Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2025 - Dameseditie

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 06 aug 2025 19:18

Ik snap de hetze niet zo goed. Atleet leeft naar wedstrijd toe, staat zo scherp mogelijk op alle gebied en wint hierdoor de belangrijkste wedstrijd van het jaar. Dat is toch iets van alle tijden en alle disciplines? En als zij het type is wat daarna de teugels wat kan laten vieren, om een volgende keer hetzelfde te herhalen, dan kan dat zelfs gezonder zijn dan iemand die er in alle wedstrijden wil staan en 100% voor gaan - hangt af van lichaam en geest van de atleet.
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 aug 2025 19:46

Ik zie het zeker niet als hetze, niet zo bedoeld van mij in elk geval. . Sterker nog, ergens heb ik ook wel een beetje te doen met Vollering. In de optiek van velen kan ze helemaal niks meer goed doen, vooral door haar onhandige manier van communiceren in de media en haar vaak aanwezige tranen.
Maar laten we even realistisch zijn, ze is een van de sterkste allrounders van deze generatie. Ze mist alleen de punch om net wel elke keer het sprintje te winnen of weg te springen en in haar drang om te communiceren komt ze altijd met externe factoren. Ernie schreef zoiets recent ergens ook al, over teveel communiceren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 06 aug 2025 20:04

Ik vind vooral dat ze slordig met haar krachten omgaat, over een seizoen en per race bekeken. En idem voor haar team. Ze verspilt(-len) veel energie aan onbelangrijke wedstrijden en zinloze acties. Als ze dat eens zou kunnen verbeteren...

Er is trouwens gisteren een Youtube longplay film van Sigma Sports online verschenen waar Matt Stephens haar thuis gaat opzoeken voor een 'koffie ride'. Best leuke youtube TV.
Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 06 aug 2025 20:08

daniel1975 schreef: 06 aug 2025 19:11 Maar terug naar de discussie PFP-Vollering: ik zie een dame die er alles voor over had om de Tour te winnen versus een dame die vindt dat je met goed trainen de Tour moet kunnen winnen. Denk (!!) dat daar het verschil ligt.
Als Vollering met dezelfde overtuiging de Tour had aangepakt zou ze wellicht wel gewonnen hebben.
en Jans zegt daarop:
of was ze eronderdoor gegaan
Ik denk dat Jans hier een punt heeft, en ik denk dat het voorval met Kopecky dit jaar dit ook bevestigd. Pauline kan dit, maar niet iedereen kan dit. De inspanning die zo'n voorbereiding met zich meebrengt is één ding, dat je dat mentaal aan kunt een ander. Uiteindelijk maakt die mentale kracht ook deel uit van het totaalpakket van een renner, naast je fysieke exceptionele capaciteiten, je inzicht, je technische vaardigheid, etc....

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 aug 2025 20:29

Het vrouwenwielrennen komt wel van een situatie dat je iedere koers en cross van enige naam wilde meepakken omdat er niet veel waren en er geen droog brood te verdienen was. Wat betreft is het voor de generatie Vollering allemaal nog vrij nieuw. Vos komt al helemaal uit een andere wereld.

PFP heeft altijd al een beetje die luxepositie gehad/gepakt/gecreëerd.
Dat is ook zeker een talent.
Campagnolo Ultra Dork

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 06 aug 2025 21:42

Wat Kopecky betreft, die heeft een slechte winter achter de rug. Daar werd tot voor kort niet over gecommuniceerd, maar ze had af te rekenen met aanslepende knieproblemen.
Half mirakel dat ze toch nog RvV binnen haalt.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 06 aug 2025 23:20

Patrick VB schreef: 06 aug 2025 21:42 Wat Kopecky betreft, die heeft een slechte winter achter de rug. Daar werd tot voor kort niet over gecommuniceerd, maar ze had af te rekenen met aanslepende knieproblemen.
Half mirakel dat ze toch nog RvV binnen haalt.
Heb je het interview in Tour des Femmes gezien? Daar kwam toch naar boven dat het knieprobleem maar één deeltje van de puzzel was. De oorzaak lag evenzeer bij het aangepaste trainingsschema en vooral het aangepaste eetschema. Dat wekte blijkbaar grote weerstand op bij Kopecky en resulteerde in demotivatie. Als dan ook nog de gewenste verbetering (die verwacht werd van de aanpassingen) uitbleef was de motivatie helemaal zoek.
Er is volgens sommigen nog een andere oorzaak maar hier werd niets over gezegd noch gevraagd. Er zou sinds een tijdje iemand anders zijn in haar leven. (opmerkelijk in die context is dat Kopecky haar carriere pas goed begon te lopen (2022) op het moment dat ze brak met haar toenmalige vriend, Kieran DeFauw, die ook haar trainer was)

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 06 aug 2025 23:32

Dat interview niet gezien, maar ook bij VRT gaf ze aan dat andere factoren een rol hebben gespeeld.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 07 aug 2025 01:21

Zo zeg! De laatste trits aan reacties mag misschien omgedoopt worden tot “het grote Mansplaining topic” …
Adversity is the Catalyst of Change

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 07 aug 2025 06:36

Mansplaining is een sofisme dat een ander sofisme aanklaagt, not the way to go.
Gelukkig zijn we niet gevoelig voor dit soort newspeak.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2025 08:08

Dubbeldekker schreef: 07 aug 2025 01:21 Zo zeg! De laatste trits aan reacties mag misschien omgedoopt worden tot “het grote Mansplaining topic” …
Wat een onzin. Ik zie weinig anders qua taalgebruik dan dat het over Vingegaard of over de patlev-Alaflip rel 2 jr geleden ging.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 07 aug 2025 09:00

amai: "mansplaining, sofisme, newspeak" eens mens leert wat bij op zo een fietsforum.

Gesloten