Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Kilowatt
- Forum-lid
Kilowatt
12 nov 2013 15:25
- In de derde persoon spreken. "Je wil toch winnen hè". Vooral voetballers en trainers hebben daar last van.
En ik ook

...
- Ook vaak gehoord: "Ik bedoel". Men legt wat uit en vervolgens komt er een zin achteraan die begint met "ik bedoel". Ja, dat snappen we wel...
older Budweiser
-
havana
- Forum-lid HC
havana
12 nov 2013 20:12
Voetballers hebben ook vaak een geheime opdrachtgever. Ze zeggen namelijk voor iedere zin "ik moet zeggen".
-
elefantino
- Forum-lid
elefantino
12 nov 2013 20:24
havana schreef:Voetballers hebben ook vaak een geheime opdrachtgever. Ze zeggen namelijk voor iedere zin "ik moet zeggen".
Die tenenkrommende nietszeggende interviewtjes met voetballers komen voort uit de mediatraining die voetballers (en veel andere sporters en politici) krijgen. Je hoort af en toe ook dat ze woorden of uitdrukkingen gebruiken die eigenlijk niet uit hun eigen woordenschat komen. Het komt erg geforceerd over en uitdrukkingen worden vaak fout gebruikt.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
12 nov 2013 20:38
Die interviewtjes zijn inderdaad volledig te voorspellen. Iedere vraagt wordt beantwoord met: "ik moet zeggen, mijn persoontje wist de bal aardig te raken, maar het draait om het team, blablablabla".
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
12 nov 2013 21:07
elefantino schreef: Die tenenkrommende nietszeggende interviewtjes met voetballers komen voort uit de mediatraining die voetballers (en veel andere sporters en politici) krijgen.
Zoiets noem je dus geen mediatraining maar meer conditionerings training. Krijgen ze, als reactie op hun geoliede interview kritische vragen, dan komt er een hoop gestuntel en worden ze UPG geluld.
Laatst gewijzigd door
Zorro op 12 nov 2013 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
TumTumTum
- Forum-lid
TumTumTum
12 nov 2013 21:49
Kilowatt schreef:- In de derde persoon spreken. "Je wil toch winnen hè". Vooral voetballers en trainers hebben daar last van...
O ja...die is ook vreselijk.
"Ja je begint aan de drugs, van het een komt het ander, en dan ga je stelen, je moet toch ook eten, je wilt weer een shotje".
NEE! Dat wil "je" helemaal niet...dat wil jij!

Veni. Vidi. Fietsie.
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
12 nov 2013 21:58
Kilowatt schreef:- In de derde persoon spreken. "Je wil toch winnen hè".
Ceasar sprak trouwens ook vaak in de derde persoon enkelvoud over zichzelf:

U2-11 O'Clock Tick Tock
-
Marniparni
- Forum-lid
Marniparni
13 nov 2013 09:44
Aangezien die het grote taaltopic is wil ik er op wijzen dat over jezelf praten in 'je' termen niet de derde persoon is, maar de tweede persoon enkelvoud
In huize Marniparni staat dat overigens bekend als het "Koeman-je". Af en toe spreekt een voetballer met mediatraining (lees: conditionering) nog wel eens over 'ik' of 'wij', maar Ronald Koeman doet altijd alsof hij het over de interviewer heeft: "Tja, JE speelt goed, JE scoort drie keer en dan verdien JE het ook om te winnen."
H.T.F.U.
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
13 nov 2013 10:08
Wat me dan op het volgende brengt. Is het 'je hebt gelijk' of 'jij hebt gelijk'? Mijn gevoel zegt dat het ' 'jij hebt gelijk' zou moeten zijn terwijl echt iedereen 'je hebt gelijk' zegt volgens mij.
In de tweede of derde persoon over jezelf praten heeft uiteindelijk toch hetzelfde resultaat aangezien het afstandelijkheid creeert.
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
pee
- Forum-lid
pee
13 nov 2013 10:12
Het 'Sterkte voor de nabestaande' wat ik regelmatig onder nieuwsberichten over overledenen zie staan, is tenenkrommend.
-
sloeren
- Forum-lid
sloeren
13 nov 2013 10:41
Of als de juffrouw aan je vraagt: "wat hebben we afgesproken?!"
Zonder dat er ergens sprake van wederzijdse consensus is geweest.
Dat is pas funest voor de taalontwikkeling van kinderen.
De zin komt vaak langs en nivelleert alle semantische eenheden die er in zitten.
Er wordt bovendien geleerd dat iemand recht in zijn/haar gezicht liegen zonder moreel verwerpelijke lading is.
Maar daar hoor je nooit iemand over.