fietscomputer gaat...? :ugeek:

Zo revolutionair is dat nieuwe systeem niet. Maar wel nieuw in de fietscomputer wereld. Echter heb ik zelf nog nooit ervaren dat een sensor plaatsen moeilijk is. En hoef ik die nooit te wisselen van fiets?
En bedoel je met "vuile plastieken straps" de rubberen elastieken waar een rox mee vastgezet wordt? Daar krijg je toch geen krassen mee?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

satsurfer
Forum-lid

satsurfer 02 apr 2015 06:31

Ik probeer garmin nt te promoten! Heb wel een garmin, na een barslechte bryton gehad te hebben.

Garmin's (en andere) zijn sensoren met ANT+, dus universeel. Ik vind het handig systeem dat nieuwe.

Vind jij dat niet, mij ok.

Mocht je gegoogled hebben, dan zou je zien dat gsc 10 de snelheid/cadanssensor was van, jawel...garmin. :-o

Die sensor zit op uw achteras gestrapt, maar bij duwtje kan die geen contact meer maken. Vind het ook niet mooi. 1 jaar terug een werkend exemplaar langs de straat gevonden :-). Maar zoals gezegd, doe wat je wilt. Ik zeg alleen wat er op de markt voorradig is die compatibel is met de rox.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 02 apr 2015 09:11

MarkVeenstra schreef:Die afkorting.., GSC 10, kende ik nog niet. Waar staat dat voor?...
GarminSpeedCadence 10? ;).
60 x Ventoux

richard-w
Forum-lid

Gebruikersavatar richard-w 02 apr 2015 10:22

Voor mijn werk moet ik komende tijd in het hotel in Haarlem. Nu wou ik wat routes uitzetten rond Zandvoort via de duinen voor met racefiets. Ik ben hier verder niet bekend, maar zou graag over de verharde fietspaden gaan. Kun je in Sigma data center filteren op verhard/onverhard?

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 02 apr 2015 14:25

richard-w schreef:...maar zou graag over de verharde fietspaden gaan. Kun je in Sigma data center filteren op verhard/onverhard?
In principe is dat inderdaad mogelijk. Als je een route gaat maken, kun je door op het 'tandwieltje' rechtsboven te klikken, kiezen voor een aantal opties bij Voorkeursroute:
  • De optie 'Straten' leidt je doorgaans via gewone straten (in de bebouwde kom) en wegen (buiten de bebouwde kom)
  • Bij 'Paden/fietspaden' wordt je, voor zover mogelijk, via fietspaden en binnenweggetjes geleid (ik weet niet zeker of het programma niet-verharde fietspaden dan buitensluit :!: )
  • Kies je voor 'onverharde wegen' dan zou je dus dat moeten krijgen wat jij (nu) niet wilt
Ik heb die laatste optie nog niet gebruikt, omdat ik met de racefiets eigenlijk altijd over verharde wegen en/of fietspaden wil rijden. Ik weet wel dat als je per se fietspaden of fietsroutes op wilt nemen in je tocht, je dan de tweede optie moet selecteren. Bij 'Straten' weigert het programma je route over een dergelijk parcours te laten lopen.
Je kunt overigens tijdens het intekenen van je route wisselen van optie, mocht dat nodig zijn voor je plannen. Niet vergeten eventueel weer terug te gaan naar de 'andere' optie indien gewenst, anders doet het programma 'opeens' niet meer dat wat je verwacht ;).
60 x Ventoux

richard-w
Forum-lid

Gebruikersavatar richard-w 04 apr 2015 17:04

Le Grimpeur schreef:
  • De optie 'Straten' leidt je doorgaans via gewone straten (in de bebouwde kom) en wegen (buiten de bebouwde kom)
  • Bij 'Paden/fietspaden' wordt je, voor zover mogelijk, via fietspaden en binnenweggetjes geleid (ik weet niet zeker of het programma niet-verharde fietspaden dan buitensluit :!: )
  • Kies je voor 'onverharde wegen' dan zou je dus dat moeten krijgen wat jij (nu) niet wilt
Ik heb die laatste optie nog niet gebruikt, omdat ik met de racefiets eigenlijk altijd over verharde wegen en/of fietspaden wil rijden. Ik weet wel dat als je per se fietspaden of fietsroutes op wilt nemen in je tocht, je dan de tweede optie moet selecteren. Bij 'Straten' weigert het programma je route over een dergelijk parcours te laten lopen.
Je kunt overigens tijdens het intekenen van je route wisselen van optie, mocht dat nodig zijn voor je plannen. Niet vergeten eventueel weer terug te gaan naar de 'andere' optie indien gewenst, anders doet het programma 'opeens' niet meer dat wat je verwacht ;).
Weer een duidelijk antwoord, waarvoor dank. Vandaag voor het eerst een ritje gemaakt met een ingeladen gps route, wat mij opvalt is dat deze erg vaak de melding off track geeft, gevolgd door back on track. Dit terwijl ik gewoon de route volg, langs de waddenzee/ijsselmeer. dus het kan niet door bomen komen, ook stonden er geen windmolens en hoogspanningskabels. Is deze meldig uit te schakelen? of te vergroten zodat deze er pas bij 100m van de route af word weergegeven. Ik kon dit alleen vinden voor de alarm fuctie.

Corrosie
Forum-lid

Gebruikersavatar Corrosie 04 apr 2015 18:49

Kan hoor. Settings, GPS settings, off track alarm. Ik heb 40 meter ingesteld, bevalt mij prima.

richard-w
Forum-lid

Gebruikersavatar richard-w 04 apr 2015 18:51

Corrosie schreef:Kan hoor. Settings, GPS settings, off track alarm. Ik heb 40 meter ingesteld, bevalt mij prima.
Ik dacht dat met het off track alarm het piepje werd bedoeld. Maar dit is dus het off track "scherpje" wat er voor komt?

Corrosie
Forum-lid

Gebruikersavatar Corrosie 04 apr 2015 18:54

Euhhh, ik denk dat het off track schermpje gekoppeld is aan het off track alarm. Maar de melding heb ik al een poosje niet meer gehad, dus dat weet ik niet precies meer.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 04 apr 2015 21:09

richard-w schreef:...wat mij opvalt is dat deze erg vaak de melding off track geeft, gevolgd door back on track. Dit terwijl ik gewoon de route volg, langs de waddenzee/ijsselmeer. dus het kan niet door bomen komen, ook stonden er geen windmolens en hoogspanningskabels. Is deze meldig uit te schakelen? of te vergroten zodat deze er pas bij 100m van de route af word weergegeven. Ik kon dit alleen vinden voor de alarm fuctie.
Je hebt twee types alarmering: 'Afstand naast de weg' en 'Routepuntalarm' (ik gebruik de Data Center software in het Nederlands ;)). Beide alarmeringen kun je instellen op 'uit' of 40, 80 of 120 meter. Als je vindt dat de Rox je te snel een 'You left the track' aanwijzing geeft, verander je de instelling voor 'Afstand naast de weg' gewoon van 40 naar 80 of 120 meter. Overigens begrijp ik niet goed waarom je erg vaak/snel zo'n 'alarmering' krijgt. Ik krijg hem alleen als ik fout rijd. Zelfs als ik parallel aan de in mijn Rox geladen route fiets, gaat het meestal nog goed. Dit gebeurt bijvoorbeeld als ik de route op een hoofdweg heb ingetekend en ik op de parallelweg rijd o.i.d. De alarmering 'Routepuntalarm' heeft betrekking op zogeheten POI's (Points of Interest), dus door jezelf gemarkeerde bijzondere punten op je route (café ;), bezienswaardigheid, fietsenmaker etc. etc.).
Overigens let ik alleen op waarschuwingen op het scherm, omdat de 'piepjes' voor iemand van mijn leeftijd helaas alleen te horen zijn als ik de Rox tegen mijn oor houdt :( , wat niet erg praktisch is :mrgreen: . Een aantal van die piepsignalen heb ik dan ook op 'off' staan ;).
60 x Ventoux

richard-w
Forum-lid

Gebruikersavatar richard-w 04 apr 2015 21:25

Le Grimpeur schreef:
richard-w schreef:...wat mij opvalt is dat deze erg vaak de melding off track geeft, gevolgd door back on track. Dit terwijl ik gewoon de route volg, langs de waddenzee/ijsselmeer. dus het kan niet door bomen komen, ook stonden er geen windmolens en hoogspanningskabels. Is deze meldig uit te schakelen? of te vergroten zodat deze er pas bij 100m van de route af word weergegeven. Ik kon dit alleen vinden voor de alarm fuctie.
Je hebt twee types alarmering: 'Afstand naast de weg' en 'Routepuntalarm' (ik gebruik de Data Center software in het Nederlands ;)). Beide alarmeringen kun je instellen op 'uit' of 40, 80 of 120 meter. Als je vindt dat de Rox je te snel een 'You left the track' aanwijzing geeft, verander je de instelling voor 'Afstand naast de weg' gewoon van 40 naar 80 of 120 meter. Overigens begrijp ik niet goed waarom je erg vaak/snel zo'n 'alarmering' krijgt. Ik krijg hem alleen als ik fout rijd. Zelfs als ik parallel aan de in mijn Rox geladen route fiets, gaat het meestal nog goed. Dit gebeurt bijvoorbeeld als ik de route op een hoofdweg heb ingetekend en ik op de parallelweg rijd o.i.d. De alarmering 'Routepuntalarm' heeft betrekking op zogeheten POI's (Points of Interest), dus door jezelf gemarkeerde bijzondere punten op je route (café ;), bezienswaardigheid, fietsenmaker etc. etc.).
Overigens let ik alleen op waarschuwingen op het scherm, omdat de 'piepjes' voor iemand van mijn leeftijd helaas alleen te horen zijn als ik de Rox tegen mijn oor houdt :( , wat niet erg praktisch is :mrgreen: . Een aantal van die piepsignalen heb ik dan ook op 'off' staan ;).
Ik begreep het ook niet soms was het gewoon op een rechte weg zonder fietspad. En dan kwam de melding er te staan you left the track. Ik reed tussen de open wijlanden.

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 17 apr 2015 10:05

Datacenter 4.0.7 is uit:

Release notes:
Fit file export revised //
Improved SIGMA CLOUD synchronization //
ROX 10.0 GPS track synchronization revised //
Fixed problems with inclines //
Optimized filter //
Fixed problems with Laps //
Fixed problems with Topline 2009 Total values //
Added driver for Windows 8.1

Downloaden op:
http://dcupdate.sigmasport.de/en/

(hoop dat ik deze keer sneller ben met deze melding dan Le Grimpeur ;) )
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

Plaats reactie